شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۸۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
با نگاهي به آمار صندوق هاي رأي در مناطق و شهرهاي مختلف حوزه انتخابيه اهواز كه به صورت غير رسمي در فضاي مجازي انتشار يافته، نتايج حاصله را مي توان بطور خلاصه اين چنين تحليل و نتايج دور دوم را پيش بيني نمود؛

1. بدليل پراكندگي و عدم تمركز جهت رأي دهي در مناطق روستائي و شهرهاي كوچك اطراف اهواز ، عملاً اين مناطق اثر گذاري محسوس خود را در شكل گيري نتايج انتخابات در دور اول از دست داده و از نفرات اول تا ششم راه يافته به دور دوم انتخابات به ندرت شاهد قرار گيري اين كانديداها در رتبه اول صندوقهاي اين مناطق بوديم كه مي تواند اثباتي بر ادعاي پيش گفته تلقي گردد.

2. رأي مناطق مركزي شهر اهواز در كرانه شرقي و غربي رودخانه كارون و از شمال تا جنوب شهر به صورت تقريباً يك دست و داراي توزيع آماري غير پراكنده بود كه افراد ليست " اميد" آقايان يوسفي ، الباجي و ساري بيشترين سهم را از اين صندوقها نصيب خود نموده اند. و تعداد رأي ٧٠٢ تائي از شهرستان حميديه و تقريباً ١٤٠٠ تائي از شهرستان باوي از مجموع بيش از ٦٦ هزار رأي جناب دكتر ساري به راحتي بيانگر اين ادعاست. گرچه بيشترين سهم در اين مناطق در اختيار دكتر يوسفي بود.


3. در روزهاي اخير بدليل شناخت بيشتر از دكتر ساري در بين دانشجويان و دانشگاهيان و عموم مردم مناطق شهري اهواز از سوابق تحصيلي و اجرائي دكتر علي ساري و ارتباط مستقيم سوابق ايشان به مهمترين حوزه مورد انتظار مردم كه همانا حوزه نفت و انرژي است، شاهد گرايش بيشتري از انتخاب كنندگان به سمت ايشان مي باشيم.

4. بدليل جواني و تعلق دكتر ساري به نسل انقلاب كه ايشان را با سن كمتر از ٤٠ سال به عنوان جوان ترين كانديداي دور دوم مطرح ساخته، احساس نزديكي هر چه بيشتر جوانان و دانشگاهيان به ايشان را افزايش داده به نحوي دكتر ساري را نماد جوانان تحصيل كرده و درد كشيده نسل خود مي دانند.

5. بدليل عدم شكل گيري ذهنيت منفي در خصوص عملكرد و سوابق قبلي ايشان، به جرأت مي توان گفت كه كمترين انتقادها از بين كانديداها متوجه ايشان است. ايشان نه نماينده فعلي و نه سابق بوده و نه در ستادهاي انتخاباتي دوره هاي مختلف انتخاباتي نقشي داشته تا به سبب عملكردش مورد انتقاد قرار گيرد.

6. دكتر ساري پرورش يافته فقر و محروميت ناشي از جنگ زدگي است و بسياري از محرومين و مستضعفان ايشان را نماد امكان مبارزه با فقر و خود ساختگي ميدانند.

علاوه بر نكات ٧ گانه فوق ، صفا و صميميت و سادگي و تواضع ناشي از مدارج علمي و اخلاقي اين استاد فرهيخته از مهم ترين عوامل رشد رأي دكتر در دوره دوم خواهد بود. چرا كه در مدت حدود دو ماهه باقي مانده تا زمان انتخابات مرحله دوم ، امكان نشستهاي رو در رو و چهره به چهره با مردم بسياري در نواحي و محلات براي ايشان ميسر خواهد بود و كاريزماي ناشي از صداقت و بي ريائي دكتر اثرات خود را خواهد داشت.

خلاصه مطلب اينكه پيشتازي دكتر علي سازي در دور دوم انتخابات نسبت به ساير رقبا محتمل تر مي نمايد. جريانات روزها و هفته هاي آتي مؤيد ادعاي نگارنده خواهد بود.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ساکن کوی نفت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
comment
4
1
comment سلام، میشه خواهشا به جای تعاریف، از سوابق اجرایی آقای ساری بگید، باسپاس
comment
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
comment
1
0
comment سلام,بنظر بنده جناب آقای [...] فردی کم تجربه وبدون داشتن سابقه إجرایی مهم دراستان میباشد وگزینه ی مطلوبی برای نمایندگی مجلس نمیباشد.
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
comment
0
1
comment اصلاحات با سقف خود وارد كار زار شدند و ارا مأخوذه بيشتر قوميتي بوده تا حزبي مطمين بأشيد ايندوره شديد تر است
comment
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
comment
1
0
comment شما اگر واقعا اعتقاد به كار كروهي حزبي داريد چرا فقط براى يكنفر تبليغ ميكنيد نويسنده اين يادداشت كيست اگر خود اقاى سأرى است كه برايش متاسفم
comment
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
comment
1
0
comment شوشان روی افرادی سرمایه گذاری می کنه که منافعش تامین بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار