اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
در نشست خبری مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اصحاب رسانه مطرح شد:
طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان از 26 اسفند ماه آغاز تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح، 36 پست جای‌گذاری شده است.

مصطفی حلالی / شوشان

دکتر علی خدادادی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اجرای طرح‌های امداد و نجات نوروزی، ایمنی و سلامت در راستای راهنمایی مسافران اظهار کرد: خوزستان با توجه به پتانسیل بالایی که از دیرباز از لحاظ طبیعی و باستانی دارد، محلی مناسب برای سیاحت هموطنان بوده است. همچنین پس از 8 سال دفاع مقدس قبله‌گاهی شده برای افرادی که تمایل دارند خاطرات آن دوران را یادآوری کنند و دانشگاهی برای ارایه فرهنگ ایثار شده است. 

وی ادامه داد: امسال گرد و غبار کمتری نصیب خوزستان شد و فضاهای طبیعی زیبایی نیز در جای جای استان ایجاد شده که زمینه‌ساز جذب و حضور مهمانان نوروزی خواهد بود. 


خدادادی افزود: در این راستا همکاری‌های فرابخشی و هماهنگی‌های بین جمعیت هلال احمر و سایه نهادهای استان، مانند استانداری، سازمان میراث فرهنگی، دانشگاه‌ علوم پزشکی، اورژانس، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها جهت ارایه خدمات انجام خواهد شد. 

وی گفت: همکاری با سپاه و مراکز عهده‌دار یادمان‌های شهدا نیز می‌تواند زمینه‌ساز هماهنگی بیشتر این ارگان‌ها برای ارایه خدمات باشد.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در سه حوزه امداد و نجات، جوانان و داوطلبان و در کنار آن معاونت بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر شرایطی را برای مهمانان نوروزی فراهم خواهند کرد تا شعار اصلی جمعیت هلال احمر "بی‌گدار به جاده نزنید و آهسته برانید" محقق شود و امید است آن مشکلاتی که برای میهمانان نوروزی همه ساله در جاده‌ها رخ می‌دهد با ارایه آموزش‌های صحیح پیشگیری شود. 

خدادادی با اشاره به طرح‌های جمعیت هلال احمر جهت پیشگیری از حوادث جاده‌ای اظهار کرد: طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان از 26 اسفند ماه آغاز تا 16 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و در این طرح، 36 پست جای‌گذاری شده است. 

وی افزود: 36 پست طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر خوزستان به صورت ثابت و موقت و سیار در جاده‌های مواصلاتی استان مستقر می‌شود. در این 36 پست، تعداد 36 دستگاه خودرو آمبولانس، 14 دستگاه خودرو نجات، 45 دستگاه خودرو پشتیبانی و 13 دستگاه موتورسیکلت امدادی، 5 دستگاه موتورسیکلت آمبولانس، 2 قایق شناور و یک فروند بالگرد در این طرح به خدمت گرفته می‌شود. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: 472 نیروی نجات‌گر و امدادگر در طرح امداد و نجات نوروزی سال 95 فعال خواهند بود و در مجموع 592 نفر در این 36 پایگاه جهت خدمت‌رسانی فعالیت می‌کنند. 

وی با اشاره به طرح‌های جوانان و داوطلب‌یار جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: سازمان داوطلبان در کنار فعالیت جمعیت هلال احمر، طرح‌های مروجین را با هدف پیشگیری از حوادث در ایام پرخطر سال به ویژه چهارشنبه‌سوری، طرح نیابت را با هدف دیدار خانواده شهدا و جانبازان سالمندان و همچنین طرح فرشتگان رحمت را با اهدای 7 هزار بسته غذایی به خانواده‌های نیازمند در سراسر استان اجرا می‌کند.  

خدادادی افزود: همچنین از 25 اسفند حدود 30 پزشک و 20 پیراپزشک از داوطلبان امداد و نجات در 36 پایگاه طرح امداد و نجات به ویزیت رایگان و تحویل داروهای مورد نیاز فعالیت خواهند کرد. 

وی با اشاره به بهره‌مندی جمعیت هلال احمر خوزستان از ظرفیت جوانان ادامه داد: 58 پست از این طرح برای جوانان در نظرگرفته شده است که از این تعداد، 46 پست در ورودی شهرستان‌ها و مناطق پرتردد ایجاد می‌شود. همچنین 12 پست سیار در مناطق جنگی و اردوهای راهیان نور که پر تردد هستند برقرار خواهد شد.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر در این طرح بیان کرد: در کنار پایگاه‌هایی که برای جوانان ایجاد شده، ایستگاه‌های سلامت، ایستگاه تست فشار خون و قند خون، فضای دوستدار کودک، نمایشگاه فعالیت‌های امدادی و فرهنگی و 46 خیمه نماز برپا می‌شود. 


وی با اشاره به تدوین برنامه 2020 صلیب سرخ جهانی بیان کرد: رسالت جمعیت هلال احمر به سمت آموزش و توانمندسازی آحاد جامعه در خصوص خودمراقبتی جهت کاهش خطرپذیری می‌رود. همچنین روند فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به گونه‌ای است که تاب‌آوری شهروندان را هنگام وقوع حادثه و پس از آن افزایش دهد. 

خدادادی با اشاره به این که خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین پس از خراسان رضوی در کشور است، گفت: نگاه جمعیت هلال احمر نگاهی برنامه‌محور و داوطلب‌محور است و جمعیت هلال احمر در تلاش است که برنامه‌های آموزشی را جهت رفع محرومیت و افزایش توانمندسازی حاشیه‌نشینان شهر اجرا کند.  

وی با اشاره به تسهیلات ایجاد شده در یادمان‌های دفاع مقدس نیز بیان کرد: تسهیلات پزشکی از سوی حوزه بهداشت و درمان جمعیت هلال احمر مانند آمبولانس، پزشک، امدادگر و دو درمانگاه سیار برای ارایه خدمات به راهیان نور در یادمان فکه (شهید آوینی) و شهدای دهلاویه (یادمان شهید چمران) ارایه می‌شود. همچنین جمعیت هلال احمر 4 اردوگاه اسکان اضطراری در دهلاویه، فکه، شلمچه و نهر خین برپا خواهد کرد.  

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به طرح نوروزی سال 94 و عملیات امداد و نجات و خدمات ارایه شده جمعیت هلال احمر خوزستان از تاریخ 25 اسفند 93 تا 14 فروردین 94 اظهار کرد: تعداد حوادث به وقوع پیوسته استان در این مدت 205 مورد بود که از این تعداد، 49 مورد جاده‌ای و 15 مورد سیل و آبگرفتگی بوده است. همچنین مجموع کل حادثه دیدگان 26 هزار و 934 بوده است.  

وی افزود: از تعداد آسیب‌دیدگان 130 نفر جاده‌ای و 4252 نفر سیل و آبگرفتگی بوده است. همچنین مجموع کل نجات‌یافتگان 205 نفر که 46 نفر آن در ماموریت‌های جاده‌ای و 2 نفر در اثر سیل و آبگرفتگی بوده است،  همچنین مجموع کل افراد اسکان داده شده  9729  گزارش شده است.

خدادادی آموزش را مهمترین نگاه و هدف هلال احمر دانست و گفت: وزارت بهداشت طی طرحی با نام ارائه خدمات درمانی در حاشیه شهرها و با برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم  با تشکیل گروه هایی، جهت کارهای آموزشی ، برای رفع محرومیت و  آموزش به حاشیه نشین ها توانمندی آن ها را افزایش دهیم، زیرا خوزستان دومین استان از لحاظ تعداد حاشیه نشینی بعد از خراسان می باشد که باید حتما فکری برای رفع مشکلات درمانی و آموزشی آن کرد.

مدیر کل جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: متاسفانه در سال های اخیر جهت  تهیه ماسک برای شهروندان در زمان  گرد و خاک و  ریزگردها با مشکلات متعددی از لحاظ اعتبار روبرو بودیم زیرا سازمان ها و نهاد های مربوطه بودجه ای در این قبیل اختصاص نداده اند و هلال احمر از بودجه عمومی خود صرف تهیه ماسک کرده است، همچنین در گرد و خاکی که مدتی پیش در اهواز رخ داد متاسفانه هلال احمر نتوانست ماسک مورد احتیاج شهروندان را محیاء کند زیرا با کمبود اعتبارات روبرو است.

خدادادی گفت: جهت رفع مشکلات شهروندان برای تامین برخی داروهای ضروری و خاص  از تاریخ 2 فروردین 95 داروخانه هلال احمر آماده ارائه خدمات می باشد و مردم عزیز می توانند در طول روز از ساعت 8 صبح الی 12 و در روزهای عادی از ساعت 8 صبح الی 9 شب به داروخانه هلال احمر مراجعه فرمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار