شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹

زني 41 ساله هستم و 3 زايمان داشته‌ام كه باعث چروك‌هايي روي پوست شكمم شده و با هيچ كرمي از بين نمي‌رود. ضمن آنكه مجددا باردارهستم ودوست ندارم تعداد اين ترك‌ها بيشتر شود. در حال حاضر از چه دارويي مي‌توانم براي جلوگيري از افزايش اين ترك‌ها استفاده كنم؟

راه رفع چروک بعد از زایمان

حاملگي باعث ايجاد تغييرات بسياري در بدن و از جمله پوست مي‌شود. بيشتر اين تغييرات طبيعي هستند و هيچ توجه خاصي را لازم ندارد و در عرض يك تا دو ماه پس از تولد كودك رفع مي‌شوند.

تنها استثناء در اين ميان جاي كشيدگي پوست است كه به آن استريا مي‌گويند كه با آنكه تدريجا رنگ آن از بين مي‌رود و كم رنگ‌تر مي‌شود، ولي هرگز به طور كامل محو نمي‌شود.

درحاملگي، پوست روي شكم براي آنكه خود را با جنين در حال رشد هماهنگ كند، كشيده مي‌شود و اين كشيدگي باعث ايجاد همان ترك‌هايي مي‌شود كه باعث ناراحتي شما شده است.

گفته مي شود كه در صورت استفاده از نرم‌كننده‌ها و چرب كردن تا حدودي مي‌توان به پوست در حال كشيده شدن كمك كرد و از تعداد آنها كاست ولي راه قطعي براي پيشگيري كامل از اين عارضه وجود ندارد.

با استفاده از برخي داروها مثل ترتينوئين موضعي و يا ليزر (البته بعد از خاتمه حاملگي) مي‌توان روند كم‌رنگ شدن اين استريا‌ها را سرعت بخشيد ولي نمي‌توان آنها را به‌طور كامل از بين برد. ممکن است این روش ها تا حدی موثر باشند : وزن گیری مناسب و متناسب با وضعیت شخصی شما. نوشیدن آب و مایعات به قدر کافی که رطوبت پوست شما را حفظ کند. فعاليت بدني و استفاده از ورزشهاي مخصوص که سبب تسریع گردش خون در بدن شما گردد. همچنین سعی کنید از خاراندن پوست شکم به دلیل نازک و حساس بودن آن جلوگیری کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار