شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از افتتاح نخستین پردیس ایرانی در شهرستان شوشتر با مشارکت میراث فرهنگی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به مناسبت اعیاد شعبانیه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ايسنا  پرویز پورفرخی گفت: بعد از تصویب باغ‌های ایرانی در ردیف آثار یونسكو در خرداد

ماه سال 90 و طرح پیشنهادی گروه توسعه گردشگری سلمان با سرمایه‌گذاری آقای روزبه سلمان در خصوص راه‌اندازی اولین باغ ایرانی با معماری ایرانی در شهرستان شوشتر از این طرح استقبال و فاز نخست این باغ به نام پردیس ایرانی سلمان با 250 میلیون تومان سرمایه از سوی بخش خصوصی راه‌اندازی شد.

روزبه سلمان سرمایه‌گذار این باغ نیز توضیح داد: زمین این باغ در مساحت 2500 متر مربع که در سال 1360 خریداری شده به دلیل واقع شدن در حاشیه رودخانه قابلیت کشاورزی نداشته است. بعد از تثبیت نهر رقت در مجاورت این زمین توسط سازمان آب و به ثبت جهانی رسیدن آثار تاریخی شوشتر و ثبت باغ‌های ایرانی در فهرست ملی بر این اندیشه شدم تا در مجاورت آثار تاریخی ثبت شده در فهرست جهانی شوشتر و برای توسعه گردشگری استان خوزستان نسبت به ایجاد باغ با معماری ایرانی در شهرستان شوشتر اقدام كنم .

وی خاطرنشان کرد : پردیس ایرانی سلمان اولین باغ ایرانی در کشور است که با کاربری پذیرایی در مجاورت آثار تاریخی ثبت شده در ردیف یونسکو راه‌اندازی شده است. این باغ دروازه ورود توسعه گردشگری در مجاور آثاری همچون بند خاک، دیوار تاریخی شهر، پل بند لشکر و نهر تاریخی زنگوله (رقت) با چشم‌انداز زیبای امامزاده عبدالله خواهد بود که در آن از گونه‌های مختلف گیاهان بومی جهت فضاسازی استفاده کرده‌ایم.

گفتني است فاز نخست این پروژه شامل احداث واحد‌های پذیرایی مانند شربت‌خانه است که در آن انواع عرقیات سنتی شوشتر، بستنی سنتی و محلی شوشتر، نوش گرمه‌های محلی نظیر گل گاو زبان، آویشن، بابونه ارايه می‌شود. فاز دوم این طرح به راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی اختصاص خواهد داشت. پردیس ایرانی سلمان در شهرستان شوشتر و در ضلع شمالی پل تاریخی لشكر واقع است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار