اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور، از برخوردهای مغرضانه با پرستاری به عنوان تلخ ترین و افزایش وزن اجتماعی پرستاری را، شیرین ترین اتفاقات سال ۹۴ نام برد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم درباره تلخ ترین و شیرین ترین خاطرات در سالی که گذشت اظهار کرد: برخوردهای مغرضانه نه با افراد بلکه با تفکرات عدالت خواهی ومنتقد وزرات بهداشت از تلخ ترین خاطرات سال ۹۴ است اما رسیدن جامعه پرستاری کشور به یک خود باوری و رسیدن به این باور که با اتحاد وهمدلی قادر به ایجاد هر تحولی هستند از شیرین ترین خاطرات سال ۹۴ بود.

وی ادامه داد: می توان از بیداری و حساس شدن جامعه پرستاری کشور نسبت به سرنوشت حرفه ای خود که از سال ۹۳ آغاز شد و در سال ۹۴ به بلوغ رسید به عنوان اتفاقات خوب سال پیش یاد کرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور این اتفاقات خوشایند را ناشی از سرعت انتقال و گردش اطلاعات به برکت وجود فضای مجازی و آشنایی جامعه پرستاری با مطالبات خود دانست و گفت: این آگاهی است که به پرستاران قدرت حرکت می دهد.

شریفی مقدم با اعتقاد به این که آگاهی امروز پرستاران با پیش از این کاملاً متفاوت است، افزود: هم اکنون پرستاران می توانند مسایل و مشکلاتشان را به خوبی تجزیه وتحلیل و پیگیری کنند.

وی عکس العمل های معکوس مسئولان وزارت بهداشت را از دیگر علل آگاهی جامعه پرستاری برشمرد و افزود: اما پرستاران تحت تاثیر این جوسازی های وزارت بهداشت قرار نگرفتند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور با تاکید بر این که برخوردهای مغرضانه و غیر عادی از تلخ ترین اتفاقات سال ۹۴ بود گفت: تعلیق همکاران از بیمارستان امیراعلم، رد صلاحیت های غیر قانونی که برای نخستین بار در سیستم بهداشت به صورت فله ای اتفاق افتاد برخوردهای غیر قانونی، غیراخلاقی و مغرضانه همگی از خاطرات تلخ سال ۹۴ بود اما با این وجود وزارت بهداشت چنین وانمود می کرد که دیگران سیاسی و یا تندرو هستند.

شریفی مقدم، برخوردهای نامناسب و به دور از شان پرستاران را از دیگر خاطرات ناخوشایند سال گذشته برشمرد.

وی با بیان اینکه در برابر این اتفاقات و پوست اندازی و جوان گرایی منتخبین نظام پرستاری هم اکنون جامعه پرستاری پتانسیل و ظرفیت زیادی در هیئت های مدیره و شورای عالی دارند، گفت: البته درگذشت همکار نیشابوری مرحوم رضایی ثانی براثر ابتلا به آنفلوانزا ناشی از ارائه خدمات مراقبتی به بیمار مبتلا از دیگر خاطرات تلخ سال ۹۴ برای من بود. تبعید غیر قانونی بنده به شبکه بهداشت اسلامشهر هم تجربه ای دیگر و ارزنده برایم محسوب می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار