شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
گفت و گوی اختصاصی شوشان با سرپرست خدمات شهری اهواز
یکی از 10 روز اول نوروز پدر و فرزندی که داشتند غرق می شدند را نجات دادیم و یکی از بهترین اتفاقات نوروزی برای من نجات جان این دو عزیز بود.
شوشان:  علیرضا حلاج که اکنون سرپرست معاونت خدمات شهری اهواز را بر عهده دارد ، 22 سالی می شود که در سمت های مختلف شهرداری مشغول خدمات رسانی ست . دو سال قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز بوده و دو سال نیز در مدیریت شهرداری منطقه دو خدمت رسانی کرده و ده سالی هم معاونت خدمات شهری منطقه دو شهرداری را عهده دار بوده است.




وی در گفت و گوی اختصاصی به شوشان گفت: 24 ساله بودم که وارد شهرداری شدم و از روز اول تاکنون با خدمات رسانی به مردم بزرگ شده ام.

علیرضا حلاج سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در این گفت و گو ضمن بیان عملکرد نوروزی این سازمان گفت: اوج فعالیت های ما یک ماه قبل از نوروز یعنی از اول اسفندماه آغاز شد و در همین راستا با سازمان های تابعه خود جلسات مختلفی را برگزار و دستورکارهای مناسب را به سازمانها ارائه دادیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اتفاقات در اسفندماه و در هفته پاکسازی به صورت عمومی این مهم را انجام دادیم و در جمع اوری زباله و نخاله های ساختمانی و پسماند دقت لازم را به عمل آوردیم و به هر منطقه 3 دستگاه لودر و خاور و کامیون بابت این مهم ارائه دادیم و سعی کردیم خود را برای نوروز به نحو احسن آماده سازیم.

حلاج بیان داشت: در ایام نزدیک به عید در زمینه فضای سبز با ورود 1/5 میلیون گلدون گل و کاشت آن جلوه زیبایی به شهر دادیم، همچنین 2 فرش گل بالای 1000 متر جنب پل طبیعت و پل هفتم احداث کردیم و در هر منطقه 2 فرش گل 100 متری ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا گل آرایی پل ها از جمله پل سوم و پل چهارم و پل جزیره را داشتیم، نصب آبشار گل در جاده ساحلی جنب پل قطار که نمای زیبایی داشت را انجام دادیم. در سطح پارکها وسایل بازی جدید نصب کردیم و وسایل فرسوده را تعویض نمودیم.

وی ادامه داد: در زمینه سرویس های بهداشتی کارهای فراوانی انجام شد و خوشبختانه امسال اولین سالی بود که تمامی سرویس های بهداشتی پارکها به طور کامل بهسازی شدند و اکیپی هم تشکیل شد تا از این موضوع بازدید داشته باشد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در زمینه پسماند این سازمان را مکلف کردیم که در پارکهای ساحلی و شهربازی و اماکن شلوغ کیسه های زباله را توزیع نماید، همچنین سازمان میادین با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت در 30 نقطه شهر توزیع میوه را عهده دار شدند، سازمان زیباسازی 30 عدد المان را در مناطق مختلف شهر نصب کرد، نور پردازی پل چهارم به شکل بسیار زیبا، نورپردازی سیلو بزرگ اهواز، پل پیچ استادیوم، پل هفتم و بازسازی نورپردازی پل جزیره برای اولین بار انجام شد.

وی اضافه کرد: در رودخانه 5 سایت قایقرانی ایجاد شد و تیم های حراست و نجات غریق و قایق تندرو و سازمان آتش نشانی آنجا حضور داشتند و خوشبختانه همین اقدامات موثر باعث شد تا در یکی از 10 روز اول نوروز پدر و فرزندی که داشتند غرق می شدند را نجات بدهیم و یکی از بهترین اتفاقات نوروزی برای من نجات جان این دو عزیز بود.

حلاج گفت: 16 کیوسک از من بپرس در اهواز ایجاد که به توزیع نقشه و بروشور و پکیج نوروزی مخصوص عملکرد شهرداری پرداختند، در رنگ آمیزی جداول که به رنگ آب و سفید بود معابر اصلی شهر را به خوبی انجام دادیم، 2 محل اسکان در شهر اهواز داشتیم که یکی در نمایشگاه دائمی و ستاد مرکزی ما بود و پارک لاله که در ستاد مرکزی 1200 تخته چادر وجود داشت و هر شب حدود 500 تا 600 چادر در اختیار مهمانان نوروزی بود و هر خانوار اگر 5 نفر باشند روزانه 3000 نفر را اسکان می دادیم و در پارک لاله هم 200 چادر و حدود 1000 مهمان را اسکان دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از کارهای خوبی که در این ایام و در ستاد اسکان نوروزی صورت گرفت توزیع شاخه گل به مهمانان نوروزی بود ، همچنین گشت تاکسیرانی نوروزی را در دستور کار قرار دادیم و تمامی تاکسیرانها موظف بودند با خودرویی تمیز و شستشو شده مشغول مسافرکشی شوند و در نهایت سازمان پایانه ها و ترمینالها را کنترل و سازمان آتش نشانی را در پارکها و مکان های شلوغ برای اتفاقات احتمالی مستقر نمودیم.

حلاج در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: حدود 12 سال است که در ستاد نوروزی مشغول فعالیت می باشم و در این مدت به غیر از روز عید خانواده از دیدن من و همراهی کردن من محروم بوده اند و گویا به قضیه فوق عادت کرده اند و متاسفانه نتوانسته ام در این ایام حتی یک بار خانواده خود را به خارج از اهواز ببرم، از این رو فکر می کنم رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی بهترین عیدی باشد که من دریافت کرده ام و بهترین عیدی هم که داده ایم همین خدماتی است که باعث رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بدترین اتفاق هم دور بودن از خانواده و آشنایان می باشد که طبیعتا ناخوشایند است.
وی بیان داشت: بدون شک هر شهری که قرار است ساخته شود نیاز به مشارکت مردم دارد و یکی از مشکلاتی که ما در آن نیاز به مشارکت مردم بحث نظافت شهر است، زیرا بعضا در برخی مناطق مثل مراکز تجاری نیاز به 2 تا 3 بار زباله گیری داریم و باعث افزایش هزینه های ما می شود، این در حالی است که در برخی از کلانشهرها هر 2 تا 3 روز یک بار زباله گیری صورت می گیرد و مردم این موضوع را کنترل کردند تا شهرداری با برنامه های مناسب بتواند به ساخت پل و فضای سبز و آسفالت و سایر خدمات مورد نیاز شهروندان بپردازد، از این رو فکر می کنم آموزش شهروندی یکی از فعالیت هایی است که شهرداری باید برای آن بسیار وقت بگذارد، مثلا حفظ و صیانت از پارکها و نظافت آنها هم می تواند توسط مردم صورت گیرد و در صورت یاری مردم در بحث جمع اوری زباله حدود 40 درصد هزینه ها کاهش می یابد.

حلاج گفت: بدون شک بدون حضور مردم و بدون مشارکت آنها نمی توانیم موفق شویم و کارها به خوبی پیش نخواهد رفت، از این رو باید آموزش شهروندی از سنین پایه آغاز شود و بعد به خانواده ها منتقل شود، به فرض مثال اگر در کیانپارس شاهد ساختمان های زیبا و خدمات خوب هستیم، قطعا مشارکت مردم بهتر و بیشتر بوده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز اضافه کرد: امسال یکی از مهمترین برنامه های خدمات شهری تفکیک زباله از مبدا است و باید این مهم صورت پذیرد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که امسال مد نظر داریم در زمینه توسعه فضای سبز است و اینکه گونه های جدید گیاهی را در اهواز بکاریم و از تک کشتی بودن خارج شویم و همچنین توسعه شبکه آب خام را در دستور کار داریم، در زمینه سازمان میادین میوه و تره بار برنامه داریم بازارچه های شهری را احداث و دستفروشان و وانت بارها را ساماندهی کنیم، در حوزه آتش نشانی برنامه داریم که 2 ایستگاه آتش نشانی را افزایش و تجهیزات مورد نیاز آنها را هم خریداری کنیم، در آرامستانها هم برنامه داریم باغ فردوس را تکمیل و به صورت کامل راه اندازی نمائیم.

حلاج در ادامه با اشاره به اینکه بودجه سازمان خدمات شهری 350 میلیارد تومان می باشد گفت: در حوزه خدمات شهری و جمع آوری زباله بودجه ما 90 میلیارد تومان، در فضای سبز 72 میلیارد تومان، در توسعه پارکها و فضای سبز 100 میلیارد تومان، در میادین و احداث بازارچه ها 15 میلیارد تومان و مابقی در دو حوزه آرامستان ها و آتش نشانی است، از این رو با توجه به گستردگی و حجم بالای کار بودجه فوق کفاف نیازها را نمی دهد، زیرا تنها در زمینه دفع آبهای سطحی رقمی به مراتب بیش از کل بودجه سازمان نیاز است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز به عمده مشکلات پیش روی سازمان اشاره می کند و می گوید: کمبود نقدینگی از عمده مشکلات شهرداریها است و متاسفانه با کاهش ساخت و سازها این مشکل چند برابر شده است، از این رو انتظار می رود مردم در ساخت شهر که متعلق به خود انهاست ما را یاری کنند تا شهری توسعه یافته داشته باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار