شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
مدیرکل آموزش وپرورش استان خوزستان گفت: نزدیک به یک میلیون و 406 هزار مسافر در مدارس این استان اسکان داده شد.

محمد تقی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان خوزستان اظهار کرد: برای نوروز امسال بیش از 3 هزار فرهنگی در قالب 41 ستاد اسکان کار خدمت‌رسانی را به مسافران نوروزی انجام دادند.

وی با بیان اینکه اسکان در سطح یک‌هزار و 217 مدرسه صورت گرفت، افزود: نزدیک به یک میلیون و 406 هزار نفر مسافر از جمله فرهنگی و فرهنگی در سطح 11 هزار و 17 کلاس درسی اسکان داده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به کسب رتبه 4 مسافرت‌های نوروزی توسط استان خوزستان در پذیرش و اسکان مهمانان نوروزی خاطرنشان کرد: اقدامات برای اسکان دادن مسافران نوروزی و تخصیص کلاس به آنها از 27 اسفند سال گذشته آغاز و تا روز 12 فروردین امسال ادامه داشت و اداره کل آموزش و پرورش به عنوان ستاد ناظر اسکان در مدارس 40 حوزه را مورد بررسی قرار می‌داد.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه مدارس در سه سطح درجه «الف»، «ب» و «ج» بوده است خاطرنشان کرد: 2 هزار و 150 کلاس درجه «الف»؛ تعداد 4 هزار و 150 کلاس درجه «ب» و تعداد 4 هزار و 367 کلاس درجه «ج» در کنار 350 اتاق ویژه برای انجام کار خدمت‌رسانی و اسکان در اختیار مسافران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 9 مرکز درمانی و 15 مرکز رفاهی فرهنگیان در نوروز برای ارائه خدمات به مسافران در استان دایر بود، گفت: به‌منظور ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به مسافران و مهمانان استان خوزستان، همکاری‌های لازم و هماهنگی های انجام این کار با نهادهای و دستگاه‌های مربوطه با ستاد سفر در استان و شهرستان‌ها انجام گرفت و در کنار آن جلسه با ستاد اجرایی جهت ارائه دادن خدمات مناسب نیز صورت انجام شده بود.

تقی‌زاده با اشاره به سرکشی و ارزیابی ستادهای اسکان در ایام نوروز اضافه کرد: برای اطلاع‌رسانی و راهنمای مسافران به مسیر ستاد اسکان بنرهایی در ورودی شهرها نصب شد و ارائه بروشور؛ تراکت، نقشه و.. در بین مسافران از اقدامات مربوطه برای اسکان مسافران بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت کار بیمه مسئولیت مدنی و حوادث برای مسافران وارد شده به استان صورت گرفت و در کنار آن برای ارائه خدمات به آنها از تمام داشته‌های خود استفاده کردیم.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی پیک موتوری و پخت نان، ارائه غذاهای گرم و... نیز در غرفه‌های مربوط به این ستاد برای رفاه حال مسافران بیان کرد: انجام کارهای فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی از دیگر برنامه‌های انجام شده بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اضافه کرد: پخش فیلم، عرضه آب سرد و گرم، توزیع یخچال، پتو تخصیص امداد خودرو در ستادها برای رفع مشکلات فنی خودروها و ارائه خدمات به‌منظور مسافران از عمده کارهای انجام شده‌ای بود در این بخش برای مسافران انجام داده شد.

تقی‌زاده در پایان با اشاره به انجام اقدامات برای کاروان‌های راهیان نور، تصریح کرد: با صورت گرفتن هماهنگی‌های لازم با قرارگاه راهیان نور استان اقدام برای پذیرش کردن کاروان‌های راهیان نور صورت گرفته و بر این اساس 222 هزار و 412 نفر از این افراد مورد پذیرش قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار