شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشجهاد کشاورزی شوش گفت: عملیات برداشت گندم از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تمام اراضی زیر کشت گندم به استثنای مزارعی که به علت تگرگ بی‌سابقه دچار خسارت صد درصدی شدند، قابل برداشت هستند.
 
علیرضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) مطنقه خوزستان، با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان شوش تا 20 خرداد ماه ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: سطح زیرکشت گندم در این شهرستان به 62 هزار و 500 هکتار می‌رسد که تمام این اراضی به جز 5 هزار و 800 هکتار آن قابل برداشت است.
 
وی افزود: 5 هزار و 800 هکتار از گندمزارهای شهرستان شوش به علت تگرگ بی سابقه در 20 اسفندماه سال 94 قابل برداشت نیستند؛ با این وجود پیش بینی می‌شود ان شاءالله نزدیک به 200 هزار تن تولید گندم در این شهرستان برداشت شود.
 
ملک زاده با اشاره به انجام تمام تمهیدات لازم جهت خرید گندم خاطرنشان کرد: مقدمات خرید گندم انجام شده است و متولی خرید شرکت غله و بازرگانی و مباشر خرید، تعاونی روستایی هستند. سیلوهای بخش خصوصی و کارخانه آرد نیز در این زمینه فعال شده‌اند.
 
وی عنوان کرد: بنابراین 9 مرکز خرید گندم پیش بینی و تعریف‌شده است و همچنین برای برداشت به 600 دستگاه کمباین نیاز داریم که 30 دستگاه آن بومی و 570 دستگاه دیگر به صورت مهاجر تأمین می‌شوند.
 
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوش با اشاره به برگزاری جلسه برداشت گندم در هفته جاری بیان کرد: 10 اکیپ کنترل افت، ریزش و تنظیم کمباین‌ها و 4 اکیپ نظارت بر مراکز خرید در عملیات برداشت گندم در شهرستان شوش مستقر خواهد شد.
 
ملک زاده گفت: همچنین مقرر شده است دو دوره کلاس آموزشی برای کمباین‌داران و کشاورزان در خصوص مسائل برداشت محصول و جلوگیری از ریزش کمباین‌ها برگزار شود که بدون شک برگزاری این دوره‌ها در ارتقاء محصول تولیدی بسیار موثر است؛ از سوی دیگر موجب می‌شود کشاورزان با اطلاع رسانی به موقع به کارشناسان کشاورزی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند.
 
وی در خصوص خسارت ناشی از تگرگ بی‌سابقه در بیستم اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: 5 هزار و 800 هکتار از اراضی زیر کشت گندم دچار خسارت صد درصدی شد و در مجموع خسارت ناشی از تگرگ در این شهرستان 46 میلیارد تومان برآورد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار