شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸

پنجمین سالگرد شهادت حجت الاسلام و المسلمین شهید شیخ هشام صیمری با حضور اقشار مختلف مردم، ائمه جماعات، طلاب و روحانیان پنج شنبه شب در حسینیه ارشاد کوی علوی اهواز برگزار شد.

یادآور می شود، همایش گرامیداشت این شهید روحانی در فرهنگسرای علوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شعاع فاخر، محقق و نویسنده حوزه علمیه برپا شد.

گفتنی است، روز پنج شنبه نیز مراسم قرائت زیارت عاشورا در جنب آرامگاه شهید حجت الاسلام و المسلمین هشام صیمری واقع در آرامستان سید هادی با صدای حجت الاسلام سید جلیل موسوی و سخنرانی استاد عفراوی برگزار شد.

آیت الله سید علی حسینی، استاد حوزه علمیه اهواز با اشاره به حدیثی مبنی بر این که «سل فی مسائل العلمیه حتی یقالوا لک مجنون» بپرسید در مسایل علمی حتی اگر به شما دیوانه بگویند »، گفت: خوشبتانه به برکت انقلاب اسلامی امروزه در جای جای کشور شاهد وجود روحانیان و مبلغان دینی است که می توان به آسانی از آنان مسایل علمی مان را بپرسیم.

آیت الله حسینی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه حتی در کوچک ترین شهرها نیز تأسیس شده اند، بیان داشت: این نعمت بزرگ الهی از برکات انقلاب است چرا که در کشورهای دیگر شیعیان از این نعمت الهی برخوردار نیستند.

استاد حوزه علمیه اهواز با بیان این که ما معتقدیم که شهید صیمری عالمی مجاهد و دلسوز بودند گفت: شهید صیمری علی رغم این که می دانست اگر به فعالیت های مذهبی، فرهنگی و علمی خود در منطقه کوی علوی ادامه دهد جانش در خطر است اما کار خود را با صلابت و شجاعت تمام ادامه داد و به درجه رفیع شهادت رسید.

وی با تأکید بر این که راه این شهید ادامه خواهد داشت، افزود: ما اعلام می کنیم که این فرقه ضاله وهابیت در ترور، انفجار و کارهای خود که در میان شیعیان عراق و ایران و سایر کشورها انجام می دهند ما را از مسیرمان که همان مسیر اهل بیت(ع) عقب نمی رانند.

یادآور می شود، در مراسمی نیز حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شعاع فاخر، مورخ و نویسنده حوزوی با تأکید بر این که با شاهد تلاش، فداکاری و دلسوزی این روحانی فاضل به مردم محروم اهواز بودیم، تصریح کرد: حسن نیت، ایمان و تقوای ایشان راه موفقیت شهید صیمری در انجام فعالیت های مذهبی و فرهنگی است.

وی با اشاره به این که با فعالیت های که حجت الاسلام و المسلمین صیمری برای مناطق محروم داشتند بی شک که دشمنان اسلام در برابر این حرکت فرهنگی نمی ایستند و به نقش های شوم خود ادامه می دهند، گفت: ایشان پس از 10 سال خدمت و مجاهدت اجر خود را از خدای متعال دریافت کرد و امروزه با وجود جوانان مذهبی و روحانیت معظم شاهد ادامه مسیر ایشان هستیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار