شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
شهردار اهواز گفت: اهواز هشت سال درگیر جنگ تحمیلی و بازسازی بود و همچنین نبود منابع پایدار مالی، موجب شد که فاصله زیادی با دیگر کلانشهرها بگیرد.

سیدخلف موسوی در نخستین جلسه شورای اداری شهرداری اهواز که روز گذشته برگزار شد،عنوان‌ کرد: با وجود رکود سال‌های اخیر، با تدبیر استاندار خوزستان برای دومین سال به عنوان استان نمونه در سفرهای زیارت اربعین معرفی شد.

وی افزود: اقداماتی که در شهرداری اهواز، به عنوان یکی از کلان شهرهای هشتگانه کشور، انجام می‌شود، خواه ناخواه سایر بخش‌های استان و عمران شهری استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر به اهواز در امور عمرانی رسیدگی شود، برای سایر نقاط استان نیز الگویی خواهد بود و کم‌کاری و بی‌برنامگی و عدم پیشرفت اهواز نیز به سایر نقاط استان منعکس می‌شود.

موسوی ادامه ‌داد: اهواز هشت سال درگیر جنگ تحمیلی و بازسازی بود و همچنین نبود منابع پایدار مالی، موجب شد که فاصله زیادی با دیگر کلانشهرها بگیرد.

وی گفت: دوره کنونی شهرداری یک دوره رکود بود و شهرداری از درآمدهای دولتی محروم بوده است. با این وجود کارهای عمرانی را در شهر شروع کردیم که نمونه‌های آن تعویض پل سوم، تقاطع چهارشیر، زیرگذر خلیج فارس، زیرگذر شریعتی، اجرای سالانه 2 میلیون مترمربع آسفالت، ساخت 57 ورزشگاه کوچک و همچنین آغاز ساخت 7 فرهنگسرا بوده است.

وی به پروژه ساحل‌سازی و اقدامات استانداری در رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: در کنار ساحل‌سازی، شهرداری اقدام به پارک‌سازی و ایجاد فضای سبز کرده است و ساحل‌سازی کارون در حال پایان است.

محمد صفری، معاون عمرانی شهرداری اهواز، نیز در این جلسه با اشاره به پروژه‌های دو سال اخیر اظهار کرد: در بخش احداث پل‌های رودخانه‌ای و تقاطع‌های غیرهمسطح، تعریض پل سوم و رمپ‌های دسترسی انجام شد. همچنین تمرکز روی تکمیل رینگ پل پنجم بوده است تا در اهواز یک مسیر بزرگراهی ایجاد شود.

وی افزود: موانع موجود در احداث زیر گذر شریعتی نیز برداشته شده و این پروژه اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا 2، 3 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه تقاطع غیرهمسطح ولایت در حال انجام است؛ با همکاری قرارگاه کربلا این پروژه ادامه یافته و اکنون 70 درصد پیشرفت دارد.

صفری ادامه داد: پل اصلی تقاطع جوادالائمه نیز در پایان سال به اتمام رسید و عملیات نهایی آن در حال انجام است. در پروژه تقاطع چهارشیر نیز جابجایی تاسیسات زیرزمینی انجام شده و اکنون 14 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید است که تا پایان امسال پل اصلی آن تکمیل شود. امید است که این پروژه در سال 96 به پایان برسد.

مسعود یزدی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز نیز اظهار کرد: در محور بلوار ساحلی غربی با نصب 8 دوربین طی یک سال میزان کشته‌ها از 14 کشته به 4 کشته کاهش یافته است.

وی گفت: اکنون 42 دوربین کنترل ترافیک در شهر اهواز موجود است که 27 دوربین آن نصب شده و 15 دوربین دیگر تا یک ماه آینده نصب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اظهار کرد: شهر اهواز در سال 91، 138 کشته حوادث رانندگی داشته که این رقم در سال گذشته به 96 نفر رسید به این معنی که طی 3 سال 40 کشته از حوادث رانندگی سطح شهر کم شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا؛ علیرضا حلاج، سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز نیز بیان کرد: در زمینه جمع‌آوری زباله‌ها در اهواز میزان رضایت شهروندان پایین است که این امر البته به دلیل پایین بودن مشارکت مردمی در این زمینه است.

وی ادامه داد: از این‌که که سه بار در شبانه‌روز زباله‌ها جمع آوری می‌شوند، مفتخر نیستیم. زیرا می‌توان با کاهش هزینه جمع‌آوری زباله‌ها، از این هزینه‌ها جهت انجام اقدامات و فعالیت‌های عمرانی استفاده کرد.

حلاج گفت: در شهر اهواز 1500 هزار هکتار فضای سبز وجود دارد و سرانه فضای سبز اهواز 13 مترمربع است.1600 کارگر در این بخش فعالیت می‌کنند و هر یک از کارگران مسئولیت نگهداری حدود یک هکتار زمین را بر عهده دارند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز افزود: وسعت کمربند سبز اهواز 7 هزار و 200 هکتار است که از این میزان، 1200 هکتار سهم شهرداری اهواز است. 800 هکتار از این رقم اجرا شده و اجرای ادامه طرح بر عهده سایر ارگان‌ها از جمله جهاد کشاورزی، نیشکر و شرکت نفت است ولی تاکنون هیچ گونه اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

رامی علاسوند، رییس شورای شهر اهواز نیز در این جلسه اظهار کرد: انتظار داریم که شعار شهرداری اهواز عملیاتی شود. انجام پروژه‌ها به اعتبارات کافی نیاز دارد که در دوره گذشته به هیچ عنوان به شهرداری اهواز کمکی نشده است.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۷
comment
0
0
comment بنده که مقیم این منطقه هستم وپیگیر سفت وسخت این پروژه پل روگذر جواد الائمه [...] ، لطفا زیر گذر شریعتی را بعد از سه سال در یابید که کسبه محل را فلج کرده و اداره محترم مالیات تشریف میارن و درخواست مالیات میکنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار