شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
رییس اداره میراث فرهنگی ایذه گفت: نوروز امسال ايذه، دروازه مهمان‌نوازان جنوب، میزبان هزاران گردشگر بود.

ايوب سلطاني اظهار کرد: امسال ورود گردشگران به ایذه بی‌سابقه بود. وی افزود: در ایام نوروز آثار تاریخی ایذه شلوغ‌ترین روزهای خود را تجربه کردند. بیش از 850 هزار نفر از آثار تاریخی و گردشگری ايذه ديدن کردند که تعداد آن‌ها به ثبت رسیده و آماری قابل توجه است. از این تعداد نزدیک به 130 هزار نفر اسکان و اقامت داشتند.

سلطاني گفت: بازدیدها از مراکز گردشگری درون شهری به خصوص خیل عظیم گردشگران به اشکفت سلمان اختصاص دارد. همچنین کوشک نورآباد، نگارکندهای شهسوار، خُنگ‌های اژدر، یارعلی‌وند و کمالوند از دیگر آثار پربازدید محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: جاذبه‌های طبیعی از قبیل تالاب میانگران، دشت سوسن، زراس، گلزار، شیوند، غریبی‌ها، بلوط بلند، امامزاده سلطان ابراهیم و امامزاده سید صالح نیز از استقبال بی‌نظیری برخوردار بودند.

رييس اداره ميراث فرهنگي ايذه افزود: ایجاد فرهنگ گردشگرپذیری در سوسن و شهرک غریبی‌ها باعث شد تا بومیان این مناطق بتوانند از محل ورود گردشگران به منطقه درآمد خوبی کسب کنند. همچنین ایجاد سیاه چادر‌های موقت و عرضه محصولاتی از قبیل سوغات، صنایع دستی و امورات خدماتی باعث انتفاع شهروندان بسیاری شد.

وي بیان کرد: امسال در بازدید از سایت شمی که هم‌اکنون هیات باستان‌شناسی در آن جا مشغول فعالیت هستند این امکان به وجود آمد که گردشگران به صورت زنده با فعالیت‌های باستان‌شناسان مشغول در شمی آگاه شوند.

سلطاني اضافه کرد: هتل آپارتمان بهاران مالمیر با ظرفیت 21 واحد آپارتمان به صورت موقت افتتاح شد تا بخشی از مهمانان نوروزی را اسکان دهد. همچنین طی نظارت‌های انجام شده از مراکز خدمت‌رسان به گردشگران بازدیدها به صورت 24 ساعته انجام و با متخلفان با استناد به قانون برخورد شد. در این خصوص در بازدید ناظران ستاد اجرایی خدمات سفر ایذه سه اخطار و سه تذکر به مراکز خدمات‌دهی گردشگران داده شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار