شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
چند ماهی است که شاهد افزایش تیراندازی چه در مراسمات و چه در درگیری ها و نزاع های قبیله ای یا فی مابین اشخاص شرور خیابانی در اهواز هستیم...
شوشان - ناصر اشگرپور

چند ماهی است که شاهد افزایش تیراندازی چه در مراسمات و چه در درگیری ها و نزاع های قبیله ای یا فی مابین اشخاص شرور خیابانی در اهواز هستیم. این پدیده شوم در مناطقی همچون کوی علوی و مناطق مجاور بیشتر به چشم و گوش می رسد. البته شاید مشاهدات بنده به دلیل محل سکونتم در همین مناطق بیشتر به اینجا معطوف باشد، اما هر کجا باشد این امر کاملا مردود، غیر قانونی و غیر اخلاقی است که باعث بر هم زدن آرامش عمومی و سلب امنیت و همچنین خسارات مالی و جانی فراوانی شده است. به عنوان مثال در بحث مالی میتوان تخمین زد که در یک مراسم فاتحه و تشییع حدودا ده میلیون تومان هزینه تیر اندازی می شود.

از همه مهم تر خسارات جانی است که علاوه بر حوادث ناشی از نزاع گاهی همین تیر اندازی در مراسمات باعث تلفات جانی و به کام مرگ فرستادن افراد بی گناهی می شود، و این مثال برای همه ملموس بوده وخود حتما شاهد یا سامع این امر بوده اید.

آخرین قربانی این امر شنیع که حتما آخرین نخواهد بود ،سید محمد علی موسوی «سید صادق» کودک ده ساله مظلوم ساکن کوی علوی است که چند روز پیش هنگام ورزش در زمین چمن مصنوعی کوی علوی در اثر اصابت گلوله سرگردان و مجهول المبدأ سلاح جنگی به ستون فقراتش و گیر کردن در آن تا کام مرگ رفته واکنون در بیمارستان آریای اهواز تحت درمان و مراقبت است.

ضمن آرزوی سلامتی برای این کودک ده ساله و کلیه افراد مظلومی که همانند او قربانی این نابهنجاری  شده اند سوالی در ذهن مطرح می شود که دلیل وجود این همه سلاح گرم جنگی در دستان جوانان و نوجوانان چیست و  نیروهای امنیتی و انتظامی کجای این قضیه اند؟ از مراجع قانونی درخواست می شود که با عزمی قاطع در برابر رواج این هنجارشکنی و تخلف آشکار بایستند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
comment
0
1
comment هر تجهیزاتی که دولت و حکومت دارد باید در اختیار مردم هم باشد.
در ضمن خیلی وقت ها [...] و سایر نهادها از اسلحه استفاده بد میکنند.
افرادی که اسلحه را به عنوان شوخی و یا به قصد دیگر بر روی دیگران قرار میدهند فعلی حرام انجام میدهند.
ترساندن دیگران با شلیک نیز حرام است.
ولی اسلحه و تجهیزات دولتی باید در اختیار مردم نیز باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار