شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۶

رئیس دادگستری آبادان گفت: بنابر قانون 96 شهرداری هیچ‌گونه نظارت و مسئولیتی بر پارکبان‌های آبادان بر دوش دادگستری نیست.

نعمت‌الله بهروزی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پارک‌بان‌ها در محدوده پارکینگ‌ها قرار می‌گیرند و پارکینگ‌ها مطابق تبصره شش از ماده 96 قانون شهرداری در حوزه شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: بنا بر قانون 96 شهرداری هیچ‌گونه نظارت و مسئولیتی بر پارک‌بان‌های آبادان بر دوش دادگستری نیست و شهرداری موظف است تا از املاکی که از حیث قانون در تملک شهرداری است، محافظت کند.

رئیس دادگستری آبادان ادامه داد: از آنجا که حقوق صلاحیت‌ها در قانون تعریف شده، شهرداری موظف است در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و درآمدزایی با نظارت و پیگیری قانونی از تخلفاتی که در زمینه اخذ وجه غیرقانونی توسط پارکبان‌ها در شهر از شهروندان گرفته می‌شود، پیگیری‌های لازم را داشته باشد.

وی در همین زمینه عنوان کرد: حیطه قانونی برای تمام افراد در زمینه اجرای قانون و رعایت قوانین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص است و افراد باید با رعایت قانون در کنار شهروندان، نظم و مقررات را در شهر حکم‌فرما کنند.

بهروزی درباره نحوه فعالیت پارکبان‌های قرار گرفته در اطراف ساختمان دادگستری تصریح کرد: دادگستری مجوز برخورد با پارکبان‌هایی که در دو طرف ساختمان دادگستری آبادان فعالیت می‌کنند را نداشته و این کار در حیطه قانونی ما قرار ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار