شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
سه شنبه 17 فروردین ماه 95 جلسه آموزشی زن، سلامت خانواده، تعالی جامعه در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور جمعی از مشاوران امور بانوان واحدهاي مختلف تابعه در محل سالن امام رضا (ع) دانشگاه برگزار شد

سه شنبه 17 فروردین ماه 95 جلسه آموزشی زن، سلامت خانواده، تعالی جامعه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین عادلی نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و با حضور جمعی از کارشناسان امور بانوان واحدهاي مختلف تابعه در محل سالن امام رضا(ع) دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام عادلی نژاد در اين جلسه با تبریک فرارسيدن سال نو، میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته گرامیداشت زن و سالروز میلاد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فرهنگ در دنیای امروز رو به تغییر است و به تبعیت آن روش های تربیتی نیز تغییر می كنند، گفت: مادران جامعه اسلامی به عنوان افرادی که در تولید اندیشه نسل آینده نقش بسزایی دارند، نباید نسبت به این تغییرات بی توجه باشند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مدرنیته در عمل به زندگی دنیوی و این جهان اصالت می بخشد، اظهار داشت: در فرهنگ مدرنیته، به نظر و اندیشه در زندگی توجهی نمی شود و تنها عمل به یک الگوی واحد جدا از جزئیات فرهنگی ملت پرداخته می شود که این امر سبب ایجاد گسستگی در این دو حوزه می شود.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه افزود: در فرهنگ جامعه اسلامی فرزندان ما با تربیت اسلامی رشد می کنند ولی در مواجهه با فرهنگ مدرنیته در رویکرد های اجتماعی دچار تعارض و حتی تردید در اعتقادات و تعالیم دینی خود می شوند.

عادلی نژاد با اشاره به اینکه در فرهنگ مدرنیته به زنان که در واقع نیمی از بدنه اجتماعی و از عناصر تولید و تربیت نسل آینده هستند با نگاه اقتصادی برخورد می شود، گفت: زن در فرهنگ مدرنیته به عنوان مادر جایگاهی ندارد و این درحالی است که در صورتي كه همین نقش مادر بودن با کارکرد اقتصادی همراه شود دارای ارزش و جایگاه می شود.

وي در پایان تصریح کرد: در فرهنگ مدرنیته زن هویت و جایگاه حقیقی خود را گم می کند و شما بانوان به عنوان مادرانی که نقش مهم و تعیین کننده در تربیت نسل آتی را برعهده دارید باید با شناخت دقیق فرهنگ مدرنیته و بهره گیری از روشهای تربیتی صحیح، باعث حفظ ارزشهای جامعه اسلامی و جایگاه زن در اجتماع شوید.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار