شوشان: سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: با وجود افزايش تعداد مسافران در نوروز امسال، آمار تصادفات منجر به فوت در شهرهاي استان حدود 15 درصد و تصادفات منجر به جرح نيز حدود 50 درصد كاهش داشته است.

"> اهواز و آبادان بيشترين تصادفات نوروز
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

شوشان: سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: با وجود افزايش تعداد مسافران در نوروز امسال، آمار تصادفات منجر به فوت در شهرهاي استان حدود 15 درصد و تصادفات منجر به جرح نيز حدود 50 درصد كاهش داشته است.

 

 

عادل مجدمي اظهار كرد: با توجه به سرماي هوا و بارش برف و باران در برخي استان‌هاي كشور، در نوروز امسال با افزايش ورود مسافران به استان مواجه شديم. تعدادي زيادي از هموطنان نيز در قالب كاروان‌هاي راهيان نور به خوزستان وارد شده‌اند و در هفته نخست تعطيلات نوروزي مجموع مسافران و زائراني كه به شهرهاي استان وارد شده‌اند نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد افزايش داشته‌ است.

وي افزود: در حال حاضر در شهرهاي اهواز، آبادان، دزفول، انديمشك، بهبهان، خرمشهر و اميديه ترافيك قابل ملاحظه‌اي را شاهديم، با اين وجود خوشبختانه آمار حوادث و تصادفات نسبت به سال گذشته كاهش داشته است.

مجدمي با بيان اين‌كه رعايت نكردن حق‌تقدم و بي‌توجهي به جلو مهمترين علت تصادفات درون‌شهري در هفته نخست تعطيلات بوده است، تصريح كرد: بيشتر تصادفات در فاصله زماني ساعت 14 تا 18 بوده است؛ در اين ساعت از روز معابر شهري خلوت‌تر مي شوند و سرعت خودروها نيز افزايش مي‌يابد، به همين دليل وقوع حوادث رانندگي نيز بيشتر مي‌شود.

سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان خاطرنشان كرد: ترافيك شهرهاي استان معمولا در ساعات عصر بيشتر است و به دليل اين‌كه شهروندان و مسافران نوروزي در اين ساعت از روز در پارك‌ها و بوستان‌ها حاضر مي‌شوند، در اطراف اين مكان‌ها شاهد ترافيك سنگين هستيم. در شهر اهواز هم شاهد ترافيك در ساحل رودخانه كارون و اطراف پارك‌ها هستيم.

وي با بيان اينكه در هفته نخست تعطيلات نوروزي شهرهاي اهواز و آبادان بيشترين ميزان تصادفات را داشته‌اند، ادامه داد: ماموران راهنمايي و رانندگي مستقر در شهرهاي استان بيشتر در رابطه با روان‌سازي ترافيك عمل مي‌كنند و برخوردهاي آن‌ها هشدار دهنده است. در اين روزها كمتر از برگ جريمه استفاده مي‌شود، ولي به اين معني نيست كه با تخلفات برخورد نمي‌شود و در صورت مشاهده تخلف، راننده جريمه مي‌شود.

مجدمي گفت: از رانندگان تقاضا مي‌شود هنگام وقوع تصادفات درون‌شهري در صورتي كه خسارت وارده كمتر از 2 ميليون و 250 هزار تومان است، مانع عبور خودروها نشوند و خودروهاي حادثه‌ديده را از مسير عبور ترافيك خارج و در كنار جاده پارك كنند. اينگونه تصادفات نيازي به حضور و گزارش پليس ندارند و رانندگان با توافق مي‌توانند خسارت خودرو را با تشخيص كارشناس بيمه دريافت كنند. در صورتي كه ميزان خسارت وارده بيش از 2 ميليون و 250 هزار تومان تشخيص داده شد نيز رانندگان بايد پس از كنار زدن خودرو، پليس را در جريان قرار دهند و پس از بررسي، خسارت دقيق تعيين مي‌شود.

وي با تاكيد بر لزوم استفاده از كمربند ايمني، افزود: به رانندگان توصيه مي‌شود هنگام رانندگي به هيچ وجه از تلفن همراه استفاده نكنند. همچنين با توجه به اين كه پارك كردن به صورت دوبله موجب سدمعبر و افزايش ترافيك در شهرها مي‌شود، رانندگان بايد از اين موضوع پرهيز كنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار