اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴۳۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز:
به دنبال تمرکز زدایی در شهر بودیم به همین دلیل المان ها در طول جاده های ساحلی نصب شده است

شوشان: خلیل الهایی مدیرعامل سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز در نشست خبری با خبرنگاران عملکرد 9 ماهه خود را چنین تشریح کرد و گفت: زمانی که سکان دار سازمان زیبا سازی شدم مهمترین کاری که در اولویت قرار دادم طرح جامع زیبا سازی شهر اهواز بود و تا شش ماه آینده به پایان خواهد رسید زیرا طرح جامع زیباسازی نگاه بلند مدت به شهر دارد و در این طرح از کار سلیقه ای پرهیز کردم و می خواهیم کاری انجام دهیم که هر مدیری در آینده منصوب می شود یک راهکار مدون برای اجرا داشته باشد.

به گزارش شوشان ، الهایی به کارهای انجام شده در ایام عید اشاره کرد و افزود: در ایام عید 22 المان موقت همرا با هفت سین و 8 المان دائم نصب شده است و  با توجه به اینکه اهواز را شهر شب توصیف می کنند در بحث نورپردازی (سی لو-پل  چهارم و پنجم- پل هایی که از قبل با مشکل نورپردازی مواجه بودن و روشنایی آن ها کم بود نورپردازی کامل شد-نورپردازی پل پیچ استادیوم- نور پردازی پل جواد الائمه-  نورپردازی منطقه 4 و 8 -نصب تجهیزا در مناطق 8 گانه شهر اهواز- نصب نیمکت در پارک ها و  وسیله های بازی کودکان و..... از قبیل کارهای انجام شده در این 9 ماه می باشد.

مدیر سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز برنامه های آینده این سازمان را اینطور شرح داد و گفت: بیشترین حجم تردد شهروندان و گردشگردان در پارک ساحلی 42 هکتاری است به همین دلیل با آماده سازی پارک 16 هکتاری مالیات در منطقه چهار و نصب تجهیزات بازی و مبلمان شهری سعی داریم که بخشی از جمعیت را به این پارک هدایت کنیم، البته از دیگر کارهای در نظر گرفته شده سازمان زیبا سازی، نصب عکس شهدای مدافع حرم خوزستان در مسیر طریق الحسین (عین دو)، طراحی بلوار پاسداران و بهبهانی، نقاشی و بهسازی دیوارها و تکمیل روشنایی مناطق شهر، نصب المان های اسماء متبرکه در ورودی شهر از پلیس راه قدیم به سمت میدان انقلاب و..... می باشد.

وی افزود: به دنبال تمرکز زدایی در شهر بودیم به همین دلیل المان ها در طول جاده های ساحلی نصب شده است که شامل گله گوزن ها در منطقه چهار، گله فیل ها در منطقه دو، ساربان شتر در منطقه سه، دسته لک لک ها در منطقه یک و اختاپوس در منطقه هفت است که برای نصب این المان ها یک فراخوان کلی در سطح کشور منتشر شد که 420 اثر از هنرمندان دریافت کردیم.

الهایی دلیل انتخاب این المان ها را شرایط اقلیمی و گرمای اهواز بیان کرد و گفت: به علت شرایط آب و هوایی اهواز احداث باغ پرندگان ممکن نیست و هدف از نصب این المان ها پر کردن این خلاء و ایجاد نشاط به ویژه برای کودکان بوده است.

الهایی در ادامه با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از تعداد تابلوهای شهر اهواز نداریم که باید ساماندهی شوند، البته ساماندهی و ممیزی تابلوهای شهر اهواز آغاز شده و در این طرح همه تابلوهای سطح شهر اعم از فرهنگی و تجاری با موقعیت مکانی ساماندهی شدند و از این به بعد تابلوها و منظره خوب شهری از این پس خواهیم داشت و هم اکنون 30 بیلبورد عمقی، 75 بیلبورد محیطی و 70 لمپست بنر در سطح شهر اهواز وجود دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز خواستار همکاری سایر سازمان های دولتی در آذین بندی شهر شد و گفت: هم اکنون فقط شهرداری اهواز است که در زمان جشن ها یا سوگواری ها کار می کند در حالی که سایر دستگاه های اجرایی همچون تعدادی از بانک ها که در ساحل کارون قرار دارند یا ساختمان پنج طبقه می توانند نورپردازی کنند تا به زیبایی چهره شهر بیفزایند.

الهایی تاکید کرد: بسیاری فک میکنن سازمان زیبا سازی سازمانی مرفع و پردرآمد است ولی  برخلاف تصور، سازمان پولداری نیستیم زیرا ما هیچ درآمدی به غیر از بیلبوردها نداریم. الهایی تصریح کرد: سعی کردیم دیگر از نقاشی و بهسازی دیوارها به روش رنگ آمیزی استفاده نکنیم و از نقاشی سه بعدی استفاده کنیم.

وی میزان اعتبارات اختصاص داده شده در سال 94 به سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز را 42 میلیارد تومان اعلام کرد که فقط 28 میلیارد تومان آن محقق شده و در سال 95 اعتبار اختصاص داده شده 38 میلیارد تومان مصوب شده که امیدواریم 100 درصد تحقق پیدا کند.

سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز در اقدامی جالب و پسندیده در تعدادی از پارک‌ها و معابر مناطق مختلف شهر اهواز ضمن شناسایی محیط طبیعی منطقه و محله، اقدام به نصب لانه‌هایی روی درختان بلند برای پرندگان کرده است تا ضمن ترغیب آنها به ماندن در این فضاها، نشاط و زیبایی بصری رابرای شهروندان به ارمغان آورد.

الهایی مدیر عامل سازمان در این خصوص گفت: نصب تعداد 70 عدد لانه پرنده بر روی درختان  بلند بلوارها وپارک های ساحلی بعنوان عیدی پرندگان درآستانه عیدنوروز 95 وبا هدف آشتی مردم با پرندگان و انس و الفت شهروندان با گونه های جانوری در شهر اهواز صورت گرفته است.

الهایی افزود:این تعداد لانه پرندگان از جنس چوب روسی اشباع شده مقاوم در برابربارندگی و تابش آفتاب در رنگهای زرد،قرمز،آبی،سبز،بنفش ونارنجی  می باشند که بر روی درختان بلوار ساحلی غربی جاده سلامت پشت استانداری خوزستان،بلوار ساحلی شرقی از مقابل هتل پارس تاحدفاصل پل چهارم و خیابان انقلاب ورودی ساختمان شماره 3 شهرداری اهواز نصب شده اند.

المان های نصب شده در سطح شهر اهواز عبارتند از: گله گوزن ها در منطقه چهار، گله فیل ها در منطقه دو،گله ساربان شتر در منطقه سه، دسته لک لک ها در منطقه یک و اختاپوس در منطقه هفت است.

گزارش تصویری: بازدید میدانی خبرنگاران همراه با مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری اهواز از طرح ها و المان های نصب شده در سطح شهر اهواز:











comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
بروایه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
2
comment باسلام.ضمن تشکر وقدردانی از فعالیت های انجام شده توسط سازمان زیباسازی شهر اهواز ومدیریت این سازمان.امید است این فعالیت ها ادامه و سرعت یابد و بخشی از عقب ماندگی نمای ظاهری شهر جبران شود.
comment
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment من به عنوان يه همشهري و منتقد هيشگي عملكرد شهرداري از تمام زحمات جاب الهايي كمال تشكر رو دارم و ايشون نشون دادن كه مث [...] بفكر منافع و باند بازي نيستن و عملكرد چند ماهه ايشون مورد تاييد مردم است اميد است در راه پش رو موفق باشند
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
0
comment ای کاش خداوند ما را درخت کاکتوس می آفرید ولی شهروند اهوازی نمی آفرید؛
ای کاش من یک دانه تخمه آفریده می شدم یک طوطی منو می خورد ولی اهواز آفریده نمی شدم،ایکاش [...]
آهای ای جهانیان،ای خلایق،ای مخلوقات،ای ملکوتیان!
ببینید و بشنوید که چگونه [...] شهرداری اهواز شهرمان را زیبا کرده و روی زاینده رود نشینان را کم کرده اند.
[...]
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
comment
0
0
comment اخه کجای نوشته شتر نماد اهواز است؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۳
comment
0
0
comment جالبه که رستوران حمود از ابتکارات مدیر جدید در جاده فرودگاه است که واقعا زیبایی خاصی به این جاده بخشیده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار