شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام،‌ نخستین مسابقه فینال سوپرلیگ را مقابل نفت با برد تمام کرد.
تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام،‌ نخستین مسابقه فینال سوپرلیگ را مقابل نفت با برد تمام کرد.

 سری هفت مسابقه ای فینال بسکتبال از ساعت 16 امروز در سالن شهرک ممکو به میزبانی پتروشیمی بندرامام مقابل نفت آبادان آغاز شد. تیم نفت آبادان که سری نیمه نهایی را روز پنجشنبه 20 فروردین مقابل شیمیدر به پایان برده بود،‌ با تنها دو روز فرصت آماده سازی مقابل پتروشیمی به میدان رفت و تیم پتروشیمی با حدود یک ماه استراحت و بدون تجربه مسابقات رسمی در این مدت، مقابل نفت قرار گرفت.

اسامی بازیکنان ابتدایی دو تیم:

پتروشیمی: ادگار سوسا،‌ بهنام یخچالی،‌ سعید داورپناه،‌ آرمان زنگنه و حامد حدادی

نفت آبادان: زلاتکو، آرن داودی،‌ مهراد آتشی،‌ محمد حسن زاده و میلان پوپویچ

درک بائرمن سرمربی تیم ملی هم برای تماشای این مسابقه به ماهشهر رفته و همچنین تماشاگران خوزستانی به طور کامل سالن را پر کردند. این نخستین باری است که دو تیم خوزستانی همزمان به فینال سوپرلیگ می رسند.

شروع بد پتروشیمی

پتروشیمی در دقایق نخست مسابقه شروع بدی داشت و با برتری 11 بر 2 نفت غافلگیر شد؛ اما به تدریج شاگردان شاهین طبع به بازی برگشته و در حالی که در اواخر کوارتر نخست با نتیجه 15-15 با حریف آبادانی مساوی بودند،‌ با امتیاز حامد حدادی پیش افتادند.

درحالی که تنها دو ثانیه به پایان این کوارتر باقی مانده بود،‌ تاکوان دین بازیکن آمریکایی پتروشیمی با یک پرتاب سه امتیازی،‌ برتری این تیم را به نتیجه 20 بر 15 در کوارتر نخست رساند.

دردسر خطاهای جمشیدی

محمد جمشیدی ملی پوش نفت در شروع کوارتر دوم،‌ دومین خطای خود را مرتکب شد و تا قبل از دقیقه سوم به سومین خطا رسید و از بازی بیرون رفت. پتروشیمی در دقایق ابتدایی این کوارتر موفق به کسب امتیاز نشد و بار دیگر از اواسط کوارتر به امتیازآوری پرداخت. حامد حدادی که به شدت از سوی تماشاگران ماهشهری تشویق می شد، اسلم دانک جالبی هم بالای سر بازیکنان نفت زد و حضور خود را در زمین بیشتر نشان داد. حدادی بعد از بازی با خوشحالی از حضور در جمع خوزستانی ها درباره حریف آبادانی گفت:" 
خوشحالم که تیم آبادان در این بازی جنگید. این بیدارباشی برای ما بود که باید بهتر از این کار کنیم، بازی دفاعی انجام دهیم و هیچ تیمی را دست کم نگیریم. خوشحالم که کار را با برد تمام کردیم."

بازیکنان نفت با وجود قدرت گرفتن پترو به خاطر حضور حدادی، به خوبی در این نیمه با میزبان مقابله کردند و کوارتر دوم را با اختلاف یک امتیاز بردند. پتروشیمی در مجموع نیمه نخست با نتیجه 34 بر 30 برنده شد.

حدادی و جمشیدی بهترین های نیمه

حامد حدادی با 12 امتیاز و محمد جمشیدی با 10 امتیاز بهترین بازیکنان پترو و نفت در نیمه نخست بودند. حدادی در استراحت بین دو نیمه از طرف پتروشیمی،‌ هدیه ای به یک تماشاگر ناشنوا داد و از وی تقدیر کرد. 

تیم نفت در شروع نیمه دوم عملکرد ضعیفتری نسبت به پتروشیمی داشت و پترو با بازی خوب تاکوان و بهنام یخچالی در اواسط کوارتر برای نخستین بار اختلاف را از 10 امتیاز گذراند. 

رقابت تمام عیار نیمه دوم

بازیکنان نفت در اواسط کوارتر شروع به حرکات فردی زیبایی کردند که برای لحظاتی پتروشیمی را ترساند. بعد از دانک محمد حسن زاده،‌ دو بازیکن دیگر نفت هم در زیر حلقه همکاری جالبی داشتند. مهراد آتشی پاسی از پشت سر برای محمد جمشیدی فرستاد که بعد از گل جمشیدی،‌ تیم پتروشیمی به سرعت وقت استراحت گرفت تا این حملات ادامه نداشته باشد. 

پتروشیمی با این وجود در کوارتر سوم هم با نتیجه 20 بر 18 برنده شد و با اختلاف 6 امتیاز به کوارتر پایانی رسید. 

نفت در یک قدمی برد جا ماند

تیم نفت با پرتاب سه امتیازی محمد جمشیدی در کوارتر چهارم به یک امتیازی پتروشیمی رسید و با حرکت قدرتی محمد حسن زاده در زیر حلقه ی پتروشیمی که به یک فول-گل (امتیاز به علاوه خطا) ختم شد،‌ بازی 67-67 مساوی شد. نفتی ها در غیاب حامد حدادی با پرتاب های پنالتی زلاتکو در فاصله 2 دقیقه و 22 ثانیه به پایان مسابقه با یک امتیاز پیش افتادند؛ اما پتروشیمی با ورود حدادی بلافاصله این اختلاف را جبران کرد. 

آبادانی ها در دقیقه پایانی تنها به خطا و ضدحمله روی آورده بودند و در این میان آرن داودی هم پنج خطایی شد، نفت در این دقیقه موفق به جبران نشد و ادگار سوسا بازیکن خارجی پتروشیمی هم چهار پرتاب پنالتی پایانی خود را گل کرد تا به این ترتیب اختلاف نهایی به شش امتیاز برسد. 

پتروشیمی در نهایت با نتیجه 77 بر 71 برنده رقابت نخست خوزستانی ها در سری هفتگانه فینال سوپرلیگ بسکتبال شد. 

 برترین های آماری
 
پتروشیمی:حامد حدادی با 23 امتیاز و 13 ریباند؛ بهنام یخچالی با 16 امتیاز و 8 ریباند؛ ادگار سوسا با 15 امتیاز؛ تاکوان دین با 15 امتیاز
 
نفت آبادان: محمد جمشیدی با 22 امتیاز، 7 ریباند و 4 پاس گل؛ زلاتکو با 15 امتیاز و 3 توپربایی؛ محمد حسن زاده با 13 امتیاز و 10 ریباند؛ میلان پوپویج با 10 امتیاز و 7 ریباند 
مسابقه دوم دو تیم از ساعت 15 فردا در ماهشهر برگزار می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار