شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
 مدير كل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان گفت: پارسال 170 پروژه ملي و استاني بيابان زدايي و حفاظت از جنگل ها توسط اين اداره كل در خوزستان اجرا شد.
شهريار بذركار دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: براي اجراي اين پروژه ها بالغ بر 340 ميليارد ريال هزينه شد.

وي ادامه داد: اعتبارات ملي اين اداره كل در سال 94 در حدود 130 درصد افزايش و اعتبارات استاني 50 درصد كاهش داشت.
وي در ادامه با اشاره به وضعيت اقليمي خوزستان بيان كرد: 18 شهرستان در خوزستان اقليم بياباني دارد كه در امنيت و اقتصاد مردم اين مناطق تاثير گذار است و مهم ترين مشكل اين مناطق خشكسالي است.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان با بيان اينكه وضعيت فعلي اقليم خوزستان با توجه به گسترده تر شدن مناطق بياباني مناسب نيست افزود: با وجود اين مشكل نبايد بدون برنامه از سرچشمه هاي رودخانه هاي خوزستان آب برداشت شود.

وي با اشاره به عوامل ايجاد بيابان در خوزستان افزود: يكي از دلايل ايجاد بيابان در اين استان تغيير در ساختار سنتي عشاير است كه هنوز مديريت نوين و مدرني جايگزين آن نشده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خوزستان گفت: از ديگر عواملي كه باعث ايجاد بيابان در خوزستان مي شود اجرا نكردن طرح آمايش سرزمين ، و ايجاد و راه اندازي صنعت در مناطقي از اين استان است كه آبي در آن منطقه وجود ندارد.

طرح آمايش سرزمين، ارزيابي نظام‌مند عوامل طبيعي، اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و... به منظور يافتن راهي براي تشويق و كمك به جامعه بهره‌برداران در انتخاب گزينه‌هايي مناسب براي افزايش و پايداري توان سرزميني در جهت برآورد نيازهاي جامعه است.)

اراضي استان خوزستان بالغ بر 6.4 ميليون هكتار است كه پنج ميليون هكتار اين اراضي زير نظر منابع طبيعي است. 
در حدود 1.2 ميليون هكتار بيابان ،و بالغ بر يك ميليون هكتار اراضي جنگل و بيشه در خوزستان وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار