اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
رهبري به حضور اكثريت مردم در انتخابات و داغ‌شدن تنور رقابت‌ها فكر مي‌كردند كه حتي هنوز هم مواضع پسنديده‌اي است.
آيت‌الله اكبر هاشمي‌رفسنجاني، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام عصر روز گذشته ميزبان اعضاي شوراي مركزي و مديران استاني حزب كارگزاران سازندگي، بود. او در اين نشست گفت: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالي است و به هيچ‌وجه عوام‌فريبي و هتاكي‌ها را نمي‌پسندند و در انتخابات نشان دادند كه با فرياد خاموش رأي، هتاكان را كنار مي‌گذارند.

به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص، وي در سخنانش، به مسائل اين روزهاي جامعه، مخصوصا در ابعاد سياست داخلي اشاره كرد و با بيان ويژگي‌هاي دو انتخابات اخير، يعني انتخابات رياست‌جمهوري سال ٩٢ و انتخابات مجلس خبرگان رهبري و مجلس شوراي اسلامي در اسفند ماه ١٣٩٤، گفت: انتخابات نشان داده كه مردم به خاطر گسترش ابزار اطلاع‌رساني، آگاه شده‌اند و مردم آگاه در تصميمات سياسي، به ويژه در انتخابات، آينده‌نگري دارند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ارايه تحليلي از موضع‌گيري‌هاي مردم در فضاهاي خانوادگي، دوستانه و جمع‌هاي محدود، گفت: مردم به مرحله‌اي رسيدند كه فريب وعده‌هاي احساسي را نمي‌خورند و حتي درباره موضع‌گيري‌هاي نامزدها و طرفداران آنها هم تحقيقات جامع و عميق مي‌كنند كه ببينند براي خدا، مردم، كشور و انقلاب است، يا اهداف جناحي دارند؟

هاشمي‌رفسنجاني در بخش ديگري از سخنان خويش به تشريح چرايي و چگونگي تاسيس حزب كارگزاران سازندگي در سال‌هاي آخر دولت سازندگي به ويژه در مقطع آغاز فعاليت‌هاي انتخاباتي رياست‌جمهوري دوره هفتم اشاره كرد و گفت: با جامعه روحانيت كه حالت پدري در ميان گروه‌ها و جناح‌ها داشت، صحبت شده بود كه از انحصار در معرفي نامزدها بپرهيزند و بگذارند افراد ديگر، مخصوصا از مديران دولتي هم وارد ميدان شوند.

وي با يادآوري خاطرات خود از گفت‌وگوهاي خويش با آيت‌الله خامنه‌اي در خصوص تشكيل حزب كارگزاران سازندگي و بيان ضررها و فوايد معرفي نامزدهاي مستقل از سوي كارگزاران، گفت: رهبري به حضور اكثريت مردم در انتخابات و داغ‌شدن تنور رقابت‌ها فكر مي‌كردند كه حتي هنوز هم مواضع پسنديده‌اي است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان سير تاريخي انتخابات رياست‌جمهوري در دولت‌هاي هفتم تا دهم و فراز و فرود نگاه دولت‌ها به فعاليت‌هاي احزاب، گفت: درست است كه در هر شرايطي درصدي از مردم در انتخابات حضور مي‌يابند اما حضور فراگير مردم كه با فعاليت احزاب جدي‌تر مي‌شود، اعتبار داخلي و بين‌المللي نظام را بالا مي‌برد.

هاشمي‌رفسنجاني سياست‌هاي دولت نهم و دهم را در بعد داخلي و خارجي به ضرر نظام و كشور دانست و با بيان اين نكته كه «مردم فهميدند ادامه اين سياست‌ها براي كشور خطرناك است»، گفت: مردم با درك درست از واقعيت‌هاي موجود و با وجود فشارهاي امنيتي، براي آگاهي اقشار مختلف جامعه وارد ميدان شدند و ديديد كه چه حماسه‌اي خلق كردند.

وي با بيان مصاديقي از اصرارهاي مردم براي حضور در انتخابات، با يادآوري جمله معروف خويش كه «نمي‌گويم نمي‌آيم»، گفت: آن جمله را در يكي از ديدارهاي مردمي گفته بودم كه فشار خانواده‌هاي شهدا و جانبازان براي اعلام حضورم زياد شده بود و حتي به ياد داريد كه پس از آن جمله، جريان مخالف، با نگراني‌هاي خاص خود، به دنبال راه‌هاي ديگر رفتند كه نهايتا به ردصلاحيت رسيدند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انتخاب دكتر روحاني را حاصل آگاهي مردم از شرايط خطرناك جامعه دانست و گفت: انصافا دولت يازدهم، با تدبير و اميد، سايه جنگ را از سر كشور دور و با حل مشكل هسته‌اي، راه را براي حركت كشور به سوي پيشرفت و جبران عقب‌ماندگي هشت ساله هموار كرده است. هاشمي‌رفسنجاني با بيان جزيياتي از ويژگي‌ها و بندهاي توافقات هسته‌‌اي، گفت: با توجه به بومي بودن دانش هسته‌اي در كشور، ايران در اين مذاكرات و توافقات سود برده و الان وقت آن است كه با رونق توليد، اشتغال را در جامعه فراگير كنيم تا خانواده‌ها و جوانان با دسترنج خود زندگي كنند.

وي استفاده درست از نقدينگي‌هاي موجود در بانك‌ها و برگشت فعاليت‌هاي توليدي به كارخانجات گوناگون را يكي از عوامل مهم براي رونق اقتصادي دانست و گفت: حق مردم و مسوولان بخش خصوصي است كه از نقدينگي كشور در جهت برگشت كار و توليد استفاده كنند و وظيفه دولت است كه به آنها كمك كند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، جديت دولت براي ساماندهي امور در داخل كشور را مهم دانست و گفت: دولت مي‌تواند با استفاده از تجربيات اين چند سال و با نگاه عاقلانه به نقدهاي منصفانه و نه توهين‌ها و تهمت‌هاي تخريب‌كنندگان براي تقويت اميد در جامعه تلاش كند.

هاشمي‌رفسنجاني افزود: ذات مردم ما به خاطر اسلام، اعتدالي است و به هيچ‌وجه عوام‌فريبي و هتاكي‌ها را نمي‌پسندند و در انتخابات نشان دادند كه با فرياد خاموش راي، هتاكان را كنار مي‌گذارند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با توصيه به اعضا و هواداران حزب كارگزاران سازندگي كه بايد براي اعتلاي كشور بكوشيد، گفت: در جريان حزبي هم به خواسته‌هاي مردم توجه داشته باشيد و در فضاي دموكراسي، اين مردم هستند كه مسير را مشخص مي‌كنند. در آغاز اين ديدار، كرباسچي، دبيركل حزب با ارايه گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي حزب كارگزاران سازندگي در خصوص نامزدهاي اعضاي اين حزب در انتخابات مجلس شوراي اسلامي ٧ اسفندماه، گفت: اگرچه اكثر اعضاي حزب ردصلاحيت شدند، اما آنان كه باقي ماندند، راي آوردند و اميدواريم در انتخابات ميان دوره‌اي، موفقيت‌هاي دور اول تكرار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار