شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
دکتر حسین زمان زاده: معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تلاش است که شاخصDMFT را با اجرای برنامه‌های وارنیش فلورایدتراپی در مدارس استان ارتقاء دهد و ان شاء الله با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در مراکز بهداشت شهری و روستایی در سال جاری شاهد ارتقاء این شاخص خواهیم بود
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر حسین زمان‌زاده مسئول بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه بر لزوم انجام دوره‌ای معاینات دندانپزشکی و جرم‌گیری دندان‌ها هر 6 ماه یک بار تاکید کرد و گفت: رعایت اصول بهداشتی لازم و ضروری است و دهان و دندان از اعضای مهم بدن هستند که بهداشت آن باید رعایت شود.

وی ادامه داد: همان‌گونه که دهان و دندان در زیبایی، تکلم و جویدن نقش دارند، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان در بدن نیز تبعات بسیاری بر سلامتی دستگاه گوارش خواهد داشت؛ سلامتی دهان و دندان تاثیر مستقیمی بر دستگاه گوارش دارد و اگر جویدن به درستی صورت نگیرد، دستگاه گوارش به ویژه معده برای هضم غذا با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

زمان‌زاده با تاکید بر انجام دوره‌ای جرم‌گیری دندان‌ها گفت: در برخی مواقع عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می‌تواند موجب ایجاد برخی تومورها در لثه شود و باید توجه داشت که اگر دندان جرم‌گیری نشود به مرور زمان منجر به ایجاد عوارض جدی خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم انجام جرم‌گیری دندان‌ها افزود: جرم‌گیری دندان‌ها باید به تشخیص دندانپزشک انجام شود، ولی جهت پیشگیری از بروز بیماری‌های دهان و دندان و بروز عفونت‌ و التهاب که از عوارض عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است، افراد می‌توانند هر شش ماه یک‌بار برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به مطلوب بودن شاخص DMFTدر کشور بیان کرد: شاخص DMFTشاخص سلامت دهان و دندان است؛ این شاخص نشان از توسعه‌یافتگی یک کشور دارد و دندان های پوسیده، از بین رفته و پرشده یک فرد را می‌سنجد که این شاخص در کشور ما 1.9 برای گروه‌های سنی 6 تا 12 سال است.

مسئول بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: هر چقدر شاخص DMFT به عدد یک نزدیک‌تر شود نشان از ارتقاء سلامت دهان و دندان دارد. معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در تلاش است که شاخصDMFT  را با اجرای برنامه‌های وارنیش فلورایدتراپی در مدارس استان ارتقاء دهد و ان شاء الله با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در مراکز بهداشت شهری و روستایی در سال جاری شاهد ارتقاء این شاخص خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار