شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
وي ادامه داد: تيمي از مديران ارشد و كارشناسان اين شركت با محوريت مديريت توليد وضعيت تاسيسات، خطوط لوله و چاهها را پايش و به اقتضاي شرايط، توليد و انتقال نفت را برنامه ريزي و راهبري مي كنند.
 مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب اولويت اين شركت را در شرايط بحراني امنيت و سلامت نيروهاي عملياتي دانست و گفت: صيانت از تاسيسات و پايداري توليد در كنار امنيت و سلامت نيروهاي عملياتي از اولويت هاي ما در شرايط بحراني است.

به گزارش ايرنا بيژن عاليپور شامگاه پنجشنبه در جلسه اضطراري مقابله با پيامدهاي سيل در استان خوزستان و حوزه عمليات شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب اظهار كرد: طي شبانه روز گذشته آمادگي و حضور مستمر نيروهاي مجرب عملياتي در نقاط آسيب پذير باعث شد تا اثرات سيلاب بر عمليات توليد و انتقال نفت خام ناچيز و نامحسوس باشد. 

مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز با اشاره به شدت بارندگي ها در مناطق شمالي خوزستان گفت: حوزه عمليات شركت بهره برداري نفت و گاز مسجد سليمان بيش از ساير شركت ها در معرض خطرات سيل است.

وي افزود: پس از مسجدسليمان، تاسيسات شركت هاي كارون،مارون و آغاجاري و گچساران به ترتيب در معرض پيامدهاي ناشي از سيلاب قرار دارند.

وي با اشاره به اينكه عمده چاه ها و خطوط لوله اين شركت در مناطق كوهستاني و يا مسيرهاي مشرف به رودهاي دايمي قرار دارند گفت: پايش مستمر وضعيت و آماده باش كامل نيروهاي عملياتي و پشتيباني تا فروكش كامل سيلاب و عادي شدن شرايط از اهميت ويژه اي برخوردار است.

عالي پور آمادگي و حضور بهنگام نيروها و فراهم بودن امكانات و تجهيزات كافي در ستاد و شركت هاي بهره برداري و خدماتي- پشتيباني براي مواجهه با هرگونه حادثه يا رخداد طبيعي را نتيجه ايجاد و استقرار ستاد مديريت بحران و توجه به پدافند غيرعامل در اين شركت دانست.

عضو هيات مديره شركت ملي نفت ايران افزود: اين شركت و شركت هاي تابعه از جمله شركت ترابري و پشتيباني نفت در شرايط كنوني ضمن پيگيري اولويت هاي مرتبط با توليد نفت با ستاد بحران مستقر در استانداري خوزستان نيز هماهنگي كامل داشته و با گسيل ماشين آلات سنگين ترابري و راهسازي به هموطنان ساكن در شهرها و روستاهاي واقع در مسير سيلاب نيز كمك رساني مي كند.

وي ادامه داد: تيمي از مديران ارشد و كارشناسان اين شركت با محوريت مديريت توليد وضعيت تاسيسات، خطوط لوله و چاهها را پايش و به اقتضاي شرايط، توليد و انتقال نفت را برنامه ريزي و راهبري مي كنند.

عالي پور با اشاره به بي سابقه بودن ميزان بارندگي اخير، فرسايش شديد خاك و جاري شدن سيلاب در استان ابراز اميدواري كرد با تلاش بي وقفه كاركنان و مديران اين شركت، نفت خام مورد نياز براي صادرات و خوراك پالايشگاه هاي داخلي مطابق با برنامه ابلاغي و با كمترين ميزان كاهش ادامه يابد.

بارش سيل آساي چند روز گذشته در شمال استان خوزستان و استانهاي بالادستي خوزستان باعث افزايش حجم آب رودخانه هاي دز، كرخه و كارون در استان خوزستان و نيز بروز سيل در برخي شهرهاي استان شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار