شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
از سوی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مدیران ستاد بحران آبفا تهران با تجهیزات و امکانات خود به استان خوزستان آمدند تا ضمن بررسی وضعیت موجود در کاهش تبعات و اثرات ناشی از سیل اخیر آبفا خوزستان را یاری کنند. 
 
به گزارش شوشان ، در پی بازدید وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از سدها و رودخانه‌های دز و کرخه تیم مدیریتی ستاد بحران آبفا تهران ماموریت یافتند تا با حضور در استان ضمن بررسی ابعاد مختلف سیل اخیر و برآورد خسارات وارده به تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای استان به بهبود وضع موجود کمک کنند.
 
در جلسه مدیران آبفا خوزستان با ستاد بحران آبفا کشور مقرر شد تا مناطق سیل زده مورد بازدید قرار گیرند و متناسب با نیاز هر شهر نسبت به استقرار اکیپ مجهز به تجهیزات و امکانات مدیریت بحران اقدامات لازم صورت گیرد.
 
در این‌باره محسن درفشان، جانشین مدیرعامل آبفا خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه با تجربه‌ای که از سیل سال گذشته در شهرستان لالی داشتیم موفق شدیم با ذخیره‌سازی مناسب و توزیع با برنامه آب از بحران اخیر نیز بدون تنش آبی عبور کنیم.
 
وی با بیان اینکه با آرام شدن رودخانه دز و کاهش سطح آب برآورد خسارت در 9 شهر استان توسط کارشناسان آبفا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: طبق برآوردهایی که تا این لحظه انجام شده، حدود 50 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات آبفا خوزستان وارد شده است.
 
درفشان در خصوص خسارت‌های وارده به تاسیسات گفت: در دزفول در بحث آبرسانی مشکل خاصی بوجود نیامد اما تصفیه خانه فاضلاب این شهر که 40 تا 50 درصد فاضلاب این شهر را تصفیه می‌کند با تخریب بخشی از دیواره آن دچار آب گرفتگی شده و در شهرستان اندیمشک نیز  4 حلقه  چاه به زیر آب رفته است.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر با همت و تلاش کارکنان آبفا خوزستان خدمات رسانی به شهروندان بی وقفه در حال انجام است و شرایط نسبتا آرامی در تمام شهرهای استان حاکم است.  

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار