شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
وی همچنین در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: 221 نفر در مرحله انتخابات راهی مجلس شدند و 67 نفر دیگر در مرحله دوم انتخاب خواهند شد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهم اردیبهشت‌ماه، 136 نفر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش فارس ، محمدحسین مقیمی عصر امروز در اولین جلسه شورای اداری سال 95 استان لرستان در خصوص نحوه برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: برای اولین دو انتخابات مهم یعنی پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس همزمان برگزار شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری در همان مرحله اول به اتمام رسید و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت، اظهار داشت: انتخابات در 207 حوزه انتخابابیه کشور تایید شد.

وی همچنین در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: 221 نفر در مرحله انتخابات راهی مجلس شدند و 67 نفر دیگر در مرحله دوم انتخاب خواهند شد.

این مسئول تعداد حوزه‌های انتخابیه که انتخابات دوره دوم را برگزار می‌کنند را 55 حوزه اعلام کرد و افزود: در 10 اردیبهشت سال جاری 136 نفر در این حوزه‌ها به رقابت می‌پذیرند.

مقیمی اضافه کرد: از ابتدای شروع فرآیند انتخابات تعامل با شورای نگهبان از اصول مهمی بود که مورد توجه قرار گرفت و فرمانداران و بخشداران با هیئت‌های نظارت همکاری خوبی داشته‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به افزایش 2/5 درصدی ثبت‌نام کنندگان در انتخابات نسبت به دوره قبل بیان کرد: این موضوع کار را برای شورای نگهبان و هیئت نظارت بسیار مشکل کرد، ولی از آنجایی که نشان‌دهنده اشتیاق مردم بود همه فرآیندها به خوبی انجام گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امنیت انتخابات برگزار شده در سال گذشته افزود: هیچ گزارشی مبنی بر امنیتی شدن انتخابات از هیچ جای کشور ارائه نشده بود و انتخابات به خوبی توسط فرمانداران اداره شد.

این مسئول این نحوه برخورد خوب مردم با انتخابات را نتیجه تلاش‌های مسئولان شهرستانی و استانی دانست و مطرح کرد: آن‌ها از تجارب پیشین استفاده کرده بودند.

مقیمی جلب اعتماد مردم را بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی بیان کرد و گفت: باید تلاش شود که در مرحله دوم انتخابات نیز مردم این اعتماد را داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات کشور سه عامل را در درست برگزار شدن انتخابات موثر دانست و افزود: اصل اول پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید از حق مردم صیانت شود، بود.

وی ادامه داد: رای مردم حق‌الناس است و به خوبی از آن حفاظت می‌شود و همچنین اجرای انتخابات برپایه قانون از اصول تاثیرگذار دیگر در امر انتخابات بود.

این مسئول بی‌طرفی مجریان انتخابات را به عنوان اصل سوم مطرح کرد و افزود: بی‌طرفی مجریان برای مردم ملموس بود و این سه اصل مهم راهنمای برگزاری انتخابات بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار