شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول گفت:سيل ناشي از طغيان رودخانه دز به سايت احياي گوزن زرد ايراني در اين شهرستان خسارت زده است.

فرهاد قلي نژاد روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:سايت گوزن زرد ايراني در سيل اخير آسيب جدي ديده و بخشي از حفاظ فلزي اين سايت بر اثر سيلاب از جا كنده شده است. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر امكان اتصال به سايت گوزن زرد ايراني وجود ندارد گفت:نگران وضعيت گوزن ها هستيم و به محض امكان حضور در سايت براي اطلاع از وضعيت اين گونه نادر گشت زني آغاز مي شود ضمن اينكه تاكنون گزارشي از لاشه گوزن زرد و ساير حيوانات در اين زيستگاه تاييد نشده است.

قلي نژاد تعداد گوزن هاي زرد موجود در سايت دزفول را 35 راس عنوان كرد و گفت: خوشبختانه سيلاب در قلعه شاداب زيستگاه بزكوهي ( كل ) به صورت آبگرفتگي در پاي كوه بوده و خسارتي به وحوش آن بخش وارد نشد.

رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول همچنين از خسارت به نهالستان دزفول بر اثر سيلاب خبر داد و گفت:حريم رودخانه دز كه با خندق مشخص شده بود نيز بر اثر سيلاب تخريب شده است. قلي نژاد با اشاره به ديگر خسارات سيل به زيستگاه هاي جانوري دزفول گفت:در اثر سيل مسير دسترسي به آبشار شوي قطع شده و مسيرهاي سنگ چين پياده روي از بين رفته است كه از گردشگران تقاضا مي شود از رفتن به آبشار شوي به دليل گرفتار شدن در مسير خودداري كنند.

وي با اشاره به اينكه بيشترين خسارت به جنگل هاي دز از جمله زاويه ها ،عباس آباد و جنگل هاي ميانرود وارد شده است گفت:سيلاب با شكستن درختان منطقه زيستگاه هاي جانوري را تخريب كرد كه در حال برآورد خسارات وارده هستيم .

رييس اداره حفاظت محيط زيست دزفول با اشاره به اينكه زيستگاه هاي جانوري منطقه هفت تنان نيز خسارت ديده اند افزود:پاسگاه محيط باني ميانرود در پارك ملي دز و ايستگاه محيط باني دز در حوالي چغازنبيل نيز دچار خسارت جدي شدند كه به دليل آبگرفتگي در مناطق امكان بازديد و ارزيابي دقيق خسارت وجود ندارد.

قلي نژاد برآورد اوليه خسارت ناشي از سيلاب به محيط زيست دزفول را 60 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت:اين خسارت ها شامل خسارت به تاسيسات محيط زيست مي باشد و آمار دقيق خسارت پس از بررسي كارشناسي اعلام مي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار