اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۴۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور از استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان بابت کاهش آمار تصادفات در استان تقدیر کرد.
 
به گزارش گروه دریافت شوشان ، عباس آخوندی امروز، ۳۰ فروردین ماه در نشست هفتاد و یکم کمیسیون ایمنی راه‌ها در جریان تحلیل عملکرد و ارائه گزارش ایمنی حمل و نقل استان خوزستان که با حضور اعضای کمیسیون، استاندار و برخی مقامات استان برگزار شد، ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این استان و با اشاره به رتبه مناسب خوزستان در ایمنی‌ راه‌ها اظهارکرد: لازم است هم به صورت کتبی و هم به صورت حضوری از دستگاه‌هایی که نقش مثبتی در کاهش آمار تصادفات در استان داشتند٬ تقدیر و تشکر به عمل آید.
 
همچنین وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در سفر به استان خوزستان حتما باید طرح جامع استان مرور شود تا اگر نیاز به تصمیم‌گیری مجددی داشت در این خصوص تصمیم‌گیری صورت گیرد٬ ادامه داد: نکته مهم این است که برای تحقق ایمنی باید هم‌افزایی میان همه دستگاه‌های درگیر و مسئول صورت گیرد و این اتفاقی است که در خوزستان رخ داده است.
 
وی اطلاع رسانی و آموزش صورت گرفته در استان خوزستان را نیز تأثیرگذار در کاهش تصادفات و تلفات استان برشمرد و گفت: اتفاق خوبی که در خوزستان رخ داده، این است که دستگاه‌ها و عواملی که در ایمنی نقش داشتند هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی خود را در ایمنی مسئول می‌دانستند.
 
آخوندی ادامه داد: متأسفانه مشکلی که در کشور با آن مواجه هستیم این است که دستگاه‌ها و بخش‌هایی که در ایمنی نقش مهم دارند از انجام مسئولیت خود شانه خالی می‌کنند. برای مثال یک شرکت فولاد که آثار زیادی در منطقه از خود به جای می‌گذارد از جاده استفاده می‌کند؛ اگر بگوید هر اتفاقی در آن جاده رخ دهد به شرکت فولاد ارتباطی ندارد نوعی شانه خالی کردن و عدم مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌پذیری در مسئولیت اجتماعی است.
 
وی با تأکید بر اینکه بسیار تلاش کرده است تا بحث مسئولیت اجتماعی را از بعد مادی و معنوی به همکاران خود و همچنین سایر دستگاه‌ها یادآور و متذکر شود٬ افزود: باید این موضوع به یک فرهنگ اجتماعی تبدیل شود تا هر کس در جامعه زندگی می‌کند، به آثار اجتماعی وجودش در جامعه نیز حساس باشد.
 
رئیس کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با تاکید بر اینکه تداوم کاهش تلفات در استان خوزستان بسیار اهمیت دارد، اضافه کرد: این مهم می‌تواند با پیگیری‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص نصب دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی تداوم و ادامه داشته باشد.
 
وی یکی از نکات مثبت استان را برخورداری از شبکه ریلی مناسب عنوان کرد و افزود: شبکه ریلی استان خوزستان شبکه بسیار خوبی است و در حال حاضر ریل‌باس‌های بین اهواز - بندرامام یکی از ظرفیت‌های ریلی استان است که توسعه ریل‌باس‌ها و قطارهای حومه‌ای در خوزستان می‌تواند کمک زیادی به کاهش حجم بالای تردد جاده‌ای در این منطقه کند.
 
آخوندی ادامه داد: ریل‌های خوزستان از نزدیک دزفول عبور می‌کنند اما متاسفانه در دزفول یک ایستگاه مناسب نداریم و شبکه مسافری از اهواز به دزفول متصل نمی‌شود که قطعا با به کار بردن تمهیداتی در این خصوص می‌توان در بحث ایمنی به صورت موثر عمل کرد.
 
وی خطاب به استاندار خوزستان گفت: اگر بتوانیم از همین امسال اقداماتی را آغاز کنیم که بخشی از کاروان‌های راهیان نور را از جاده به ریل منتقل کنیم٬ می‌توانیم بخش اعظمی از بار ترافیکی استان را به ریل منتقل کنیم تا آرامش مطلوبی برای جاده‌ها فراهم شود و هم کاهش تلفات و هم ایمنی راه‌ها را شاهد باشیم.
 
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید یادآور شد: بیش از ۹۰ درصد مسیری که کاروان‌های راهیان نور طی می‌کنند، دارای زیرساخت‌های ریلی است و پیمودن مسیر باقی مانده که برای حاضر شدن در مناطق جنگی نیاز است را می‌توان از اتوبوس استفاده کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه در ایام اربعین نیز می‌توان از ظرفیت قطارهای فوق‌العاده برای این ایام استفاده کرد و حجم ناوگان ریلی را افزایش داد٬ گفت: بهترین گزینه برای رهایی از یک حجم ترافیکی عظیم در مناطقی که عبور و مرور دائمی وجود دارد٬ روی آوردن به حمل و نقل ریلی و انتقال بار ترافیکی به روی ریل است.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: باید در استان خوزستان برنامه‌ریزی صورت گیرد و اگر نیاز است من نیز با صدور دستورات مقتضی را به شرکت راه‌آهن می‌دهم و این شرکت را موظف به همکاری در این راستا خواهم کرد.
 
همچنین استاندار خوزستان و مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان به اتفاق برخی از مسئولان اجرایی این استان از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید کردند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
comment
0
0
comment اقای وزیر راه ازخوزستان بسیار راضی هستند زیرا سهم خوزستان ازازاد راه های کشور فقط90کیلومتاست بیشترراه های استان مثل اهواز ایذه اصفهان واهواز مسجدسلبمان جاده مرگ هستند فرودگاه اهواز کوچکترین فرودگاه است خط اهن جنوب فرسوده ترین خط است باین حال هیچ پروژه ای دراین زمینه ها عملا اجرا نمیشود فرودگاه جدید اهواز ده سال است دردست مطالعه است وپروژه های راه اهن سریع السیر برای تهران اصفهان است ودرفرانسه قرارداد توسعه فرودگاههای مشهد اصفهان وتهران امضا می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار