شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
رئیس دانشگاه ازحوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع و عوامل سازمانی آن در سطح واحد های محیطی تابعه خواست تا بعنوان بستر ساز، پیشران و موتور محرکه دانشگاه در عملیاتی نمودن همه ی اجزای برنامه، نقش آفرینی نمایند و با همراهی و پیشگامی مثبت، راه گشای اجرای برنامه های مذکور باشند
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تقدیر از گروه منسجم مدیران، اعضای هیئت علمی و کارشناسان که سال جدید را در پرتو الطاف خداوندی و همت و تلاش عالمانه آغاز کردند، گفت: در پرتو اجرای یک برنامه راهبردی 5 ساله و یک برنامه عملیاتی جهت سال 1395، امید است با مشارکت همه همکاران، توفیق یابیم در پرتو اجرای این برنامه ها سهم ارزشمندی را در اعتلای دانشگاه، نظام سلامت استان و رشد و پیشرفت کشور عزیزمان بر عهده گیریم.
 
رئیس دانشگاه تصریح کرد: برنامه های راهبردی و عملیاتی مصوب بودجه ای داشته و به تأیید مراجع عالی ذیصلاح نظیر  هیأت امناء دانشگاه  و  معاونت برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی رسیده است و در فرآیند برنامه ریزی مزبور، اکثر قریب به اتفاق اسناد فرادستی مورد مطالعه قرار گرفته اند و مأموریت ها و تکالیف حوزه های مختلف دانشگاه از بین آنها شناسایی  و در هدف گذاری ها لحاظ شده اند.
 
وی با اشاره به دور نمای 5 ساله دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: امیدواریم تا پایان سال 1399 از حیث شاخص های ملی، نظام آموزش عالی سلامت، توسعه سلامت استان و فعالیت های بین المللی در حوزه علوم پزشکی، در زمره پنج دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور قرار گیرد.
 
ایدنی ایجاد وحدت رویه عملکردی را از شروط اجرای صحیح برنامه و گام اصلی رسیدن به اهداف برنامه دانست و افزود: تولیت اصلی کلیه امور مرتبط با این برنامه بر عهده " ستاد برنامه " است و امور مرتبط با ارائه آموزش، انجام هماهنگی و اجرای فرآیند بازبینی این برنامه ها بر عهده مدیریت مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک می باشد، همچنین امور مرتبط با پایش نحوه اجرای برنامه به دبیرخانه هیأت امناء دانشگاه سپرده شده است.

رئیس دانشگاه پایش مستمر و منظم اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن برنامه راهبردی و عملیاتی را از اصول اساسی عنوان کرد و گفت:  پایش برنامه هر 3 ماه یکبارو توسط هیأت امناء انجام می شود و به منظور انعکاس فعالیت های صورت گرفته، پایش عملکرد سالیانه توسط مؤسسه حسابرسی دانشگاه ارزیابی و در گزارش حسابرسی سال مربوطه به هیأت امناء ارائه خواهد شد.

ایدنی افزود: برنامه ریزی، پشتیبانی از ارائه برنامه و ارائه مداخله در صورت نیاز از مهم ترین اقدامات برای پیشبرد اهداف برنامه و یا تصریح فرآیند جاری است، به همین منظوربالاترین مقام اجرایی در سطح هر یک از واحدهای تابعه دانشگاه، مسئول کمیته برنامه ریزی آن واحد بوده که به همراه تیم برنامه، مسئولیت رصد و انجام پشتیبانی ها و مداخلات مورد نیاز را بر عهده دارند.

وی همچنین زمان اولین مرحله از پایش متمرکز اجرای برنامه را در پایان خرداد ماه سال جاری عنوان نمود و افزود: سامانه الکترونیک پایش قبل از پایش در اختیار همکاران قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه ازحوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع و عوامل سازمانی آن در سطح واحد های محیطی تابعه خواست تا بعنوان بستر ساز، پیشران و موتور محرکه دانشگاه در عملیاتی نمودن همه ی اجزای برنامه، نقش آفرینی نمایند و با همراهی و پیشگامی مثبت، راه گشای اجرای برنامه های مذکور باشند.

وی تصریح کرد: از سایر معاونت ها و نیز مدیریت های حوزه ریاست انتظار می رود در هماهنگی با معاونت توسعه مدیریت و منابع, با توجه به زمانبندی های برنامه عملیاتی، اقدامات اجرایی خود در زمینه هایی که نیازمند به تأمین منابع مالی، انسانی، فیزیکی و ... و یا اخذ مجوزهای لازم از مراجع درون یا برون دانشگاهی می باشند به گونه ای مدیریت کنند تا اقدامات پیش بینی شده در زمان مقرر و با کیفیت مطلوب به انجام رسند.

ایدنی با بیان اینکه برنامه ابزار مهمی جهت رساندن وضع موجود به وضعیت مطلوب تر می باشد، بنابراین گفتمان سازی، نقش بسیار مناسبی در " برنامه محور " شدن همه امور داشته که البته این تأثیر با عمل به مفاد برنامه بصورت مضاعفی افزون خواهد شد، افزود:  شایسته است در کلیه درخواستها و نیز مکاتبات مهمی که درون دانشگاه و یا با وزارت متبوع صورت می پذیرد، سعی شود در کنار درخواست، به عناوین اهداف کلی و کمی و نیز پروژه(های) مربوطه هم اشاره شود.
 
وی تخصیص اعتبارات به پروژه ها، مرتبط و متناسب با پیشرفت برنامه عملیاتی توسط مدیریت برنامه ریزی، بودجه و پایش عملکرد، استفاده از فرصت پیش آمده ناشی از تدوین این برنامه،جهت استقرار بودجه ریزی عملیاتی عنوان کرد و گفت: روابط عمومی دانشگاه با هماهنگی با مدیریت مطالعات  و برنامه ریزی استراتژیک، مقدمات برگزاری جشنواره دستاوردهای برنامه راهبردی دانشگاه را در روز ملی بهره وری آماده نموده تا از فعالین دانشگاهی در عرصه اجرای برنامه تقدیر بعمل آید.

ایدنی افزود: هریک از دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی، شبکه های بهداشت و درمان، بیمارستانها و مراکز بهداشت شرق و غرب شهرستان اهواز با همکاری معاونت های ذیربط و مدیریت مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک نسبت به تکمیل و بروز رسانی برنامه راهبردی 5 ساله و برنامه عملیاتی سال جاری خود تا حداکثر پایان خرداد ماه 1395 اقدام نمایند و واحد های تابعه دانشگاه باید برنامه مصوب خود را جهت آگاهی ذینفعان در پورتال آن واحد قرار دهند.

وی در پایان از مسئول دبیرخانه تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاهی و نیز مشاور جوان دانشگاه خواست تا با استفاده از ابزار فناورانه ی موجود، به ترتیب نسبت به دریافت انتظارات و پیشنهادات راهگشا و اصلاحی " اعضای هیئت علمی و کارکنان ارجمند " و " دانشجویان عزیز " در خصوص مفاد برنامه اقدام نموده و مراتب را هر 3 ماه یک بار بصورت مشخص و دسته بندی شده به مدیریت مطالعات و برنامه ریزی استراتژیک دانشگاه منعکس نمایند تا در فرآیند های دوره ای بازبینی برنامه از آنها استفاده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار