شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
شوشان: مهدی مکارمی مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با اعلام خبر برگزاری نخستین فستیوال من و دیابت ویژه هفته سلامت گفت : سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز با مشارکت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، ویژه برنامه ای هدفمند و گسترده متناسب با شعار روزجهانی سلامت یعنی "غلبه بر دیابت " تحت عنوان فستیوال من و دیابت را برگزار می کند.

مکارمی با اشاره به ضرورت ارتقای سلامت عمومی و فراهم نمودن زیر ساخت های مناسب برای برخورداری از جامعه ای پر نشاط و سالم تاکید کرد سلامت به عنوان یکی از نیاز های اساسی در برنامه های توسعه پایدار نقش حیاتی دارد و هدف از برگزاری برنامه های اجتماعی در شهرداری اهواز خصوصاً در بخش سلامت، ارتقا سطح سواد سلامت همگانی است یعنی مردم و شهروندان بتوانند عوامل تهدید کننده سلامت خود را بشناسند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز افزود: بروز انواع بیماری های مزمن مانند نارحتی های قلبی و عروقی ، دیابت ، فشار خون ، افزایش وزن و .... انعکاسی از شیوه نامناسب زندگی و تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی است به همین دلیل ارائه آموزش های همگانی برای تغییر سبک زندگی ضروری به نظر می رسد.

وی ضمن بیان اهداف وسیاستهای اجرائی هفته سلامت در سال جاری، درخصوص اهمیت وجایگاه بسیارمهم سلامت وسهم آن درتحقق برنامه های توسعه پایدار،و تبیین شعار«انسان سالم ،محورتوسعه پایدار»گفت : در این فستیوال شهرداری اهواز و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با ایجاد ایستگاههای سلامت متشکل از غرفه های ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی با حضور پزشکان – مشاوره تغذیه – غربالگری بیمارهای مزمن ازقبیل کنترل فشار خون ، قند خون و... – تعیینBMI بدن(میزان توده بدنی) ایستگاه نقاشی مختص کودکان در هفت منطقه پر تردد شهر یعنی پارک 42 هکتاری ، پارک لاله، پارک ولایت ، پارک میثاق ، پارک شهید سبحانی ، پارک رشد ، پارک شهید هاشمی به مدت یک هفته متوالی از یکم اردیبهشت ماه به صورت رایگان به کلیه شهروندان خدمات ارائه می گردد.

مکارمی در ادامه اظهار داشت: در هفته سلامت نیز در راستای آموزش شهروندی پیام های بهداشتی با موضوع ارتقا سبک زندگی و آموزشهای اصولی مهارتهای زندگی در مفاهیم تغذیه سالم ، کنترل دیابت و ورزش و تحرک جسمانی تهیه و در معابر عمومی و میادین جهت استفاده شهروندان نصب گردید.

وی افزود: همچنین برنامه های ویژه ای در خصوص اجرای تئاترهای خیابانی با مفاهیم آموزش شهروندی در راستای ارتقا سلامت عمومی به مدت سه شب در هفته سلامت پیش بینی شده که از یکم اردیبهشت به مدت سه شب متوالی در پارکهای 42 هکتاری ، میثاق و ولایت برگزار میشود.

مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع برنامه های جانبی دیگری پیش بینی شده که میتوان به نورپردازی پل های شهر به رنگ آبی اشاره کرد.از آن جاکه شعار هفته سلامت امسال به نام "غلبه بر دیابت" نامگذاری شده و رنگ مشخصه این بیماری مزمن آبی می باشد با هماهنگی سازمان زیبا سازی مقرر گردید پلهای سطح شهر که از لحاظ فنی این قابلیت را دارد که نور پردازی آن به رنگ آبی در آید به صورت نمادین انجام پذیرد. 

وی از همکاری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری و شهرداراهواز و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در برگزاری این فستیوال قدردانی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار