شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: در شرایط بحران و سیلاب امدادرسانی با استفاده از منابع استانی و بدون استفاده از منابع ملی انجام شد.

 معاون عمرانی استانداری خوزستان چهارشنبه شب به‌عنوان سخنگوی شورای مدیریت بحران در جلسه شورای اداری به ارائه گزارش کوتاهی در ارتباط با مساله سیلاب در استان پرداخت.

احمد سیاحی با تشریح اقدامات انجام شده در رابطه با وقوع سیلاب اظهار کرد: بنا به گزارش هوا‌شناسی از مورخ 24 فروردین 95 مبنی بر پیش‌بینی بارش و باد شدید با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت بلافاصله جلسه‌ای تشکیل شد و پیرو آن اقدامات جدی و اساسی صورت گرفت.

وی افزود: با پیش‌بینی طغیان رودخانه‌ها احتمال خطر با تمرکز بر کرخه و دز بیشتر از کارون و مارون وجود داشت، بر این اساس سریعاً شورای مدیریت بحران شهرستان‌ها تشکیل شد و اطلاع‌رسانی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: 170میلی‌متر بارندگی در مدت کوتاهی در دز اتفاق افتاد و دبی ورودی 300متر مکعب بر ثانیه در قبل از بارش به 7900 متر مکعب بر ثانیه رسید و با توجه به اینکه حجم سد 2/6 میلیارد متر مکعب است مجبور به هدایت آب از سد شدیم و خروجی سد در آن شرایط به میزان 4 هزار و 500 متر مکعب بر ثانیه افزایش یافته بود.

سیاحی اذعان کرد: 73 روستا از مجموع 4 هزار و 554 روستا در استان که در خطر سیلاب قرار داشتند تخلیه شده و تعداد 30 روستای آن دچار آب‌گرفتگی شدند که این روستا‌ها در اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر و اهواز واقع شدند.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 2 روستا در دزفول، 2روستا در اهواز، 3روستا در شوش و 3روستا در شوشتر دچار آب‌گرفتگی هستند.

سیاحی یادآور شد: سیلاب پدیده‌ای طبیعی است و سد‌ها در جلوگیری از آن نقش دارند که در استان 42 میلیارد متر مکعب مخزن سد داریم و به علت اینکه تأسیسات در حریم رودخانه بوده دچار آسیب شده است.

 وی بیان داشت: طی گزارشات امروز ورودی و خروجی سد دز 850 متر مکعب بر ثانیه و حجم مخزن سد 2 میلیارد و 687 متر مکعب است و آب ورودی به تالاب هور العظیم به‌واسطه بارش‌ها از 20 به 100 متر مکعب بر ثانیه رسیده است و تالاب بام‌دژ نیز کاملا پر شده است.

سیاحی اظهار کرد: راه‌های روستایی ترمیم شده و اقدامات در رابطه با تحویل چادر به روستاییان صورت گرفته است و 14 اردوگاه به‌صورت موقت در روستاهای آسیب دیده احداث شد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه تلفات جانی نداشته‌ایم اما متحمل خسارات شدیم و اولین ارقام خسارت در بخش کشاورزی 482 میلیارد تومان برآورد شده است.

سخنگوی شورای مدیریت بحران استان تصریح کرد: در شرایط پیش آمده با استفاده از امکانات استان به امداد و کمک‌رسانی پرداختیم و نیازی به استفاده از امکانات ملی در کمک‌رسانی نداشتیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار