شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴



'علی فیضی' نابغه قرآنی كه علاوه بر تسلط به قرآن تمامی بخش های نهج البلاغه را حفظ كرده است، دوست دارد در آینده علاوه بر اتمام تحصیلات قرآنی در رشته پزشكی تحصیل و به عنوان یك پزشك متعهد به جامعه خدمت كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فیضی نابغه 11 ساله قرآنی كه برای شركت در مراسم بزرگداشت روز پدر و میلاد با سعادت حضرت علی(ع) به جزیره كیش سفر كرده بود به قدری بر قرآن تسلط دارد كه كوچكترین اشتباه در خوانش آیات را به سرعت متوجه می شود و درست آن را برای حاضران می خواند . این نابغه قرانی از شش سالگی شروع به حفظ قرآن كرده و به مدت 11 ماه تمام قرآن را حفظ كرده است.

وی قادر است هر آیه ای را كه می شنود شماره آن آیه، صفحه و جزء را نیز بگوید و در صورتی كه شماره آیه هم خوانده شود می تواند آیه را به طور كامل قرائت كند . این نابغه نوجوان كتاب نهج البلاغه را كه شامل خطبه ها، نامه ها و حكمت ها است را حفظ كرده و به راحتی می تواند پاسخ سئوالات در این خصوص را بدهد .

وی تا كنون در 27 مسابقه استانی و سراسری قرآن حائز مقام شده است. علی فیضی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا وجود این همه استعداد در خود را نعمت خداوند و توجه او دانست و گفت : دوست دارم در آینده نیز علاوه بر تحصیل در حوزه قرآن در رشته پزشكی نیز درس بخوانم و به عنوان یك فرد متعهد به جامعه خدمت كنم .

این نابغه قرآنی كه هم اكنون در مقطع پنجم ابتدایی تحصیل می كند به هم سن و سالان خود توصیه كرد كه ابتدا باید روخوانی را یاد گرفت و سپس قرآن را حفظ كرد.
پدر علی كه تورج فیضی نام دارد، كارمند دانشگاه امام حسین (ع) و دارای سه فرزند است كه علی نخستین فرزند خانواده‌ فیضی است.

تورج فیضی با بیان اینكه علی از سه سالگی و با آشنایی با حروف الفبا اقدام به روخوانی قرآن می كرد به خبرنگار ایرنا گفت : وی از شش سالگی حفظ قرآن را شروع كرد.
وی اظهاركرد: او قرآن را در مدت 11 ماه و به صورتی كیفی حفظ كرد و دارای چندین رتبه كشوری است .

پدر این نابغه قرآنی افزود: علی در سال گذشته برنده مسابقه اوقاف در مرحله كشوری شد و قرار است به عنوان نماینده در رقابت های بین المللی هم شركت كند . وی بیان كرد: علی در مدت سه سال نهج البلاغه را با معنی حفظ كرد.

تورج فیضی در مورد روش های بكار گرفته شده برای آموزش پسرش گفت : بهترین روش برای حفظ قرآن در سنین خردسالان این است كه در ابتدا باید بر روخوانی تسلط پیدا كرد و علاوه بر شنوایی از بحث دیداری هم در حفظ قرآن استفاده كرد .

وی اضافه كرد : برای آموزش علی از حروف الفبا 'عمو فردوس' بهره گرفتیم و پس از آن با تسلط بر روخوانی فارسی و آموزش قواعد تجوید با حفظ كلمات قرانی ، آیه ها و تمام قرآن آشنا شد . وی با بیان اینكه علی از صوت استاد منشاوی هم بهره گرفته است افزود : قرآن آموز باید به مراكز آموزشی و یا موسسه های قرآنی متصل باشد و برای یك استاد نیز دانسته های خود را ارائه دهد .

پدر این نابغه قرآنی گفت : وی تا كنون به سوریه، لبنان و عربستان سفر كرده و به عنوان نماینده ایران برای رقابت های بنگلادش هم انتخاب شده است كه هنوز پاسخ قطعی در این مورد نداده ایم .
مراسم جشن میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و بزرگداشت روز پدر به همت سازمان منطقه آزاد كیش پنجشنبه شب با حضور جمع زیادی از مردم كیش در محوطه پارك شهر برگزار شد .

پرسش و پاسخ از نابغه قرآنی ، اجرای مسابقه ، نمایش ، موسیقی از بخش های دیگر این مراسم بود .

برچسب ها: نابغه قرآنی ، پزشك
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار