شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
در سومین روز از هفته ملي سلامت با عنوان"فعاليت بدني، ورزش و سلامت" همایش پیاده روی عمومی از سوي دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد

جمعه 3 اردیبهشت ماه 95 همزمان با سومین روز از هفته سلامت با عنوان "فعاليت بدني، ورزش و سلامت" همایش پیاده روی خانوادگی از سوي دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با همكاري هیئت ورزشهای همگانی استان خوزستان و با حضور دکتر شکراله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دكتر ضيغمي معاون فني مركز بهداست استان، مهندس سالمی رئیس هیئت ورزشهای همگانی استان خوزستان و جمعي از کارکنان دانشگاه و مردم در محل جاده ساحلی کیانپارس اهواز برگزار شد.

دکتر سلمان زاه در پایان اين همايش، ضمن تشكر از شركت كنندگان گفت: ان شاءالله بتوانیم در راستای شعار ملی هفته سلامت که امسال "غلبه بر دیابت" انتخاب شده، اقدامات شایسته ای را انجام دهیم تا دیابت در جامعه كنترل شود.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: دیابت بیماری است كه افراد اگر به پزشك مراجعه نكنند ناشناخته می ماند، زیرا علائم آن واضح نیست. وی افزود: متاسفانه با تغییر سبك زندگی مردم، کم تحرکی و استفاده از فست فودها، باعث شده تا قند و چربی در بدن ذخیره شود و در نهایت خود را به صورت بیماری دیابت نشان دهد.

سلمان زاده تصریح کرد: طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر فرد در طول هفته حداقل باید 150 دقیقه ورزش کند و تنها در صورت انجام مستمر ورزش و تغذیه سالم است که میتوان از ابتلا به دیابت پیشگیری کرد.

وی با اشاره به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همواره در زندگي بايد انتخاب كرد و يكي از حساس ترين انتخابها، انتخاب شيوه زندگي براي داشتن بيشترين سلامتي است.

گفتنی است در پایان مسیر پیاده روی، به قید قرعه به 30 نفر از شركت كنندگان جوایزی اهدا شد. همچنين ایستگاه سنجش سلامت از سوی مرکز بهداشت غرب اهواز در محل برگزاري اختتاميه همايش برپا گردید كه كارشناسان اين مركز اقدام به سنجش قند خون، فشار خون و نمايه توده بدنی شركت كنندگان نمودند.
















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار