شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰

مديركل بهزيستي خوزستان با اشاره به مشكلات معلولان براي تردد در سطح شهر، گفت: در زمينه تردد معلولان و استفاده آنها از ناوگان حمل و نقل عمومي اقدام خاصي در شهر اهواز انجام نشده و لازم است با هدف تسهيل تردد معلولان در سطح شهر اقداماتي انجام شود.

غلامرضا صديق‌راد در گفت‌وگو با ايسنااظهار كرد: مناسب‌‌سازي محيط براي تردد معلولان در هسته مركزي شهر اهواز از ضرويات است؛ با توجه به بحث استفاده از فرصت‌هاي برابر، همانگونه كه يك فرد سالم براي دسترسي به امكانات شهري نيازهاي خاصي دارد، يك فرد معلول نيز با توجه به شرايط نيازهايي دارد كه بايد برآورده شوند.

وي افزود: در پياده‌روسازي و بدنه‌سازي خيابان‌هاي شهر مخصوصا در هسته مركزي، لازم است نيازهاي افراد معلول نيز در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال در بسياري از ساختمان ها و مجتمع‌هاي پزشكي امكاني براي تردد معلولان پيش‌بيني نشده است و بسياري از افراد معلول براي مراجعه به اين مكان‌ها با مشكل مواجه‌اند.

صديق‌راد با بيان اينكه احتمالا شهرداري و متوليان حمل و نقل عمومي برنامه‌هايي براي تسهيل تردد معلولان دارند، تصريح كرد: انتظار اين نيست كه خودروهايي عمومي، خاص معلولان طراحي شود، ولي حداقل بايد شرايطي فراهم شود كه افراد معلول مانند ديگر افراد بتوانند از خودروهاي ويژه حمل و نقل عمومي استفاده كنند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار