اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۰۱۲
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
پس لرزه های یك بازی فوتبال در خوزستان + تصاویر
فرماندار اهواز دو روز پس از بروز تنش هایی در ورزشگاه تختی اهواز در جریان بازی تیم های استقلال اهواز و پرسپولیس تهران...


شوشان: فرماندار اهواز دو روز پس از بروز تنش هایی در ورزشگاه تختی اهواز در جریان بازی تیم های استقلال اهواز و پرسپولیس تهران، برخی تماشاگران منتسب به سرخ پوشان را عامل بروز این حادثه دانست و گفت: تماشاگران اهوازی دراین بازی، یكی ازبهترین روزهای خود را به نمایش گذاشتند.

دیدار روز جمعه تیم های پرسپولیس و استقلال اهواز كه با نتیجه 2 بر صفر به نفع سرخ پوشان پایتخت به پایان رسید با حدود نیم ساعت تاخیر آغاز شد و در اواخر بازی نیز به دلیل سنگ پراكنی برخی تماشاگران و ورود آنها به داخل زمین بازی، برای 12 دقیقه متوقف شد. 

برگزاری این بازی در ورزشگاه تختی كه زمین اختصاصی استقلال اهواز است، انتقاداتی را در پی داشته است و برخی معتقدند كه شورای تامین شهرستان نباید اجازه برگزاری این بازی را در ورزشگاه تختی صادر می كرد.

اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: شورای تامین شهرستان اهواز هیچ دخالتی در تعیین زمین بازی و ورزشگاه میزبان ندارد. وی گفت: ورزشگاه تختی، ورزشگاه نخست تیم استقلال اهواز است و بر اساس قانون، تیم میزبان زمین بازی خود را مشخص می كند و این مساله ارتباطی به شورای تامین ندارد.

فرماندار اهواز افزود: در جلسه مربوط به این بازی، مدیرعامل و سرپرست باشگاه استقلال اهواز، مدیران هیات فوتبال خوزستان و حراست سازمان ورزش و جوانان استان حضور داشتند و در این جلسه درخواست برگزاری بازی در ورزشگاه تختی ارائه شد.

ارزانی بیرگانی گفت: به استناد قانون، تیم میزبان زمین بازی را مشخص می كند و تامین امنیت بازی نیز به عهده یگان ویژه و نیروی انتظامی است و نیروی انتظامی نیز وظیفه خود را انجام داده است و شورای تامین نیز نظارت را عهده دار بوده است.

وی تصریح كرد: فیلم موجود از این بازی، نشان می دهد كه تنش از قسمت تماشاگران پرسپولیس آغاز شد. برخی تماشاگران این تیم تهرانی صندلی ها را شكسته و سنگ پرتاب كردند. فرماندار اهواز گفت: در این فیلم مشخص است كه چند بازیكن پرسپولیس برای صحبت با تماشاگران به طرف جایگاه آنها رفتند تا آنان را آرام كند.

ارزانی بیرگانی افزود: پس از این واقعه، تعدادی از طرفداران استقلال اهواز سنگ پرانی را شروع كردند و طبق اسناد و فیلم های موجود، افرادی از انتهای جایگاه هواداران پرسپولیس سنگ پرتاب می كردند و از انتهای ورزشگاه می گریختند.

وی گفت: بازبینی فیلم بازی همچنین نشان می دهد كه پس از آن، تماشاگران پرسپولیس به سمت زمین یورش آورند و اگر كسی زخمی شده در این زمان بوده است و در همین زمان بود كه یگان ویژه آنها را به بیرون از ورزشگاه هدایت كرد.

رئیس شورای تامین شهرستان اهواز گفت: در مجموع هواداران استقلال اهواز رفتار بدی نداشتند و شاید این بازی را بتوان یكی از بهترین روزهای تماشاگران استقلال اهواز در ورزشگاه قلمداد كرد، زیرا اگر تماشاگران استقلال اهواز عامل تنش بودند، این درگیری ها باید به خیابان هم كشیده می شد، در حالی كه پس از بازی، هیچ درگیری در خارج از ورزشگاه نبود و هیچكس در این رابطه بازداشت نشد.

وی افزود: از این دست اتفاقات در همه ورزشگاه های دنیا رخ می دهد و در تهران نیز بارها اتفاق افتاده است و به نظر می آید، تیم پرسپولیس بخاطر برگزار نشدن بازی در ورزشگاه الغدیر این حادثه را بزرگ می كند.

فرماندار اهواز تاكید كرد: این بازی حساسیت ویژه ای داشت و نمی شد آن را برگزار نكرد، یا بدون تماشاچی برگزار كرد.  رئیس هیات فوتبال خوزستان نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: چنین اتفاقاتی پیش از این نیز در ورزشگاه تبریز رخ داد، اما تا این اندازه بزرگنمایی نشد، ولی در زمان حاضر اتفاقات ورزشگاه تختی را تا اندازه ای بزرگ كرده اند كه گویا تاكنون هیچگاه درگیری بین تماشاگران در هیچ جای كشور به وجود نیامده است.

عبدالكاظم طالقانی گفت: سازمان لیگ از ابتدای فصل ورزشگاه تختی اهواز را واجد شرایط برگزاری مسابقات لیگ دانسته و همه رقابت های تیم استقلال اهواز در این ورزشگاه برگزار شده است و حق مسلم این تیم است كه به عنوان میزبان، محل بازی خود را انتخاب كند.

وی افزود: برای بازی های حساس لیگ برتر در اهواز، سازمان لیگ مكاتباتی را با شورای تامین این شهرستان انجام می داد و در خصوص این بازی نیز، برگزاری آن در ورزشگاه تختی مورد تایید قرار گرفت. رئیس هیات فوتبال خوزستان ادامه داد: تیم میزبان همواره تصمیم گیرنده اصلی برای مشخص كردن محل برگزاری بازی است و با توجه به تاییدیه شورای تامین اهواز، هیچگونه مشكلی در خصوص برگزاری این دیدار احساس نمی شد چرا كه تیم های استقلال و پرسپولیس بارها در ورزشگاه تختی برابر تیم های خوزستانی قرار گرفته اند و هیچ حادثه ای نیز رخ نداده است.
وی بیان كرد: باتوجه به تمهیدات خاص برای چنین بازی حساسی، نیروی انتظامی استان نیز در همه نقاط زمین و بیرون از ورزشگاه مستقر شده بود، اما تعدادی از تماشاگران جو بازی را متشنج كردند.

طالقانی ادامه داد: یكی از رسالت های اصلی كانون هواداران هر تیمی، آموزش های لازم به هواداران است تا چنین اتفاقاتی در ورزشگاه ها به حداقل برسد، اما این شرایط نشان می دهد كه در این راستا نیز عملكرد خوبی نداشته ایم.

وی یادآور شد: شورای تامین در هر بازی مجوز لازم را صادركرده و نیروی انتظامی استان نیز برقراری امنیت ورزشگاه ها را برعهده می گیرد و به دنبال آن هیات فوتبال استان نیز وظیفه تامین زمین، داوران بازی و دیگرعوامل مربوط به یك دیدار را به عهده دارد.

رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: در چنین شرایطی نیاز است كه همه دستگاه های مربوطه پاسخگوی وظایف خود باشند تا اگر دستگاهی كوتاهی كرد، مشخص شود و مشكلات به وجود آمده تنها متوجه یك ارگان نباشد.

طالقانی ادامه داد: اگرچه اتفاق رخ داده خسارت 400 میلیارد ریالی به سكوهای ورزشگاه وارد كرد، اما بازكردن همه درهای خروجی ورزشگاه تختی به تصمیم اداره كل ورزش و جوانان استان از حوادث ناگوار بعدی جلوگیری كرد.

وی بیان كرد: نیروی انتظامی نیز برای برقراری امنیت ورزشگاه ظرفیت مشخصی دارد و نمی تواند برای هر نفر یك مامور امنیت مستقر كند به همین جهت رخ دادن چنین اتفاقاتی باید به درستی آسیب شناسی شود.

رئیس هیات فوتبال خوزستان گفت: این بازی اگر در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار می شد ممكن بود حوادث ناگوارتری در آن رخ دهد و نباید گفت كه برگزاری بازی در ورزشگاه تختی اشتباه بود چرا كه به واسطه پاركینگ های بزرگی كه ورزشگاه غدیر داشته و خودروهای موجود در آن ممكن بود شرایط بسیار بدتر از این شود.























مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment كاش آقاي [...] به جاي توجيه و شانه خالي كردن از مسئوليت خود عذرخواهي مي كردند ، هر شخصي كه آن ساعت در ورزشگاه حضور داشت به بي [...] و سهل انگاري مسئولين فوتبال خوزستان و اداره ورزش پي مي برد ، هيچ فرقي با ميدان جنگ نداشت ، شانس اوردين كه كسي كشته نشد ، حالا ايشون عنوان مي كنند كه مگر چه شده ، بزرگنمايي مي كنند ؟؟؟ا است ؟؟؟ مگر قرار بود چي بشه ، حتما بايد كسي كشته مي شد ؟؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
comment
0
1
comment احتمالا مسولین محترم یکی از بازیهای لیگ اسپانیا رو اشتباها ،تماشا کرده اند
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۶
comment
1
0
comment آقای فرماندار شما عجب سیاستمداری تو که میگویی شورای تامین حق دخالت در انتخاب زمین را ندارد مگر نمی دانی پرسپولیس هوادار میلیونی دارد و ازدیام جمعیت بوجودمیایدبا چند سرباز نمی شود جلوی جمعیت و و هجوم تماشاگر را گرفت آیا اگر شما میگفتی بخاطر راحتی تماشاگران در ورزشگاه غدیر انجام شود بهترنبود ...
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment اقاى ارزاني كمي به دست خود نكاه كن درست قضاوت ميكند چون سه انگشت دست شما به سمت خود شماست و يك انگشت به سمت نفر مقابل بيهود ه نيست كه ميگويند در يوم الحساب زبان صحبت نميكند اعضا بدن شهادت ميدهند و همين عكس يوم الحساب سؤ مديريت شما در دادگاه الهي و مردم ايران است كه ابروى ما را در كشور برديد نه سرى كه از جوانانمان شكستيد
comment
رضا
|
United States
|
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment ریس هیت فوتبال خوزستان در برنامه 90 حرف جالبی زد که در واقع نشاندهتده این حقیقت است که چرا خوزستان با این همه ثروت و نعمت و استعداد جزء محرمترین استانهاست!!ایشان در جواب مجری برنامه که چرا محل برگزاری بازی زا تغییر نداید افاضه فرمودند:اگر سازمان لیگ مارا اجبار می کرد ما هم محل بازی را تغییر می دادیم!!یعنی حتما باید بالای سر ما اجبار [...] باشد تا کار خود را به نحو صحیح انجام دهیم!!
comment
همشهرى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۸
comment
0
0
comment با توجه به حذف نوشته بنده ديگر هرگز نخواهم نوشت
مدیر پایگاه عزیز دل و خواننده گرامی. خیلی بهتر از این ها می توانیم با هم دیالوگ کنیم به مدد شبکه های اجتماعی و ارتباطی و مطمین باشید شوشان نظر مخاطبان را منتقل می کند البته با فیلتر اتهامات و توهین ها . در یک کلام
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۹
comment
0
0
comment شوشان!!باور کن اگر نظر من رو هم منتشر می کردی اتفاقی نمی افتاد!!!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار