شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
هياتي از سرمايه گذاران روسي در سفر به دزفول ظرفيت هاي بخش كشاورزي اين شهرستان براي صادرات محصول به روسيه را بررسي كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا مسوول انجمن توليدكنندگان محصول سالم شمال خوزستان در اين نشست از افزايش صادرات محصولات كشاورزي از شمال خوزستان به كشور روسيه خبر داد و گفت:از سال 88 صادرات انواع سبزي با صادرات 2 تن محصول شويد و جعفري به روسيه آغاز شد كه عمده اين محصولات از طريق زميني صادر مي شد.

منصور شلال نژاد با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 20 نوع محصول به روسيه صادر مي شود گفت:در ابتداي كار حداكثر 70 روز صادرات داشتيم ولي اكنون شش ماه از سال محصولات كشاورزي شمال خوزستان به كشور روسيه صادر مي شود.

شلال نژاد گفت:در حال حاضر نيز سرمايه گذاران كشورهاي تاجيكستان،گرجستان و ازبكستان به دزفول سفر كرده و برخي محصولات را خود كشت مي كنند و محصولات را بسته بندي و از طريق ناوگان زميني به روسيه صادر مي كنند.

شهرستان دزفول حدود 2 ميليون تن محصول صيفي،سبزي و غلات توليد مي كند كه به دليل ظرفيت بالاي اين شهرستان سالانه چهار ميليون تن محصول از شهرهاي شمال خوزستان نيز در بازار ميوه و تره بار دزفول معامله مي شود.

حسن والري معاون امور بانكي شركت روسي كه در اين نشست حضور داشت نيز گفت: اگر به توافق و نتيجه گيري مثبتي برسيم مي توانيم كليه محصولات كشاورزي كه در منطقه توليد مي شود را به كشور روسيه صادر كنيم.

وي هدف از اين سفر را آشنايي با ظرفيت هاي توليد محصولات كشاورزي منطقه شمال خوزستان عنوان كرد و گفت:در اين سفر با كيفيت ،نوع محصول ، زمان و ميزان توليد محصول بويژه مركبات و ميوه آشنا شديم.

حبيب الله آصفي فرماندار ويژه دزفول نيز در اين نشست ابراز اميدواري كرد اين شركت بتواند در سال جاري با كشاورزان دزفولي وارد مذاكره و قرارداد شود . وي لازمه خريد محصولات كشاورزي دزفول را برخورداري از سردخانه و تجهيزات دانست و گفت:اين شركت اين موضوع را پذيرفته و اميدواريم 2 مركز صادرات به روسيه در دزفول ايجاد شود.

وي افزود:دزفول در زمينه توليد صنايع دستي غني است و در توليد فرش و گليم حرف براي گفتن دارد كه مي توان از اين ظرفيت ها نيز براي صادرات بهره گرفت. آصفي افزود:به رغم پيگيري انجام شده تاكنون مجوز مرز هوايي براي فرودگاه دزفول صادر نشده محصولات كشاورزي اين منطقه از طريق تهران و يا تبريز به روسيه صادر مي شوند.

در اين نشست ابعاد توليد محصولات كشاورزي ،مشكلات موجود،حمل و نقل هوايي، ريلي و زميني بررسي شد. سالانه حدود چهار ميليون تن انواع محصولات كشاورزي در شهرهاي دزفول و شوش توليد مي شود.
120 نوع محصول مختلف در شمال خوزستان كشت و توليد مي شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار