شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
 معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: توجه به سلامتي و مراقبت هاي بهداشتي در بين مردم تبديل به يك فرهنگ و مطالبه شده است.

به گزارش ايرنا دكتر شكرالله سلمان زاده سه شنبه در آئين تجليل از خيران و فعالان عرصه سلامت در سرسراي شهداي دانشگاه اظهار كرد: در گذشته اگر قرار بود در يك روستا واكسيناسيون انجام شود مردم استقبال نمي كردند اما امروز دريافت خدمات بهداشتي براي مردم به يك مطالبه شده است و در صورت رسيدگي نكردن اعتراض مي كنند.

وي با اشاره به برگزاري هفته سلامت از يكم تا هفتم ارديبهشت ماه افزود: هفته سلامت فرصتي براي ارائه آموزش ها به مردم است و سلامتي بزرگترين نعمتي است كه خداوند به انسان هديه داده است.

سلمان زاده ادامه داد: در دورافتاده ترين روستاها و شهرها نيز خانه بهداشت و امكانات بهداشتي وجود دارد و همه مردم از مراقبت هاي اوليه سلامت بهره مند هستند.
رئيس مركز بهداشت خوزستان تصريح كرد: توجه به تاريخ ارائه مراقبت هاي سلامت نشان مي دهد در سال هاي اخير فعاليت هاي زيادي در اين حوزه انجام شده كه به بركت فعالان و خيران عرصه سلامت است.

وي اضافه كرد: همكاران بهداشتي در خارج از مرزها نيز فعاليت هايي را در روزهاي خاصي مانند اربعين حسيني به زائران ارائه داده اند. 

سلمان زاده تصريح كرد: در كشور ما فلج اطفال به مرحله حذف رسيده است اما به دنبال ريشه كن كردن آن هستيم كه تا چند سال آينده كاملا حذف شود.
رئيس مركز بهداشت خوزستان خاطر نشان كرد: اين بيماري همچنان در كشورهاي همسايه وجود دارد و براي از بين بردن آن نيز بايد كمك كنيم.

چهارم ارديبهشت 1395 برنامه روز ملي سوئيچ واكسن خوراكي سه ظرفيتي فلج اطفال به واكسن دوظرفيتي در اهواز همزمان با سراسر كشور انجام شد و در اين روز، واكسن خوراكي دو ظرفيتي فلج اطفال جايگزين واكسن خوراكي سه ظرفيتي خواهد شد.

نوذر درستان، مشاور رئيس دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در امور مشاركت هاي مردمي نيز گفت: هر يك از فعالان حوزه سلامت براي كمك به بخش درمان بايد يك فرهنگ ساز و راوي براي خانواده هاي اطراف خود باشند چون بسياري از خانواده ها با وجود آمادگي براي كمك كردن اما روش آن را نمي دانند. در اين آئين از 28 خير و 58 فعال عرصه سلامت در خوزستان تقدير شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار