شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور گفت: مقرر شده از جوانان قرآنی تحصيل‌كرده در جايگاه‌های مختلف مناطق آزاد كشور استخدام شوند تا هيچ جوان قرآنی بيكاری نداشته باشيم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، محمدرضا پورمعین در محفل انس با قرآن کریم که شب گذشته(۷ ارديبهشت‌ماه) در اروندکنار برگزار شد، با اشاره به شهدای خوزستان در دفاع مقدس اظهار کرد: این شهدا جان خود را برای اسلام و قرآن فدا کردند. در این منطقه غواصان شهید مظلومانه جان دادند و ما اینجا بر بال فرشته‌های غرق به خون و بر دوش شهیدان هستیم.

وی ادامه داد: در این محفل قرآنی که با حضور مهمانان شورای قرآن عراق در بصره همراه است، تفاهم‌نامه قرآنی منعقد خواهد شد. دو روز از اقامت این هیات قرآنی در منطقه آزاد اروند می‌گذرد و حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی رئیس شورای عالی قرآن بصره به اتفاق همراهان برای تبادل تجربیات و عقد تفاهم‌نامه و برادرخواندگی بصره و منطقه آزاد اروند حضور پیدا کرده‌اند.

دبیر شورای راهبردی قرآن مناطق آزاد کشور بيان كرد: مقرر شده که جوانان قرآني تحصيل‌كرده در جايگاه‌هاي مختلف مناطق آزاد اروند استخدام شوند تا هيچ جوان قرآني بيكاري نداشته باشيم.

همچنين در اين مراسم محمدرضا نعمت‌زاده، معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امید است که قرآن را فقط در حد شعار قرار ندهیم. قرآن کریم نباید تنها محدود به حفظ، قرائت و فهم باشد. بلکه عمل به قرآن و فداکاری برای آن بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال اقدام و عمل است و خداوند به همه ما یاری کند تا در مسیر او و اهل‌بیت(ع) گام برداریم.

نعمت‌زاده بيان كرد: خدا را شكر مي‌كنيم، اروندرود روزي يكي ازدلايل اختلاف ميان دو كشور عراق و ايران بود اما در حال حاضر زير سايه قران كريم به نماد وحدت تبديل شده است.

به گزارش ایسنا؛ شیخ عدنان قاسم موسی الصالحی، رییس شورای عالی قرآن بصره عراق نیز در این مراسم از جمله موارد مطرح شده در تفاهم‌نامه قرآني منطقه آزاد اروند و شوراي عالی قرآن بصره به برادرخواندگی قرآنی جمهوری اسلامي ایران و عراق و تاسیس رادیو قرآن مشترک اشاره كرد.

وی اظهار كرد: این تفاهم‌نامه با هدف محكم كردن پیوندهای برادری و مودت در زمینه‌های فعالیت‌ها و آموزش‌های قرآنی میان منطقه آزاد اروند و شورای قرآنی بصره منعقد شد.

الصالحی بیان كرد: امید است که استان بصره گذرگاه همكاری بین همه استان‌های عراق در ترویج فرهنگ قرآن كریم باشد.

وی گفت: موارد این تفاهم‌نامه شامل سفرهای دوجانبه جهت تنوع فعالیت‌های مشترك از قبیل برگزاری محافل و همایش و دیدوبازدید از موسسات و آموزشگاه‌ها است.

رییس شورای عالی قرآن بصره و عراق بیان كرد: همچنین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه برادرخواندگی قرآنی جمهوری اسلامی ایران و كشورعراق، برگزاری كارگاه‌های تخصصی فشرده مانند راه و روش آموزش و چگونگی برگزاری محافل و مسابقات است.

وی افزود: تاسیس رادیو قرآن مشترك و برنامه‌ریزی جهت تأسیس شبكه‌های قرآن، برگزاری مسابقات و نمایشگاه مشترك قرآنی، همكاری رسانه‌ای در همه زمینه‌ها از دیگر اقدامات این تفاهم‌نامه است.

‌الصالحی عنوان كرد: دعوت از طبقات مختلف جامعه به ویژه ادارات، شركت‌ها به منظور افزایش فعالیت‌های قرآنی از دیگر مواردی است كه در این تفاهم‌نامه به آن توجه شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار