اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
حاشیه نگاری شوشان از همایش بزرگ اصلاح طلبان اهواز/ چند قدم تا فراکسیون امید/ مملکت ارث پدر هیچکس نیست / مردم به واسطه ی لیست امید کاندیداها را شناختند / الباجی به زبان عربی و فارسی از مردم خواست به لیست امید رای دهند / عدم توسعه سیاسی یعنی اختلاس / انتقاد نامزدهای یاس از مدیریت های غیربومی + تصاویر
محمد رضا عارف در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان خوزستان که شب آخر تبلیغات در خیابان دز برگزار شد، گفت: مشارکت مردم خوزستان در دور اول انتخابات 8 در صد بالاتر از متوسط...


شوشان: محمد رضا عارف در گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان خوزستان که شب آخر تبلیغات در خیابان دز برگزار شد، گفت: مشارکت مردم خوزستان در دور اول انتخابات 8 در صد بالاتر از متوسط بود و من از حضور مردم خوزستان به ویژه جوانان در دور اول انتخابات تشکر می کنم .
سرلیست امید در تهران گفت: استراتژی ما در انتخابات ریاست جمهوری ، تغییر بود و پس از تغییر در قوه ی مجریه ، در گام دوم تغییر در قوه ی مقننه را دنبال کردیم تا حاکمیت تدبیرو امید و اخلاق و عقلانیت استمرار پیدا کند . 

عارف بیان داشت : راهکاری که در مجلس دهم در پیش گرفته ایم ارتقای جایگاه مجلس و تشکیل مجلسی است که در راس امور باشد .مجلسی که دغدغه ی معیشت ، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را در دستور کار خود قرار دهد.  منتخب مردم تهران درمجلس شورای اسلامی " آرامش ،امید و رونق اقتصادی " را شعار این دوره از انتخابات دانست و تصریح کرد: در حال حاضر بیکاری یکی از مهمترین مشکلات جوانان و تحصیل کردگان است که باید برای رفع آن اقدام شود.

وی گفت:ما اگر بخواهیم به شعارمان جامه ی عمل بپوشانیم و رونق اقتصادی ایجاد کرده و تورم را مهار کنیم باید اکثریت مجلس را به دست بیاوریم تا برنامه های خود را در چارچوب قانون و با نگاه به مردم ارائه کنیم . عارف اظهار داشت: برای تحقق اهدافی که داریم به این نتیجه رسیدیم که باید در درون گروه های اصلاح طلب وحدت ایجاد شود، از این رو "ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان "را تشکیل دادیم و در نتیجه ی این ائتلاف، " لیست امید" را به مردم تقدیم کردیم . 

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان با اشاره به اینکه دو اتفاق مهم در این انتخابات رخ داد ، اظهار کرد: برای اولین بار در تهران انتخابات به دور دوم کشیده نشد و مردم در همان مرحله ی اول به گفتمان ما رای قاطع دادند ،همچنین برای اولین بار تمامی یک لیست ،یک جا رای آورد و وارد بهارستان شد و امیدواریم که این دو اتفاق برای انتخابات های بعدی در سایر استانها نهادینه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور مردم پای صندوق های رای را یک " وظیفه ی ملی" دانست و تصریح کرد: انتظار ما این است که همه ی مردم در روز جمعه پای صندوق های رای حاضر شوند ، حتی آنهایی که در مرحله ی اول شرکت نکردند، به میدان بیایند و حماسه ای بزرگ تر از حماسه ی 7 اسفند را خلق کنند.

به گزارش شوشان ، عارف گفت : ما افتخار می کنیم که در حوزه ی انتخابیه ی اهواز سه فرد برجسته و فرزانه که از فرزندان خلف این استان هستند را در لیست امید به شما معرفی کردیم و علاوه بر حوزه ی اهواز در شهرستانهای دیگر نیزمانند ایذه و مسجد سلیمان ، سید جمال طباطبایی ، ماهشهر، امیدیه و هندیجان ، علی گلمرادی ، مسجد سلیمان،لالی،هفتگل و اندیکا ، علی عسگر ظاهری عبده‌وند و بهبهان ، محمود رضا ضرغامی را به شما معرفی کردیم .

وی همچنین اظهار داشت : پس از پیروزی کاندیداهای لیست امید ، "فراکسیون امید " را در مجلس تشکیل خواهیم داد و ضمن همراهی بیشتر و بهتر با دولت تدبیر و امید مطالبات مردم را پیگیری می کنیم و " گفتمان اصلاحات " را که " گفتمان مردم" است ، پی خواهیم گرفت .

حاشیه هایی از همایش بزرگ اصلاح طلبان اهواز

•    همایش بزرگ اصلاح طلبان اهواز با حضور تمامی چهره های سیاسی اهواز و استان خوزستان درخیابان دز برگزار شد و علی رغم گرم بودن هوا از همان ساعات اولیه شروع تجمع ، بر خیل مردم علاقمند به گفتمان اصلاح طلبی و" لیست امید" لحظه به لحظه افزوده می شد .

 •  به گزارش شوشان ، در طول این گردهمایی مردم شعارهای"اتحاد – اصلاحات " ، " شعار ما اصلاحات " ، "درود بر اصلاحات " ، " اتحاد ،اتحاد " و شعارهایی در حمایت از کاندیداهای لیست امید سر می دادند .

 •  گروه انتظامات که از نیروهای تشکل های سیاسی اصلاح طلب خوزستان بودند با آرامش و نظم کامل جمعیت را کنترل کردند .

 •  مجری گردهمایی بزرگ اصلاح طلبان خوزستان سید رضا طباطبایی ، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان بود . طباطبایی در طی مراسم اظهار داشت : رمز پیروزی در اتحاد ماست .وی در عین حال ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی رئیس شورای سیاستگذاری استان خوزستان ، گفت: کیانوش راد جزو غنایم اصلاحات در خوزستان است و لیست امید با تلاش های ایشان به پیروزی رسید . طباطبایی همچنین از مردم خواست با رای به لیست امید در خوزستان اتحاد خود را به نمایش بگذارند.

 •  علی ساری در جمع اصلاح طلبان اهواز گفت: اصلاحات تا کنون فداکاری های زیادی انجام داده است و در آینده نیز انجام خواهد داد.وی با انتقاد از عملکرد جناح رقیب اظهار داشت: امروز از حضور ما در دانشگاه جلوگیری شد و من می خواهم بگویم شما که به خودتان اینقدر ایمان ندارید و از حضور مردم واهمه دارید چگونه به خود اجازه می دهید در تمام جزییات زندگی مردم اظهار نظر کنید. نامزد یاس با اظهار اینکه این مملکت ارث پدر هیچکس نیست، گفت: آزادی مدنی حق مسلم ماست و همه باید در کشور احساس امنیت کنند .روزنامه نگاران باید در فضای آزاد انتقاد کنند و دانشجویان باید بدون احضار به کمیته ی انضباطی فعالیت کنند . ساری خطاب به مخالفین گفت: مگر نمی گویید اصل بر برائت افراد است،پس چرا دیگران را متهم به خیانت می کنید !ساری با اظهار اینکه مردم به واسطه ی لیست کاندیداهای یاس را شناختند ،گفت: من دوباره تکرار می کنم که تمامی مردم اهواز همگام با مردم تهران فقط به لیست رای دهند .

 •  جواد کاظم نسب الباجی نیز در این گردهمایی گفت: ما آمده ایم تا خوزستان را برای خوزستانی ها بخواهیم و عزت و سربلندی را به شما که اهل عزت هستید، برگردانیم .وی در عین حال به زبان فارسی و عربی از مردم خواست تا به صورت یکدست به لیست امید رای دهند و چندین بار رای به " ائتلاف " را تکرار کرد. 

 •  همایون یوسفی ، دیگر کاندیدای یاس نیز گفت: من به خود می بالم که خواهران و برادرانی به همت بلند شما دارم. وی افزود: اگر امشب به دور هم جمع شده ایم به خاطر دغدغه های مشترکی است که نسبت به مسائل موجود در کشور، استان و شهر خود داریم .نامزد لیست امید گفت: ما در کشور نیاز به گفتمانی جدید و چند صدایی داریم و همگان باید بدانند که اگر توسعه ی سیاسی رخ ندهد نتیجه اش سر برآوردن اختلاس ها است اما اگر توسعه ی سیاسی رخ دهد ،از ناهنجاری ها کاسته می شود.یوسفی اظهار کرد: چرا در استانی که بیشترین منافع را برای کشور فراهم می کنند ، جوانان باید بیکار باشند .این شایسته ی مردم خوزستان نیست .همایون یوسفی خاطر نشان کرد: پدران و مادرانی که جنگ تحمیلی را تحمل کردند ، بیکاری فرزندانشان را تحمل نخواهد کرد!وی گفت : سهم مردم خوزستان از پروژه های ملی چقدر است ؟سهم ما از نفت و گاز چیست ؟ آیا دلیل این نیست که مدیریت های غیربومی ما را از سهم خود محروم کرده اند !کاندیدای لیست امید اظهار کرد: ما ضمن احترام به منافع ملی در مجلس مطالبه گر حقیقی حقوق مردم خواهیم بود و برای خارج شدن از این وضعیت باید به لیست امید رای بدهیم و بدانیم که هر جا مردم باشند ، خدا هم خواهد بود.

 •  مسئول ستاد جوانان ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان در این گردهمایی گفت:سالها به واسطه ی محدودیت های ناعادلانه از چنین شرایطی برخوردار نبودیم و این را مدیون انتخابات 92 می دانیم . نظری با اشاره به انتخابات دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی ، گفت: در حالی که به واسطه ی رد صلاحیت های گسترده جناح رقیب از پیروزی خود مطمئن بود هر سه کاندیدای لیست امید به مرحله ی دوم راه یافتند و اگر فقط ده درصد به مشارکت مردم افزوده شود ، جناح رقیب در دریای خروشان مردم خوزستان غرق می شود. 

 •  نماینده ی حزب عدالت و آزادی نیز دموکراسی را حکومت مردم بر مردم دانست و اظهار کرد:اگر خواهان تغییر ،اصلاحات ، حذف تبعیض و نابرابری ، حفظ حقوق شهروندی و حریم خصوصی در چارچوب قانون اساسی هستیم ، باید نمایندگانی را وارد مجلس کنیم که معتقد به اصلاح و تغییر باشند. خانم زیلابی در عین حال از عموم مردم خواست با رای به لیست امید ،امید تغییر را دل مردم زنده کنند و گفت به عنوان یک زن که حق رای خود را در طی مبارزات مدنی کسب کرده ام ،از این حق رای دفاع می کنم . 

 •  دبیر انجمن علوم پزشکی و مسئول کمیته ی دانشجویی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در این گردهمایی گفت: ملت ایران که همواره در مقابل بی عدالتی ها ایستادگی کرده است،شایسته ی احترامند و ما آمده ایم تا احترام را به شما برگردانیم.یاسین افرا گفت: دانشجویان همواره در کنارمردم هستند و در مقابل تضعیف حقوق ملت ساکت نخواهند نشست. 

 •  رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان اهواز با اظهار اینکه امام فرمود " نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد" ، خاطر نشان کرد: هیچکس در مقابل قانون مصون نیست و همه باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.دسومی با انتقاد از صدا و سیما اظهار داشت: صدا و سیما برخلاف دین و اسلام حرکت می کند و در مقابل قانون نیز پاسخگو نیست و برای کسی حق دفاع قائل نمی شود.














عکاس: علی لطیفی
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۱
comment
0
0
comment [...] بر دشمنان [...]
[...]بر [...]
[...]بر ضد ولایت فقیه
[...] بر اصلاح طلبان
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار