شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
استاندار خوزستان گفت: مشارکت و حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مانند مرحله اول پررنگ است.
 
عبدالحسن مقتدایی پس از انداختن رای خود به صندوق، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مشارکت مردم در انتخابات، در تحکیم نظام، اظهار کرد: افرادی که ابتدا نسبت به خود و سپس نسبت به جامعه و مملکت احساس مسئولیت می‌کنند، بدون شک در انتخابات مشارکت خواهند کرد و می‌توانند با انتخاب فرد اصلح، نمایندگی را به مجلس بفرستند که روی قوانین تاثیرگذار باشند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌هایی که مجلس آینده باید دارا باشد، افزود: یک نماینده باید کارشناس باشد و جسارت داشته باشد. تعدادی الگوی تاریخی در مجلس صد سال گذشته و الگوهایی نیز در عصر انقلاب وجود داشته است و باید از این دو الگو برای ورود افرادی که اصل جسارت و کارشناسی در وجود آنان است، بهره برد. همچنین لازم است که نمایندگان منتخب، مباحث ملی و انقلابی را مدنظر خود داشته باشند.
 
استاندار خوزستان ادامه داد: در صورتی که این موضوع عملی شود، باقی ارکان نظام نیز اصلاح خواهند شد ولی در غیر این صورت، بدون شک مجلسِ بدون قدرت، نمی‌تواند کارآیی داشته باشد.
 
وی عنوان کرد: مردم با مشارکت خود در انتخابات می‌توانند تکلیف نیمه تمام خود را کامل کنند و با تبلیغاتی که برای مرحله دوم انتخابات انجام شده است، به نظر می‌رسد مشارکت و حضور مردم مانند مرحله اول پررنگ خواهد بود.
 
مقتدایی با اشاره به صیانت از آراء بیان کرد: از 15 اسفندماه تاکنون، در مجموعه‌ای که در انتخابات وظیفه‌ داشتند؛ از جمله بخش پشتیبانی، تدارکات و همچنین برقرارکنندگان امنیت و عوامل اجرایی، با توجه به اینکه انتخابات برخی از حوزه‌ها به مرحله دوم کشیده شده است، آمادگی کامل وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به تجارب گذشته، در برخی نقاط و موضوع‌ها دقت و تمرکز بیشتری شده است و به لطف خدا شاید برای نخستین بار است که هیچ‌گونه موضوع قابل ملاحظه‌ای در هیچ حوزه‌ای از جمله حوزه‌هایی که در سال‌های گذشته بحرانی‌ بوده‌اند، مشاهده نشده است.
 
استاندار خوزستان اظهار کرد: با تلاش کلیه دستگاه‌های امنیتی، عضو شورای تامین و به ویژه وزیر و قوه قضائیه، بسیج و همچنین با محوریت نیروی انتظامی، امنیت لازم به ویژه امنیت حاشیه صندوق‌ها تامین شده است و امنیت خوب و مطلوبی مدنظر بوده که اکنون نیز از آن راضی هستیم.
 
وی ادامه داد: جهت ایجاد امنیت انتخابات همچنین روز گذشته تنها یک بازی از سری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در اهواز برگزار و بازی دوم به روز شنبه موکول شد که این تصمیم با هدف ایجاد امنیت بیشتر برای انتخابات گرفته شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار