اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: نتایج انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و هیچ‌کدام از فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه حق اعلام نتایج را ندارند تا نتایج کاملاً به تأیید وزارت کشور برسد.
 
فرج‌الله خبیر اظهار کرد: تعداد واجدین شرایط رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان 2 میلیون و 200 هزار نفر است. همچنین تعداد شعب اخذ رأی نیز 1665 شعبه است که به احتمال زیاد باید به تعداد شعب ثبت‌نام اخذ رأی، بازرس حضور داشته باشد.
 
وی افزود: در تمام شعب اخذ رأی نیروهای محافظ حضور دارند که از سوی نیروی انتظامی و با حکم فرماندار مستقر هستند و انجام وظیفه می‌کنند. در سطح کلی نیز شورای تأمین هر شهرستان مسئول تأمین امنیت عمومی تحت حوزه انتخابیه هستند که تاکنون وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.
 
رئیس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به زمان اعلام نتایج دور دوم انتخابات، عنوان کرد: معمولاً در شهرستان‌های کوچک اعلام نتایج سریع‌تر اعلام خواهد شد ولی این موضوع به یک سری پارامترها بستگی دارد. به این صورت که تمام صورت جلسات نهایی تجمیع خواهند شد و در اختیار هیأت اجرایی و هیأت‌های نظارت هر شهرستان قرار خواهد گرفت و در نهایت در استان نیز تأیید می‌شود.
 
وی ادامه داد: تمام این موارد لازم است وارد سامانه جامع وزارت کشور شود و سپس مورد تأیید قرار گیرد و در صورت انجام این مراحل، نتایج هر حوزه انتخابیه نیز اعلام خواهد شد.
 
خبیر بیان کرد: گاه ممکن است میان هیأت‌های اجرایی و نظارت، اختلاف‌نظرهایی در نتایج کلی آرا وجود داشته باشد و تا هنگامی که اختلاف نظر آنان که به دلیل رسیدن به نتایج مختلف و تطبیق نشده بر اساس گزارشات و صورت جلسات است، حل نشود، نتایج انتخابات را نیز نمی‌توان اعلام کرد.  وی افزود: تطبیق نتایج انتخابات در برخی شهرستان‌ها ممکن است به سرعت و بدون مشکل انجام شود و در برخی شهرستان‌های دیگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد و تطبیق نتایج زمان‌بر باشد.
 
رئیس ستاد انتخابات خوزستان اظهار کرد: نتایج انتخابات توسط ستاد انتخابات کشور اعلام می‌شود و هیچ‌کدام از فرمانداری‌ها و حوزه‌های انتخابیه حق اعلام نتایج را ندارند و در صورتی که نتایج کاملاً به تأیید وزارت کشور رسیده و مغایرت‌ها نیز برطرف شده باشد، در نهایت از سوی ستاد انتخابات خوزستان نتایج انتخابات اعلام خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار