اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
 امام جمعه موقت اهواز با بيان اينكه مهمترين دغدغه جامعه كارگري ما نبود امنيت شغلي است گفت: برجام نبايد به ايجاد اشتغال در خارج و كمرنگ كردن اشتغال در داخل منجر شود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام سيد ابوالحسن حسن زاده روز يكشنبه در آيين گراميداشت هفته كارگر و بسيج كارگري كه در سرسراي همايش هاي شركت لوله سازي اهواز برگزار شد اظهار كرد: در كشور قوانين خوبي براي حمايت از جامعه كارگري تصويب شده اما برقراري امنيت شغلي همواره از دغدغه هاي اصلي اين قشر از جامعه بوده و در صورت نبود آن كارگران نمي توانند براي زندگي آينده خود برنامه ريزي صحيحي داشته باشند.

وي افزود: از مهمترين مشكلات موجود در كشور و بويژه در خوزستان موضوع اشتغال است كه با توجه هرچه بيشتر به توليد داخل مي توانيم در سال اقتصاد مقاومتي در زمينه اشتغال گام هاي موثري برداشته و از ورود كالاهاي خارجي نيز كه مشابه آن را مي توان در داخل توليد كرد جلوگيري كنيم.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: هم اكنون امكان بستن مرزها وجود ندارد اما براي اينكه بتوانيم در راستاي اقتصاد مقاومتي گام برداريم بايد كالاهاي داخلي را به شرايط مطلوبي از نظر كيفيت، دوام و زيبايي برسانيم.

وي با بيان اينكه پايين بودن كيفيت كالاي داخلي باعث كاهش صادرات و پايين آمدن آمار اشتغال خواهد شد گفت: با توجه به تعامل خوبي كه هم اكنون با كشورهايي نظير عراق داريم نياز است از اين فرصت ها به خوبي براي ايجاد اشتغال داخلي و افزايش صادرات استفاده كنيم.

حجت الاسلام حسن زاده به نقش برجسته كارگران از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: كارگران خوزستاني در دوران انقلاب، دفاع مقدس و سازندگي نقش موثري را ايفا كرده و در دوران پيش از پيروزي انقلاب نيز با اعتصاب خود در شركت نفت تمامي جهان را متوجه يك حركت انقلابي كردند. 

وي اظهاركرد: اعتصاب اين كارگران ضربه بزرگي را به رژيم پهلوي وارد كرد و همان كارگران در دوران دفاع مقدس با تلاش و پشتكار فراوان اجازه ندادند صادرات نفت متوقف شود. امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در دوره سازندگي نيز كارگران خوزستان نقش موثري در راه اندازي تاسيسات از بين رفته نفتي در دوران جنگ تحميلي از اهواز تا اميديه داشتند و همين امر جايگاه آنها را در جامعه ما برجسته كرده است.

وي بيان كرد: حضور جامعه كارگري درجبهه ها در دوران دفاع مقدس و امروز نيز حضور آنها در دفاع از حريم اهل بيت(ع) نيز افتخاري ديگر را از اين جامعه زحمتكش براي كشور و خوزستان به همراه دارد.
در اين آيين كه با حضور رئيس سازمان بسيج كارگري كشور و جمعي از فرماندهان سپاه، انتظامي و جمعي از مديران و مسئولان، خانواده هاي شهداي كارگري خوزستان در سرسراي شركت لوله سازي اهواز برگزار شد از 50 كارگر بسيجي نمونه و دو خانواده شهيد تقدير شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار