اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
شهرداری آبادان گفت: بدون شک با هم‌افزایی و همراهی کارشناسان مشاور طرح‌های منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان امکان تدوین برنامه 5 ساله توسعه شهری مهیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی امروز در صحن علنی شورای شهر این شهرستان، ضمن تبریک روز شوراها، هفته معلم و روز کارگر اظهار کرد: وجود برنامه، لازمه توسعه پایدار در هر شهری است و اگر شهرداری‌ها بخواهند دچار روزمرگی نشوند حتماً باید برنامه‌ای را تدوین کنند.

وی ادامه داد: از اواخر شورای سوم یک برنامه توسعه‌ای 5 ساله را آغاز کردیم که اکنون رو به اتمام است،؛ لذا تهیه و تدوین برنامه دوم توسعه شهری برای ما امری ضروری بوده که آن نیز در حال تهیه است.

شهردار آبادان تصریح کرد: برنامه دوم 5 ساله توسعه شهری در واقع باید بر مبنای برنامه پنجم توسعه کشور تهیه شود که برای انجام این کار از دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان مشاور طرح دعوت به همکاری کرده‌ایم.

شیرازی افزود: در جلسات گذشته اقدام به تشکیل کارگروه‌ها کرده‌ایم و به‌زودی نیز کمیته‌های مربوطه شکل می‌گیرند، امروز نیز مشاوران با حضور در صحن شورا به توضیح بخشی از قابل ارائه‌شان پرداختند.

وی گفت: درخواست ما از مشاور طرح آن بود که برنامه 5 ساله جدید بر اساس CDS شهری که کارهای مطالعاتی به‌روز در دنیا و متناسب با مشکلات مبتلا به شهرها هستند، تهیه شود، در CDS به‌طور دقیق بر روی محورهای آزاردهنده مردم کار می‌شود و نکته مهم این است که مطالعات از لایه‌های پائین به بالا انجام می‌شود.

شهردار آبادان عنوان کرد: در شهر آبادان نیز کار مطالعاتی از محلات آغاز و به مناطق ختم می‌شود، بر این اساس ضمن رسوخ به تار و پود مشکلات مردم، امکان شناسایی مسائل و معضلات و ارائه راهکارهای عملی رفع آنها ارائه می‌شود.

شیرازی یادآور شد: امید می‌رود تا ظرف مدت باقی‌مانده از سال جاری بتوانیم برنامه پنجم توسعه را به نتیجه برسانیم تا آن را در بودجه سال 96  گنجانده، ضمن اینکه شورای بعدی نیز با یک برنامه 5 ساله تدوین شده روبه‌رو خواهند شد که از این بابت دیگر دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: به منظور تهیه و تدوین برنامه 5 ساله توسعه شهری از مشاور سازمان منطقه آزاد اروند دعوت کرده‌ایم، برای کار مطالعاتی که این مشاور در رابطه با تمام محدوده منطقه آزاد اروند انجام می‌دهد، مشاور ما نیز متناسب با این کار مطالعات خود را به انجام رساند.

شیرازی با اشاره به این موضوع که بدون شک با هم‌افزایی و همراهی کارشناسان مشاور طرح‌های منطقه آزاد اروند و شهرداری آبادان امکان تدوین برنامه 5 ساله توسعه شهری مهیا می‌شود، ابراز داشت: شوراها یکی از اصول اصلی قانون اساسی ما بود که در جمهوری اسلامی محقق شد، ابتدا به شکل شورای انقلاب و سپس توسط دولت‌ها برای واگذاری بخش عمده‌ای از قدرت به خود مردم اتفاق افتاد.

شیرازی با اشاره به متحول شدن شهرها در ادوار مختلف شوراها اظهار کرد: شوراها مشکلات خاص خود را دارند که ضروری است تا این مشکلات آسیب‌شناسی شوند، نهادینه شدن دموکراسی نیاز به زمان دارد و هر چه رو به جلو پیش می‌رویم شوراها بالنده‌تر می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به روز کارگر تبریک آن تصریح کرد: چرخ اقتصاد مملکت بدون وجود کارگران نمی‌چرخد، کارگران قشر مظلوم جامعه به ویژه از لحاظ حقوق و دستمزد هستند، بنده شرمنده صبوری و سعه‌صدر کارگران شهرداری آبادان هستم و از زحماتی که می‌کشند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

شهردار آبادان در پایان با اشاره به قرار گرفتن  این شهرداری در بین 7 شهرداری قابل تقدیر کشور در زمینه ارائه خدمات نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری آبادان علاوه بر کسب رتبه نخست استانی در زمینه ارائه خدمات مطلوب و مناسب به میهمانان نوروزی، در سطح کشور در زمره 14 شهر برتر قرار گیرد که این را مدیون همراهی مردم و شورای شهر و عملکرد مناسب و درست کارکنان شهرداری هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار