اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
 معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه 70 درصد مردم هنوز از خدماتی که اورژانس اجتماعی ارائه می دهد، اطلاع ندارند، گفت: مردم می توانند هرگونه خشونت خانگی مانند کودک آزاری و همسرآزاری را به سامانه اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا حبیب الله مسعودی فرید تصریح كرد: كارشناسان حاضر در اورژانس اجتماعی می توانند نسبت به شناسایی به موقع موارد خشونت خانگی با تماس های مردم یا آسیب دیدگان، اقدام كرده و مددكاران كمك های لازم را در این زمینه انجام می دهند.

وی گفت: مراكز اورژانس اجتماعی اكنون بویژه در مراكز استان ها با مشكل مجوز استخدام نیروی كاری روبرو هستند، بطور مثال در مراكز استان ها برای راه اندازی اورژانس اجتماعی، مراكزی ایجاد كرده ایم اما هنوز مجوز استخدام نیرو نداریم.
مسعودی فرید یادآور شد: برنامه آشنایی هرچه بیشتر مردم با شماره تماس 123 را امسال با جدیت و اهتمام بیشتری دنبال می كنیم تا همه مردم در سراسر كشور خط تلفن یك، دو، سه را به خوبی بشناسند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: برای كنترل و كاهش خشونت خانگی چندین راهكار داریم كه یكی از آنها در حوزه پیشگیری، شامل آموزش های پیش از ازدواج و زندگی خانواده است.
مسعودی فرید تاكید كرد: اجرای اینگونه برنامه ها می تواند در كنترل و كاهش خشونت های خانگی بسیار كمك كننده باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: برای كاهش خشونت های خانگی همچنین لازم است كه لایحه حمایت از كودكان و نوجوانان كه چند سالی در مجلس شورای اسلامی مانده، لایحه جدید آن هرچه زودتر مراحل تصویب خود را در كمیسیون قضایی مجلس طی كند.
مسعودی فرید افزود: در این لایحه، وظایف زیادی به سازمان های مختلف بویژه سازمان بهزیستی اعطا شده است؛ سازمان بهزیستی با تصویب این لایحه، قدرت بیشتری پیدا كرده و می تواند مداخلات بهتری در موارد خشونت علیه كودكان و نوجوانان داشته باشد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: برای كاهش و كنترل خشونت خانگی و دیگر آسیب های اجتماعی باید حمایت های ساختاری، نرم افزاری و اعتباری بیشتری از این سازمان صورت گیرد.
مسعودی فرید تاكید كرد: اعتبار سازمان بهزیستی باید سالانه افزایش پیدا كند.

وی گفت: آماری از خشونت های خانگی در كشور نداریم اما مطالعه ای در این زمینه در سال 88 انجام شده كه آمار آن منتشر نشد.

مسعودی فرید افزود: تعریف های متفاوتی از خشونت خانگی بر اساس شاخص های «از ابتدای زندگی زناشویی تاكنون» یا «طی سال گذشته» یا «طی سه ماه گذشته» وجود دارد.

وی خاطرنشان كرد: خشونت های خانگی در همه جای دنیا كمابیش وجود دارد، بطور مثال در نیوزلند كمپینی وجود دارد به نام «اوضاع خوب نیست»(its not ok) تا مردم بتوانند خشونت های خانگی را اطلاع رسانی كنند.

مسعودی فرید بر ضرورت ایجاد یك سیستم جامع برای ثبت خشونت های خانگی در كشور تاكید كرد و گفت: البته در كنار این سیستم باید آموزش ارتقای سلامت روانی و اجتماعی مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار