شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۲۷

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان از برنامه ریزی برای چاپ 40 هزار جلد قرآن کریم در استان در سال جاری خبر داد.

حجت الاسلام محمد حسین بلک در اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج معارف قرآن کریم، چاپ مصحف شریف قرآن کریم به عنوان برجسته ترین کتاب اسلامی همه ساله در برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 20 هزار جلد کتاب قرآن کریم توسط این سازمان چاپ شد، تصریح کرد: این کتاب در چهار رنگ و به صورت بسیار اعلا به چاپ رسید و در اختیار مساجد قرار گرفت.

بلک تصریح کرد: امسال پیش بینی می کنیم 40 هزار جلد کتاب قرآن ویژه استان خوزستان را به چاپ برسانیم که اولین بخش این مجموعه در ماه مبارک رمضان به چاپ می رسد و در اختیار مراکز فرهنگی و مساجد قرار می گیرد.

وی گفت: در این راستا امسال اعتباری در حدود 200 میلیون تومان برای تهیه و چاپ مصحف شریف قرآن در استان تخصیص داده شده است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان همچنین از فعالیت و آغاز به کار کتابخانه تخصصی مهدویت در استان خبر داد و گفت: این کتابخانه با مضامین مهدوی و امام زمان (عج) فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در این کتابخانه که با هدف گسترش، ترویج و تعمیق فرهنگ مهدویت راه اندازی شده است، تمام پژوهشهای مهدوی تا آنجا که دسترسی داشتیم جمع آوری شده و قابل توسعه است.

بلک با تاکید براینکه اهتمام اصلی ما تامین منابع کتاب با کمترین هزینه است، گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله فعالیتهای اصلی دستگاه ها و سازمانهای فرهنگی است و در راستای آن باید تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این بخش باید وارد زندگی مردم شود، اظهار کرد: به این منظور باید دسترسی مردم به کتاب آسانتر باشد و کتابهای خوب با قیمت مناسبتر تولید شود.

بلک ادامه داد: از سویی کتابخانه های استان نیز باید از لحاظ ذخائر محتوایی و علمی کتب توسعه یابند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار