اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
عضو هیات مدیره کانون مددکاران ایران با هشدار نسبت به افزایش آمار طلاق در کشور گفت: جمعیت طلاق کشور سالانه ۳ برابر ظرفیت استادیوم آزادی است.

احمد رحیمی با بیان اینکه آسیب ها و مزایای فضای مجازی توأم با یکدیگر است، افزود: کیان و قداست خانواده زیربنایی ترین عنصر تشکیل دهنده یک جامعه است بنابراین باید از این قداست در فضای مجازی هم محافظت کنیم. 
 
وی با تفکیک میان ارتباطات مجازی و دوست یابی با همسریابی در فضای مجازی ادامه داد: باید مخاطرات فضای مجازی را برای افراد در معرض خطر به ویژه نوجوانان و جوانان، شفاف بیان کنیم تا با آگاهی رسانی به جامعه شاهد این تعداد پرونده های قضایی مرتبط با ارتباطات مجازی نباشیم. این آموزش ها باید به موازات آموزش های جنسی به نوجوانان ارائه شود تا سوء استفاده از فضای مجازی توسط سودجویان کاهش یابد. 
 
عضو هیات مدیره کانون مددکاران با اشاره به افزایش آمار طلاق در سال های اخیر در کشور تاکید کرد: جمعیتی که سال گذشته از یکدیگر متارکه کردند بیش از ۳ برابر ظرفیت استادیوم آزادی است و تبعات منفی این پدیده را در افزایش پرونده های کیفری، تنش های خانوادگی، رفتارهای پرخطر جنسی، بی هویتی کودکان و کمرنگ شدن انسجام اجتماعی می بینیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: امروزه مرز آسیب های اجتماعی دیوار خانواده ها را شکافته و به درون سلول خانواده رسیده است و در این شرایط اختلالات روانی و جنسی و مشکلات فردی و عاطفی همه اعضای خانواده را تهدید می کند. 
 
رحیمی با بیان اینکه در برخورد با فضای مجازی همچون «شتر گاو پلنگ» عمل می کنیم، گفت: مواجهه ما با دنیای مجازی نه با ارزش های اسلامی منطبق است و نه به طور کامل غربی است. باید هیاتی با حضور همه مسئولان ذی ربط در کشور تشکیل شود تا بستر فضای مجازی و آسیبهای آن احصا و به نوجوانان و جوانان معرفی شود. این وظیفه از عهده یک وزارتخانه و دستگاه خارج است و به عنوان مثال وزارت ورزش و جوانان به تنهایی نمی تواند بر این فضای بیکران احاطه داشته باشد و برای آن قانون وضع کند. 
 
عضو هیات مدیره کانون مددکاران ایران افزود: باید زیرساختهای اجتماعی و حاکمیتی را به روز کنیم. امروز شرافت و اخلاقیات چقدر در جامعه ما ظهور و بروز دارد؟ اگر اخلاقیات در سطح جامعه گسترش یابد، این فضای اخلاقی خود به خود به دنیای مجازی هم راه می یابد و تنها در این شرایط است که می توانیم از یک فضای مجازی ایمن برای نوجوانان و جوانان سخن بگوییم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار