شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در مراسم معارفه مدیر درمان جدید تامین اجتماعی استان: بخش عمده ای از خدمات سلامت در استان را بیمارستانهای تامین اجتماعی ارائه می دهند و بدون حضور آنها که عمدتا بخش کارگری را پوشش میدهند،نمی توانستیم حلقه خدمت رسانی به مردم در استان را تکمیل کنیم
دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مراسم تکریم و معارفه مدیر درمان سابق و جدید سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان با اشاره به افزایش پرداختی های مردم کشور در زمینه سلامت در پانزده سال اخیر اظهار کرد: در حوزه سلامت در 15 سال اخیر چالش های خاصی داشتیم، شکاف عظیمی به لحاظ مالی بین تعهداتی که دولت و نظام های حمایتی داشتند و هزینه های سلامت که مردم پرداخت می کردند وجود داشت که محصول آن، پرداخت روزافزون از جیب مردم بود به حدی که از 30 درصد در ابتدای دولت قبل به حدود 70 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید رسید و این در حالی است که طبق برنامه ی چهارم و پنجم میزان پرداخت از جیب مردم باید 30 درصد می بود و مابقی 70 درصد آن توسط پوشش های حمایتی پرداخت می شد.

ایدنی افزود: ماحصل این اتفاق، افزایش شکاف در دریافت خدمات و سقوط سالانه 3 درصد از جمعیت کشور به زیر خط فقر به دلیل هزینه های درمانی بیماری های مهلکی مانند سرطان، نارسایی کلیه، بیماری های خاص و ... بود.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور خاطرنشان ساخت: چالش امروز نظام سلامت، تامین منابع مالی است و به حدی این موضوع بحرانی شده است که قابل کتمان نیست، به گونه ای که در بخش خصوصی و دولتی با تاخیر در تامین بودجه مالی بیمارستان ها مواجه هستیم و حتی در برخی بیمارستان های خصوصی مطالبات یک سال پرداخت نشده است که به تبع آن، بحث دریافت های نامتعارف و به عبارتی زیر میزی را به وجود می آورد.

وی افزود: ما افتخار داریم اعلام کنیم در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و در بیمارستان های تابعه، توانستیم با ساماندهی وضعیت حقوق پزشکان و کارکنان درمانی با حمایت سازمان تامین اجتماعی، دریافت های نامتعارف را به صفر برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هشدار داد: هر معضل اجتماعی یک پس زمینه داردو مسلما" با ادامه ی تاخیر در پرداخت ها، دریافت زیرمیزی ها افزایش پیدا خواهد کرد. این مسئله باید زمینه اش اصلاح شود، زیرا بدون اصلاح سیاست های کلان، نمی توان درهمه حوزه ها موفق بود.

وی از وجود 40 درصد بازنشستگی و مستمری پیش از موعد در استان خبر داد و گفت: در بیشتر نظام های حمایتی باید نسبت پرداخت کننده ها به دریافت کننده ها 6 به 1 باشد اما این نسبت در استان خوزستان 5 به 1 است که این امر مشکلاتی را برای سازمان تامین اجتماعی استان به وجود آورده است.

ایدنی با اشاره به تاثیر مسائل فرابخشی و در سطح کلان کشور در نحوه پرداخت سازمان های بیمه گر اذعان داشت: افزایش تصادفات و حوادث در محل کار و در نتیجه زیان دیدن مستمری بگیر، بیمه را در تامین منابع مالی با چالش روبرو می کند که در نتیجه برای ایجاد تعادل بین هزینه و درآمد، سازمان بیمه سه راهکار در پیش می گیرد؛ کسورات می زند، تاخیر می اندازد و یا گسترده تعهداتش را کاهش می دهد، بنابراین برای رفع این معضل اجتماعی، باید با این مسئله به شکل سیستماتیک برخورد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در ادامه با اشاره به سهم بالای خوزستان در تولید ناخالص ملی ولی بالاتر بودن آمار بیکاری استان از میانگین کشوری، یادآور شد:  به قطع یقین، کاهش آمار بیکاری، افزایش پرداخت به کارگران و در نتیجه افزایش پرداخت به بیمه را موجب خواهد شد و در نهایت ارتقاء سلامت کشور را سبب خواهد شد.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در پایان با قدردانی از تلاش سازمان تامین اجتماعی در خدمت رسانی به مردم استان بیان کرد: بخش عمده ای از خدمات سلامت در استان را بیمارستان های تامین اجتماعی ارائه می دهند و بدون حضور آن ها که عمدتا بخش کارگری را پوشش می دهند، نمی توانستیم حلقه خدمت رسانی به مردم در استان را تکمیل کنیم.

گفتنی است طی حکمی از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور، دکتر صادق جلیلی به عنوان مدیر جدید درمان تامین اجتماعی خوزستان منصوب شد. پیش از این دکتر داریوش پناهی زاده به مدت 7 سال عهده دار این سمت بوده است.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار