اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۲
 رئیس اداره ارزیابی و عملكرد اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:آموزش و پروش استان نسبت به دیگر استان های كشور از جایگاه خوبی برخوردار نیست.

به گزارش ایرنا، یوسف داودی چهارشنبه در آئین گرامیداشت هفته تكریم مقام و منزلت معلم شهرستان هندیجان، گفت:آموزش و پروش بزرگترین و اثر بخش ترین نهاد دولتی كشور است كه دیگر دستگاه ها باید با قرار گیری در كنار آن، اولویت خود را حمایت از آموزش و پرورش قرار دهند.
وی ادامه داد: مشكلات بسیار زیادی در این حوزه وجود دارد، ولی معلمان با فداكاری و تلاش در انجام وظایف خود كوشا هستند.

داودی با تجلیل از اقدامات مسئولان آموزش و پرورش شهرستان هندیجان در ارتقاء جایگاه شهرستان در كنكور سال 94 از 10 به 5، گفت:این مهم، بیانگر عملكرد مطلوب همكاران فرهنگی در شهرستان است.

رئیس اداره ارزیابی و عملكرد اداره كل آموزش و پرورش خوزستان افزود:سال گذشته پنج دانش آموز این شهرستان در رشته پزشكی قبول شدند كه این دستاورد بدون برنامه ریزی و تلاش معلمان میسر نبود.

رئیس اداره ارزیابی و عملكرد اداره كل آموزش و پرورش خوزستان گفت:آموزش و پرورش استان در كشور از جایگاه خوبی برخوردار نیست ، البته با اقدامات انجام شده رتبه كشوری كنكور آموزش و پرورش استان از 27 به 21 ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد:آموزش و پرورش خوزستان برای ادامه این روند رشد سیاست های خود را مشخص كرد تا با تلاش همكاران در آموزش و پرورش این سیاست ها تحقق یابد.

داودی همچنین با بیان مشكلات معلمان حق التدریس استان نیز گفت:آموزش و پرورش به صورت هفتگی از 180 هزار ساعت نیروهای حق التدریس استفاده می كند كه پرداخت مطالبات آنها نیز مشكلات خاص خود را دارد.
وی گفت: شش ماه حقوق معوق نیروهای حق التدریس با پیگیری های صورت گرفته تا هفته آینده به حساب آنها واریز می شود.

داوودی همچنین در بخش دیگری از سخنانش، با تشریح اولویت های آموزش و پرورش در سال جاری، گفت:به دلیل تنوع زبانی و قومی توجه به مراكز پیش دبستانی از اولویت های آموزش و پرورش است. وی گفت: اگر بخواهیم مقطع ابتدایی موثر داشته و نتایج بهتری در كنكور كسب كنیم، باید به مقطع پیش دبستانی توجه ویژه كنیم.

رئیس اداره ارزیابی و عملكرد اداره كل آموزش و پرورش خوزستان همچنین با تبیین وضعیت سواد آموزی در استان گفت: براساس سرشماری سال 90 این استان رتبه سوم را با 650 هزار بیسواد دارد كه جایگاه استان در این میان مناسب نیست و باید این آمار كاهش یابد.

وی گفت: مبادی بیسوادی بخصوص در مقطع ابتدایی باید مسدود شود و دیگر نباید شاهد دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم. وی با اشاره به سرانه كتاب و كتابخوانی اظهار كرد: جدیدترین آمار درباره سرانه كتابخوانی 15 دقیقه است كه برای جامعه ای كه قرار است در چشم انداز 1404 در جایگاه بالای منطقه ای قرار گیرد زیبنده نیست.

برنماه های هفته تكریم مقام و منزلت مقام معلم از 12 اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری برگزار می شود. شهرستان هندیجان با جمعیت 45 هزار نفر در جنوب خوزستان واقع شده و دارای 590 معلم و 280 بازنشسته فرهنگی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار