شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۴۲۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
گفت و گوی اختصاصی شوشان با معلمی که مورد ضرب و شتم قرار گرفت / روایت شاهدان عینی از ماجرای مدرسه دخترانه اهواز / من را با مشت و لگد مضروب کردند / "نباید اجازه دهیم به معلم بی حرمتی شود"/تاکید مسئولین بر برخورد قاطع با خاطیان
کسی تصور نمی کرد حادثه ای که در روز معلم در مدرسه ی معراج اتفاق افتاد ، اینچنین در صدر اخبار رسمی و غیر رسمی کشور قرار بگیرد . خبار دبستان خیابان 48 فامیلی راه آهن اهواز...
شوشان: کسی تصور نمی کرد حادثه ای که در روز معلم در مدرسه ی معراج اتفاق افتاد ، اینچنین در صدر اخبار رسمی و غیر رسمی کشور قرار بگیرد .

اخبار دبستان خیابان 48 فامیلی راه آهن اهواز ، در حالی دست به دست در شبکه های مجازی و غیر مجازی چرخید که به دلیل عملکرد غیر حرفه ای رسانه ی رادیو ایران ، مورد تحریف قرار گرفت و ضمن به خلاف واقع رساندن وقایع حادث شده ،به شایعات دامن زد. از این رو رسالت حرفه ای رسانه ای، ما را بر آن داشت تا با حضور در محل این دبستان دخترانه، شرح ماجرا از زبان شاهدین عینی بشنویم .همچنین ضمن گفت و گو با مسئولین اقدامات صورت گرفته توسط مجموعه ی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان و اداره ی آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز را نیز جهت تنویر افکار عمومی منتشر کنیم .

صبحی که به همراه مسئول حراست ناحیه ی 4 اهواز قدم به مدرسه گذاشتم تا پای صحبت اولیای مدرسه و دانش آموزان بنشینم . همه ی مسئولین نیز آنجا بودند .آمده بودند هم برای دلجویی و هم برای تبریک .برای تبریک و بزرگداشت روز معلمی که مجالی برای گرامی داشته شدن نیافته بود.

" باید دنبال حقیقت باشیم ، حاشیه سازی مشکلی را حل نمی کند "

به گزارش شوشان ، مدیر دبستان معراج که یک هفته ی سخت را سپری کرده است، در خصوص روز حادثه اظهار داشت: قضیه از جایی شروع شد که دو دانش آموز روز سه شنبه ی هفته ی گذشته در خارج از محیط مدرسه با هم به صورت لفظی در خصوص نحوه ی پوشش بحث می کنند و فردای آن روز این مسئله را به معلم کلاس انتقال می کنند و قضیه توسط معلم خاتمه می یابد و دفتر مدرسه هم از این امر مطلع نشد .

ماهرخ چهرازی افزود: روز شنبه در حالی که جلسه ی چهره به چهره داشتیم و اولیای دانش آموزان در مدرسه حضور داشتند وقتی زنگ تفریح زده شد و من داشتم از پله ها پایین می آمدم یکی از معلمان به سمت من آمد و اظهار داشت دو خانم در دفترمدرسه حجاب از سر برداشته اند و با الفاظ نامناسبی به معلمان توهین می کنند .

وی به شوشان گفت: چون سال گذشته هم با مادر همین دانش آموز در مدرسه مشکل داشتیم سریع ایشان را شناختم ولی نمی دانستم مشکل چیست و حتی مادر این دانش آموز معلم فرزندش را نیز نمی شناخت و فقط فحاشی و اعتراض می کرد که چرا دوست فرزندش به او برای حجابش تذکر داده است.

چهرازی با اشاره به اینکه متوجه حالت غیرعادی مادر دانش آموز شده بودم ، گفت: به ایشان گفتم که روسری اش را سر کند و به سمت دفتر خودم هدایتش کردم تا با او صحبت کنم و مشکل را جویا شوم تا اگر سوتفاهمی ایجاد شده ، رفع شود اما این خانم که با خواهرش یعنی خاله ی دانش آموز آمده بود زیر دست من زد و من سرعت از دفترمدرسه بیرون آمدم تا برای تعیین تکلیف با حراست اداره تماس بگیرم.

مدیر دبستان معراج به شوشان بیان کرد: حراست از ما خواست تا سریعا به پلیس 110 اطلاع دهیم و من در حال تلفن زدن به پلیس بودم که مادر دانش آموز با معاون مدرسه گلاویز شد و ضمن اینکه مقنعه اش را کشید ، او را روی آب سرد کن مدرسه هل داد و شروع به زد و خورد کرد.

وی با اظهار اینکه تعدادی از اولیا و دانش آموزان شاهد این ماجرا بودند و بچه ها گریه می کردند، ادامه داد : آقایی نیز در محوطه ی داخل مدرسه ایستاده بود که اول فکر کردم از اولیای دانش آموزان می باشد چون خیلی عادی ایستاده بود ولی وقتی سر برگرداندم دیدم که آن آقا نیز وارد دعوا شده است و با همکاری آن دو خانم به ضرب و شتم همکاران ما پرداخت ودعوا از دفتر مدرسه به راهروی مدرسه کشیده شد . 

چهر آزی گفت: من مجددا با 110 تماس گرفتم وخاله ی آن دانش آموز وقتی متوجه شد که من دارم تماس می گیرم به سمت من آمد و در حالی که مقنعه ام را می کشید من را به دیوار کوبید . همکارم وقتی این صحنه را دید برای کمک به سمت من می آمد که آن آقا همکار من را به روی زمین پرت کرد ووقتی فهمیدند به پلیس اطلاع دادیم دعوا را رها کردند و رفتند. 

مدیر مدرسه گفت: سپس پلیس110 و نماینده ی امور حقوقی ناحیه 4 در محل حاضر شدند و گزارشی تنظیم کردند و این گزارش سریعا به کلانتری و نیروی انتظامی ارسال شد و مراحل قانونی طی اش را طی کرد .روز یکشنبه نیز دوباره ماموران کلانتری آمدند و پیگیری های انجام شده را به اطلاع همکاران رساندند . دوشنبه نیز من به اتفاق همکاران و نماینده ی حقوقی ناحیه ی 4 برای پیگیری این مسئله به کلانتری و دادگستری رفتیم و مراحل قانونی شکایت انجام شد .سپس به حضور قاضی پرونده رسیدیم که ایشان گفتند مادر آن دانش آموز یا باید زندان برود و یا به قید ضمانت آزاد شود .

وی ضمن تشکر از حمایت های اداره ی ناحیه ی 4اهواز و اداره ی کل آموزش و پرورش، گفت: از روز اول حراست، امور حقوقی و بازرسی با جدیت برای حل این موضوع وارد عمل شدند و ضمن طی کردن مراحل قانونی از همکاران دلجویی کردند .

چهرازی همچنین با اظهاراینکه این مسئله در شبکه های مجازی با حاشیه های زیادی همراه شد، گفت : ضمن اینکه این حادثه برای ما تاسف آور بود ولی اخبار شبکه های مجازی مبنی بر شکستگی دنده ی همکار ما و شایعه ی سقط جنین و ... نادرست می باشد و انتشار غیر واقعی این مطالب، کار پسندیده ای نیست.

وی افزود: وقتی اتفاقی می افتد باید در چارچوب قانونی مورد رسیدگی قرار بگیرد و این حاشیه پردازی ها و اخبار کذب نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مسئله ی اصلی را به حاشیه می کشاند و من انتظار دارم دنبال حقیقت دنبال شود و برای احقاق حق تلاش کنیم. 

وی تاکید کرد : اطلاع رسانی به موقع در این خصوص از طریق اداره ی کل آموزش و پرورش و ناحیه انجام خواهد شد و جار و جنجالی هم که در این خصوص ایجاد شده است مشکلی را از ما حل نمی کند . 

مدیر دبستان معراج در عین حال گفت : دو ساعت آخر روز حادثه مدرسه به صورت نیمه تعطیل درآمد و رعب و وحشت در بچه ها ایجاد شد و نگرانی ناشی از این واقعه تا صبح فردا در بین همکاران و دانش آموزان وجود داشت ولی در حال حاضر آرامش در مدرسه برقرار است و امروز نیز جشن شکر گذاری پایه های سوم در حال برگزاری است .

وی با تاکید بر لزوم احقاق حق معلمین دبستان معراج ، تصریح کرد: من از مسئولین انتظار دارم که با جدیت و در اسرع وقت این پرونده را پیگیری کنند و با گذشت زمان این مسئله کمرنگ نشود چون اگربه افرادی که وارد مدرسه ی ما شدند درس عبرت نگیرند، بقیه ی مدارس ما نیز نمی توانند ایمن باشند . 

چهرازی همچنین با انتقاد از عملکرد خبرنگار رادیو ایران در انعکاس خلاف واقع اخبار مدرسه ی معراج گفت: آن خبرنگار با من تماس گرفت و اصرار داشت که با من در این خصوص مصاحبه ای داشته باشد ولی من اظهار داشتم که ما در یک سیستم تعریف شده از نظر قانونی کار می کنیم و باید سلسله مراتب اداری را رعایت کنیم و به دلیل اینکه هویت این خبرنگار برای من احراز نشد گفتم که نمی توانم با ایشان مصاحبه کنم و توضیحات کاملی در خصوص دلایل عدم مصاحبه ام را به این خبرنگار ارائه کردم ایشان فقط آن بخش از صحبت های من را که گفتم نمی توانم مصاحبه کنم پخش کرد و به توضیحات قانونی هیچ اشاره ای نکرد.

" من را با مشت و لگد مضروب کردند "

پگاه مکوندی ، معلم ورزشی است که طی این حادثه مضروب شد ، وی در خصوص حادثه ی دبستان معراج ضمن تایید اتفاقات ذکر شده توسط مدیر مدرسه ، گفت: دعوای خارج از مدرسه ی این دو دانش آموز به داخل مدرسه کشیده شد و مادر و خاله ی آن دانش آموز همکاران ما را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

وی با اظهار اینکه اقدام این دو خانم سبب برهم زدن نظم مدرسه و وحشت دانش آموزان شده بودند ، ادامه داد: این دو خانم معاون مدرسه را مضروب کردند و وقتی من برای جدا کردن آنها اقدام کردم خودم را نیز مورد ضرب و شتم قرار دادند و بعد شوهر خاله ی دانش آموز نیز با مشت مرا مضروب کرد و با لگد به پهلوی من زد و آن دو خانم نیز مقنعه ی من را پاره کردند و بعد همکاران ، من را از زیر دست و پای آنها نجات دادند مرا به دفتر مدرسه منتقل کردند .

پگاه مکوندی با تاکید بر اینکه مسئولین آموزش و پرورش از همان روز اول در کنار ما حضور داشتند، گفت: معلمان مدرسه ی معراج از این واقعه نمی گذرند چون به حیثیت مدرسه ی ما و شخصیت معلم لطمه وارد شده است و این مسئله باید جدا مورد پیگیری قرار بگیرد .

وی افزود: تمام واقعیت همین چیزی است که مدیر و همکاران من اظهار داشتند و برخی شایعات منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد .

" نباید اجازه دهیم به معلم بی حرمتی شود" 

معاون مدرسه ی معراج نیز با بیان اینکه در روز حادثه جلسه ی چهره به چهره در مدرسه در حال برگزاری بود ، گفت: آقایی که بعدها همکار ما رو مضروب کرد در سالن مدرسه ایستاده بود که من در حالی که داشتم علت حضورش را جویا می شدم ، یکی از همکاران من را صدا زد و گفت که درگیری ایجاد شده است .

وی با اظهار اینکه سعی کردیم با مادر و خاله ی دانش آموز صحبت کنیم که باید ارزش و جایگاه مدرسه را حفظ کنند ، گفت: وقتی مشغول صحبت با آنها بودیم مادر دانش آموز به من حمله کرد و با دست گلوی من را گرفت و به سمت آبسرد کن هل داد .من به دیوار خوردم و افتادم و وقتی دبیر ورزش برای کمک من وارد عمل شد ،مورد ضرب و شتم آنها قرار گرفت. 

معاون مدرسه به اظهار اینکه در حال حاضر فضای مدرسه آرام است ، گفت: با پیگیری مسئولین آرامش به مدرسه بازگشته است و از نگرانی همکاران و خانواده ها کاسته شده ولی نباید اجازه دهیم به منزلت معلم بی حرمتی شود و این مسئله باید با جدیت مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه همه ی ما به نوعی به خاطر این اتفاق ناراحت هستیم ،گفت : البته ناراحتی همکاران سبب نشده است که فرآیند آموزش در مدرسه ی معراج با اختلال مواجه شود.

وی همچنین گفت : این مسئله تنها به مدرسه ی ما برنمی گردد بلکه تمامی سیستم آموزش و پرورش و همکاران ما از این اتفاق متاثر هستند.

" ترسیدم به من هم حمله کنند" 

دینا ، دانش آموز پایه ی ششم مدرسه معراج با اظهار ناراحتی از دیدن چنین صحنه هایی در مدرسه گفت: وقتی دیدم آن مرد با لگد به پهلوی خانم ورزش زد من خیلی ناراحت شدم . وی گفت: من ترسیدم آنها به من هم حمله کنند .دینا همچنین گفت از مسئولین می خواهم تا نگذارند دیگر از این اتفاق ها در مدرسه بیفتند.

" معلم مان در روز معلم کتک خورد " 

شیوا از بچه های انتظامات مدرسه است . او نیز ناظر این واقعه بود .شیوا گفت: من وقتی داشتم دانش آموزان را به داخل کلاس ها هدایت می کردم کسی به پهلوی من کوبید و بعد با سر به دیوار خوردم .ووقتی بلند شدم دیدم معلم ورزش ما را کتک می زنند.وی گفت : این مسئله همیشه در ذهن من می ماند و ناراحت شدم که معلم هایی که برایمان زحمت می کشند در روز معلم کتک بخورند.

مسئولین چه می گویند ؟ 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان : از تمام ظرفیت های سازمانی برای برخورد با عاملین حادثه ی مدرسه ی معراج استفاده می شود 

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه آموزش و پرورش خوزستان از تمام ظرفیت های سازمانی در راستای برخورد با عاملین حادثه ی مدرسه ی معراج استفاده می کند ،گفت: از همان لحظات ابتدایی پس از وقوع حادثه ، آموزش و پرورش خوزستان موضوع را از طریق مراجع قضایی دنبال کرد وافراد خاطی توسط دستگاه قضایی شناسایی و دستگیر شدند.

محمد تقی زاده با اشاره به اینکه خاله و شوهر خاله ی دانش آموز نیز جزو ضاربین بودند ، اظهار داشت: این دو فرد نیز توسط پلیس دستگیر شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تاکید بر لزوم حفظ حریم معلم گفت : با جدیت مسئله ی مدرسه ی معراج پیگیری خواهد شد و در راستای حفظ حرمت معلم ، با خاطیان قاطعانه برخورد می شود. 

تقی زاده همچنین با گلایه از صدا و سیما بیان کرد: خبرنگار رادیو ایران بدون ارتباط گیری با مسئولین استانی و شاهدان عینی واقعه ، یک گزارش فاقد سندیت را در سطح ملی پخش کرد و سبب تشویش اذهان عمومی شد. 


مدیر حراست اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان : نتایج پیگیری ها را به اطلاع افکار عمومی می رسانیم 

سید عبدالعلی موسوی ، مدیر حراست اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه حراست به عنوان واحدی از کل مجموعه ی آموزش و پرورش ، عهده دار امنیت این سازمان می باشد ، گفت: آموزش و پرورش با دارا بودن 61 هزار پرسنل فرهنگی و 850 هزار دانش آموز از سازمان هایی است که وسعت زیادی دارد.

وی گفت : بندهای قانونی به صورت کاملا روشن مجازات کسانی که به همکاران فرهنگی هتک حرمت می کنند و یا اینکه به صورت غیر قانونی وارد مدارس شوند را مشخص کرده است که طبق آن قوانین با افراد خاطی برخورد می شود . 

موسوی با اظهار اینکه این مسئله توسط امور حقوقی آموزش و پرورش خوزستان مورد پیگیری قرار می گیرد ، اظهار کرد: درگیری و اعتراض های اینگونه در کل جامعه وجود دارد که باید از طریق مراجع ذی صلاح از جمله صدا و سیما ، آموزش و پرورش ،ارشاد اسلامی و ...فرهنگ سازی صورت گیرد تا اگر کسی خواست اعتراضی انجام دهد از مسیر قانونی اقدام به این کار کند . 

وی با اظهار تاسف از واقعه ی مدرسه ی معراج ، خاطر نشان کرد: تمام جامعه ی فرهنگیان از این واقعه ناراحت و نگران کرد و ما اصلا از ولی دانش آموز انتظار نداریم اینگونه در مدرسه ی ما درگیری فیزیکی ایجاد کند و به شان همکار ما بی حرمتی کند . 

موسوی : من به همکارانم قول می دهم تا این پرونده تا آخرین مرحله ی قانونی مورد پیگیری جدی ما قرار می گیرد و حتی اگر همکاران ما هم رضایت دهند ،ما دست بردار نیستیم و باید عوامل این قضیه دستگیر شوند و به مجازات قانونی خود برسند تا دیگران هم بفهمند که حفظ حرمت همکار فرهنگی باید محفوظ بماند. 

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد که نتایج پیگیری هایی که در خصوص پرونده ی مدرسه ی معراج انجام خواهد شد را به اطلاع افکار عمومی می رسانیم.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان: روی آوردن به برخورد فیزیکی یک ناهنجاری اجتماعی است

اردشیر شجاعی نیز که در دبستان معراج حاضر شده بود ،گفت: من اینجا هستم تا اظهار تاسف خود را از این واقعه ی نامیمون اعلام کنم و به اطلاع همکارانم برسانم که از همان ساعات اولیه این مسئله از طریق امور حقوقی و حراست مورد پیگیری قرار گرفت .

معاون ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه افکار عمومی از این واقعه جریحه دار شد ، بیان کرد: این پرونده به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار می گیرد و با خاطیان برخورد محکم قضایی خواهد شد تا دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشیم.

شجاعی با اظهار اینکه چنین مسائلی یک ناهنجاری به شمار می رود ، اضافه کرد: وقتی فردی برای طلب درخواستی به برخورد فیزیکی روی می آورد آن هم در یک مکان مقدس که به تعلیم و تربیت اختصاص دارد ، یک رفتار نابهنجار اجتماعی را از خود به نمایش گذاشته است ووظیفه ی نهادهایی که متولی فرهنگ هستند این است که با انجام کارهای فرهنگی ریشه چنین رفتارهایی را خشک کنند.

وی با اظهار اینکه قداست مدرسه اگر بیشتر از قداست مسجد نباشد ،کمتر هم نیست.گفت: ما مفتخریم که معجزه ی دین ما کتاب آسمانی است و اولین توصیه های دین نیز اکرام مقام معلم است و باید همه ی نهادها از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کنند و به تبیین جایگاه قدیس مدرسه در جامعه بپزدازند و وقتی فرهنگ حرمت به مدرسه در بین مردم نهادینه شود ،دیگر شاهد چنین مسائلی نخواهیم بود. 

شجاعی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند صدا و سیما باید فصلی از برنامه های خود را به آموزش و پرورش اخصاص دهد ،گفت: انتشار خبر مدرسه ی معراج از صدای رادیو به صورتی بود که افکار عمومی جامعه را جریحه دار کرد و این در حالی است که طبق فرمایش رهبری صداو سیما باید در راستای کمک به آموزش و پرورش گام بردارد .

معاون آموزش ابتدایی همچنین خطاب به دانش آموزان دبستان معراج گفت: دختران خوبم در این مدرسه مطمئن باشند که مثل یک پدر این وقایع را پیگیری می کنیم و با همه ی وجود تلاش خواهیم کرد تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در مدرسه نباشیم .

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز : کار رادیو ایران غیر حرفه ای بود

فاضل خمیسی ، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز نیز با تاکید بر اینکه پرونده ی مدرسه ی معراج با جدیت پیگیری می شود ، گفت: به محض اطلاع از موضوع مسئولین آموزش و پرورش در مدرسه حضور یافتند واز همکاران فرهنگی دلجویی کردند.

خمیسی به شوشان گفت: هم اکنون مدرسه در شرایط عادی به سر می برد .وی با اشاره به اینکه نباید به این موضوع ابعاد خلاف واقعی بدهیم ، افزود: باید سعی کنیم با واقع گرایی و به دور از تنش به این مسئله رسیدگی کنیم .

وی ضمن تاکید بر لزوم سامان دهی فضای مجازی ، اظهار داشت: بعضی از افراد از فضای مجازی در راستای ایجاد التهاب در جامعه استفاده می کنند که باید این امر مورد رسیدگی قرار بگیرد . خمیسی گفت: افکار عمومی باید اطلاعات موثق را از طریق روابط عمومی مراکز دولتی پیگیری کنند و به شایعاتی که در فضای مجازی منتشر می شود توجه نکنند . 

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز تصریح کرد:کسانی می توانند در خصوص موضوعی اظهار نظر کنند که به عنوان مطلع در محل حاضر باشند و به شنیده ها و شایعات غیر واقعی نباید استناد کرد. وی با اظهار اینکه در جامعه ناهنجاری های زیادی وجود دارد گفت:مشابه چنین وقایعی در کشور اتفاق افتاده است اما اینکه واقعه ی مدرسه معراج در حال حاضر بولد شده است به دلیل کار غیرحرفه ای یک خبرنگار رادیویی است که برخلاف رسالت رسانه ای خود که انعکاس واقعیات می باشد، عمل کرده است .

خمیسی با اظهار اینکه از رادیو ایران شکایت می کنیم ، گفت: این رسانه به جای انعکاس واقعیت برای اعتماد مخاطبین خود ، با کاری غیر حرفه ای اعتماد افکار عمومی را از دست داد . 

کارشناس مسئول حراست آموزش و پرورش ناحیه ی 4 اهواز:خبرنگار رادیو ایران مدیر مدرسه ی معراج را به انعکاس یک جانبه ی وقایع تهدید کرد

مجید جامعی ،کارشناس مسئول حراست ناحیه ی اهواز که از لحظه های نخست این اتفاق به صورت شبانه روزی و از نزدیک این مسئله را مورد پیگیری قرار داده، در حالی که در مدرسه ی معراج حاضر است، عملکرد رادیو ایران را در خصوص وقایع مدرسه ی معراج مغرضانه می داند.
جامعی گفت: دلیل عدم مصاحبه ی مدیر با رادیو ایران عدم احراز هویت خبرنگار این رسانه بوده است . 

وی با اشاره به اینکه این خبرنگار می توانست از طریق مراجع قانونی مجوزه های لازم را برای مصاحبه کسب کند ، اظهار داشت: این فرد بر خلاف رسالت رسانه ای برای اینکه مدیر را وادار به مصاحبه کند ، ایشان را تهدید به انعکاس یک جانبه ی گزارش کرد .

جامعی همچنین اقدامات انجام شده در دادگاه در خصوص مدرسه ی معراج را بلافاصله پس از وقوع حادثه تشریح کرد.وی گفت: با همکاری کارشناس امور حقوقی ناحیه ی 4 اهواز بلافاصله پس از اطلاع از واقعه در مدرسه حضور یافتیم و تا کنون اقداماتی نظیر تکمیل پرونده در کلانتری 15 ، ارجاع پرونده به معاون دادستانی، ارجاع پرونده به شعبه ی 7 بازپرسی ،نوشتن گزارش کار کامل و گرفتن دستورات قضایی ،اعزام مامورین کلانتری 5 به درب منزل ولی مهاجم در روز حادثه و احضار وی با قید جلب انجام شده است .

وی همچنین افزود: صدور قرار و حکم جلب خاله و شوهر خاله ی دانش آموز به عنوان همدستان مادر و تشکیل پرونده ی پزشکی قانونی جهت احقاق حق مصدومین حادثه نیز از اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است . 

مسئول امور حقوقی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان: از مقام قضایی درخواست شد تا این پرونده به صورت ویژه پیگیری شود

علی رضا اکبر زاده ، مسئول امور حقوقی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان نیز که در مدرسه معراج حضور داشت با اظهار اینکه در هیچ جای دنیا نمی توان برای مدارس نگهبان گذاشت ، گفت: وقتی مشکلی نیز در مدارس ایجاد شود نیروی انتظامی بدون مجوز حق ورود به مدرسه را ندارد و برای هر گونه اقدامی باید از حراست آموزش و پرورش مجوز بگیرد.

وی با اشاره به موارد تصریح شده در قانون گفت : در ماده ی 608، 609 و 618 قانون به صراحت مجازات توهین و افترا و تعرض به همکاران فرهنگی تعیین شده است و از روز اول نیز مسئله ی مدرسه ی معراج از طریق حراست ناحیه ی 4 و امور حقوقی از طریق مراجع قضایی مورد پیگیری قرار گرفت.

اکبر زاده با اظهار اینکه از مقام قضایی درخواست شد تا این پرونده به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد، گفت: برای خاطیان مدرسه ی معراج اشد مجازات صادر خواهد شد . 
وی همچنین اقدام خبرنگار رادیو ایران را تخلف اداری دانست و اظهار داشت : صحت اخبار انتشار یافته توسط رسانه ها باید به تایید سردبیران مربوطه برسد واگر اینکار صورت نگیرد یک تخلف اداری اتفاق افتاده است . 

دادستان اهواز : 3 متهم پرونده ی مدرسه ی معراج دستگیر شدند

حسینی پویا ، دادستان اهواز نیز که برای دلجویی از معلمان مدرسه ی معراج عصر امروز به همراه همکارانش در این مدرسه حاضر شد ، با ابراز تاسف از حادثه ی پیش آمده به همکاران اطمینان خاطر داد که پیگیری ها تا حصول نتیجه نهایی، مجازات مقصرین و احقاق حقوق همکاران فرهنگی ادامه می یابد.
وی گفت: ساعتی قبل با اقدامات قابل تقدیر پلیس امنیت اطلاعات نیروی انتظامی ،همدستان مادر دانش آموز که خواهر و شوهر خواهر وی بودند علی رغم اینکه منزل خود را جهت اختفا جابجا کرده بودند شناسایی و دستگیر شدند و همچنین قرار آزادی مادر دانش آموز به قید ضمانت لغو و به همراه آن دو نفر بازداشت شد. 
دادستان اهواز همچنین اظهار داشت :در برخی اخبار اغراق آمیز آمده بود که افراد مهاجم مردانی خشمگین بودند که با قصد و نیت کشف حجاب و هتک حرمت معلمان وارد دبستان شدند که با بررسیها و تحقیقات بعمل آمده و استماع اظهارات شاهدان عینی و مطلعین پرونده، کاملا مشخص شد که این ادعا عاری از حقیقت می باشد و شایعه ایی بیش نیست .

حسینی پویا در پایان تصریح کرد: به دلیل حساسیت و اهمیت این مسئله ، با دستور دادستانی پرونده جهت رسیدگی فوری و دقیق از کلانتری به پلیس امنیت ارجاع داده شد.

سارا ممبینی

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
انتشار یافته: ۲۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
0
11
comment از دادگستری استان خواهش داریم ،سریعتر نسبت به صدور حکمی بازدارنده مبادرت نماید.چنین موجوداتی باید سریعتر محاکمه شوند
comment
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
1
3
comment باتشکر از خبرنگار متعهد سر کار خانم ممبینی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
comment
0
8
comment از دادستانی تقاضامیشود برخوردی شدید رابرای کسانی که به ساحت مقدس معلم وعلم بی حرمتی کردند درنظربگیرد که درس عبرتی برای قانون شکنان باشد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
1
4
comment لطفا اسم و فاميل خانواده دانش آموز [...]رو هم بگيد اسم باصطلاح مادر رو
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
3
comment خداوند دستي راکه به ناحق بالا ميرود وحرمت انساني راخدشه دار ميکند فلج نمايد انشاالله [...].وبايد همونهايي که کتک خوردن بادست خودشون اينارو بزنن.شااااايد کمي اروم بشن
comment
ناشناس
|
United States
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
5
comment خداوند دستي راکه به ناحق بالا ميرود وحرمت انساني راخدشه دار ميکند فلج نمايد...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
1
5
comment بايد به اشد مجازات برسند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
3
comment باید با این افراد بااشد مجازات برخورد شود تا عبرتی باشد برای دیگران
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
4
comment من نمیتونم نظر بدم خدا میداند ، ولی امیدوارم از این اتفاق ها نیافته چون خیلی زشته . توهین به معلم و یا هر بنده خدایی زشت و ناپسنده .
ما که اونجا نبودیم که بدونیم کی به کی بوده کی توهین کرده کی زده کی خورده شاید دو طرف مقصرند هم زدن هم خوردن ولی چیزی که زشته اینه که در آموزش و پرورش این رفتار ناپسند و کتکاری انجام شده جایی که محل تربیته ،جایی که انسان سازه .
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
1
1
comment دست مریزاد
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
2
1
comment معلم بی ارزش شده خوشحالم که سال 74از معلمی استعفا دادم وشاهد این بی حرمتیها نیستم خیلی از مساعل مخفی می ماند
comment
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
6
comment باید از رادیو ایران بخاطر انعکاس چنین خبری بصورت ویژه تشکر و قدردانی کرد..سوال اینجاست.اگر این خبر از رادیو ایران پخش نمی شد.مطمئن باشید.با مصلحت اندیشی مدیران اموزش و پرورش به فراموشی سپرده می شد.کما اینکه در ابتدای انتشار این خبر اموزش و پرورش منکر چنین حادثه ای با این کیفیت شده بود.رسانه های استان هم متاسفانه هیچ پوششی روی این خبر نداشتند.و این ضعف بزرگ رسانه ای استانی به این عظمت است.البته جای ان دارد که از شوشان بابت پیگیری این حادثه تشکر و قدردانی نمود.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
2
1
comment اتفاقا از دقایق اولیه حادثه آموزش و پرورش و نیروی انتظامی و مقامات قضایی وارد عمل شدند آن بخشی که آموزش و پرورش ان را انکار کرد خبر جعلی و مغرضانه رادیو ایران که بسیار غیر حرفه ایی تنظیم شده بود بسیار شرم آور است که رسانه ایی ملی بر اساس اخبار کذب و از منابع غیر موثق استفاده کرد و حلاوت روز معلم را به کام فرهنگیان زحمتکش تلخ کرد. آموزش و پرورش با دعوت از خبرنگاری متعهد و بدون دخالت در روند گزارش و تحقیق این خبر نگار عین واقعیت را منتشر کرد. برای کسانی که این مساله و اقدام صادقانه را میبینند و انکار می کنند متاسفم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
comment
0
0
comment از رادیو ایران متشکریم
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
comment
0
1
comment درهر صورت اين حركت خانواده دانش آموز نمادي از عصر حجر است كه خدا ميداند چگونه هنوز همچنين افرادي يافت ميشوند كه قشون كشي ميكنند به جايي اونهم نع هرجايي بلكه مدرسه كه خانه سازندگي تربيتي فرزندان ملت است
بايد با قاطعيت هرچه تمام تر با همچنين افردا دون فرهنگي برخورد چكشي شود تا درس عبرتي باشد براي سايرين بخصوص كساني كه در جايگاه پدر و مادر عقل و عمل خود را به دست كودكشان ميسپارند
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
comment
0
1
comment بالاخره نفهمیدیم خاله وشوهر خاله حمله کردند یا عمه وشوهرعمه درضمن اگه اسم معلم ومدیر کتک خورده را اعلام کردید اسم اون افراد را هم اعلام می کردید
comment
زنبورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment چهر آزی گفت: من مجددا با 110 تماس گرفتم ...


زنبورک:چی بگم والله...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
comment
1
0
comment این هدیه روز معلم بود از طرف عده ای ...
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
comment
0
1
comment با سلام . باید با اشد مجازات با این افراد برخورد شود تا دیگر شاهد چنین بی حرمتی ها و اقدامات گستاخانه نباشیم و حمایت محکم و مقتدرانه خود را از معلمین، این دلسوزان بنماییم
comment
بختیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
comment
0
0
comment چرا نظر منو درباره ی مطلب تون نزدین؟؟
پس قبول دارین مطلب تون، ناشیانه و غیر حرفه ای کار شده..
خیلی متاسفم برای این شکل سانسور
اما ممنونم از پاسخی که به من دادین.
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
comment
0
2
comment واقعاً با این رفتارهای پدر و مادرها به کجا داریم می رویم. باید منتظر بمانیم تا فردا همین فرزندانی که به این صورت تربیت کرده اینم ببینیم چه بلائی سر خودمان خواهند آورد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
comment
1
0
comment این افراد گناهی ندارن از بی قانونی مملکت سوء استفاده کردن
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
comment
0
0
comment من خودم شاهدم هنوز اون روز را یاد نمیبرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار