شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
نوزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در روز پنج شنبه ١٦ اردیبهشت ماه ١٣٩٥ همزمان با عيد مبعث حضرت رسول اکرم (ص) با حضور ١٠٤ زوج دانشجوي دانشگاه و خانواده هاي آنان در تالار شهداء دانشگاه برگزار شد.
نوزدهمین دوره جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در روز پنج شنبه ١٦ اردیبهشت ماه ١٣٩٥ همزمان با عيد مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر ساسان موگهی معاون فرهنگی-دانشجویی، دکتر فرهاد حمزه لویی مدیر امور فرهنگی، ١٠٤ زوج دانشجوي دانشگاه و خانواده هاي آنان در تالار شهداء دانشگاه برگزار شد.

دكتر ساسان موگهي معاون فرهنگی-دانشجویی دانشگاه در اين جشن با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء دفاع مقدس بویژه شهدای دانشگاه و تبریک سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، گفت: آرامش و شادی امروز ما به برکت رشادتها و دلاوریهای شهداء عزيز است. وی با اشاره به آیه "به بندگانم بگو: «سخنی بگویند که بهترین باشد، چرا که شیطان بوسیله سخنان ناموزون میان آنها فتنه و فساد می کند، همیشه شیطان دشمن آشکاری برای انسان بوده است" افزود: این آیه بنا به تفسیر علامه طباطبایی قبل از هجرت پیامبر که مشرکین پیامبر و کلام وحی را استهزاء میکردند و مومنین با کلمات درشت و خشونت آمیز به آنان جواب میدادند نازل شد که این امر باعث آزار و اذیت بیشتر مومنین و پیامبر و تهييج مشرکین و بیشتر شدن عداوتها می شد.

موگهی اظهار داشت: اکنون همین مسئله هم در فضای عمومی جامعه بین گروههای مختلف و سلایق سیاسی و اجتماعی و هم در روابط خانوادگی و زناشویی وجود دارد، چقدر در به كار بردن جملات و کلمات در سخن گفتن با هم به این مسئله دقت میکنیم که این کلام آیا احسن و نیکوتر و بهتر هست یا نه؟ به خاطر داشته باشید که قرآن باید برای همیشه سرلوحه اندیشه، رفتار و گفتار ما باشد.

معاون فرهنگی-دانشجویی دانشگاه ضمن تبریک به زوجهای دانشجو، گفت: شما جوانان برومند، پاک دامن و عفیف هستید که با شجاعت در امر مقدس و متبرک ازدواج پیشقدم شدید. وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 93 زوج دانشجو در این جشن ثبت نام کردند و امسال این عدد به 104 زوج افزایش پیدا کرد، افزود: معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در راستای سیاستهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برگرفته از سیاستهای کلان نظام ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سیاستهای کلی نظام سلامت در راستای افزایش جمعیت مي باشد، در حال تلاش برای سوق دادن جوانان در دانشگاه به سمت ازدواج است.

موگهی با بیان اینکه قطعاً یکی از وظایف ما ایجاد بستر مناسب برای امر مهم ازدواج است، تصریح کرد: تغییر کاربری یک خوابگاه 220 نفره مجردی به خوابگاه 52 واحدی متاهلی در سال 93، اقدام در راستای بازسازی خوابگاه 32 واحدي متاهلی، تدوین بسته عملیاتی در راستای تشویق دانشجویان به امر ازدواج و فراهم نمودن بسترهای ازدواج در طرحی با عنوان "طرح طوبی" که به تصویب شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رسیده است از جمله اقدامات معاونت فرهنگي-دانشجويي دانشگاه در اين زمينه است.

معاون فرهنگي-دانشجویی دانشگاه در خصوص طرح طوبی گفت: طرح طوبی بسته پيشنهادي مشتمل بر مجموعه اقدامات در راستای فرهنگ سازی تشویق دانشجویان به ازدواج و همینطور فراهم کردن بسترهای لازم مالی در این راستا است که شامل مشارکت خیرین، ارگانها و نهادهای خارج دانشگاهی و اعضاء محترم هیات علمی دانشگاه می باشد، پیگیریهایی نیز در جهت اختصاص وام از صندوق رفاه دانشجویان در حال انجام است.

وی در پایان گفت: به دانشجویان مزدوج وام، سفر زیارتی مشهد مقدس و هدیه ای از طرف دکتر ایدنی رئیس دانشگاه اعطاء خواهد شد، همچنین رئیس دانشگاه به 8 زوج که مهریه آنان 14 سکه بهار آزادی یا پایین تر هست و 13 نفر از این زوجین که برگزیدگان جشنواره های فرهنگی، قرآنی و ورزشی هستند نیز هدایایی تقديم خواهد نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار