شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

 شوشان  

امام سجاد (ع) در زمينه حفظ حقوق معلم می فرمايند: « حق معلم بر تو آن است که همواره، با ديده تعظيم و تکريم به او بنگری، مجلس او را گرامی بداری و به سخنانش با دقت گوش دهی، رو به جانب او بنشينی و صدايت را در حضورش بلند نکنی».

 دادگستری استان خوزستان

 معلمی مقام پیامبری و تعلیم مقام خدایی است اما در این زمانه با کتک زدن جواب انبیا را می‌دهند.

 رسالت راستین معلم و معلمی، رسالت پاک پیامبران است. معلم، آنوقت که جز انسان سازی و کمال بخشیدن هدفی ندارد، همسایه انبیاست.  رسول اکرم(ص) راستی و درستی و سفیر صداقت و سرفرازی میباشد. معلم، کسی است که تشنگان معرفت و دانش را به آب حیات می رساند. خدا، معلم است و ۱۲۴ هزار رسول،  همه اولیا و پاکان و برگزیدگان، که قله های آفتابی و دور دست های روشن را بر فراز چشمان انسان نشان میدهند؛ معلم اند. اگر ما قدردان معلم نباشیم، خوبی، زیبایی، عظمت و فضیلت رانادیده گرفته ایم.

 معلم است که چون شمع میسوزد٬ تا بشریت راه را بیابند. همه سعادت ها و شقاوت ها انگیزه اش از مدرسه هاست و کلیدش در دست معلمین میباشد.این معلمان هستند که می توانند استقلال مملکت را حفظ نمایند. و در تعلیم و تربیتِ فرزندانِ این مرز و بوم٬ نقش پدر و مادری مهربان و صبور را ايفا می كنند.

 

 اما چطور شده که بعضی‌ها به خود این اجازه را می‌دهند و با کمال بی‌ادبی٬ هنجارشکنی و توهین نموده و وارد محیط آموزشی‌شده و به ساحت مقدس معلمی بی‌حرمتی كرده و جلوی انظار دانش‌آموزان و همکاران هتک حرمت نموده و شأن و منزلت معلم را پایین می‌آورند. و آنها را تهدید به چاقوکشی کنند

معلم در طول تاریخ کشور حرمت بسيار زیادی داشته است. این اقدام یک انحطاط فرهنگی برای افرادی است که چنین کاری را انجام می‌دهند؛

از دادستان به عنوان نماینده مدعی العموم خواهان رسیدگی به این پرونده و مجازات افراد خاطی و پیگیری مسائل حقوقی این اقدام باشند٬ چرا که در قانون اسلامی و در بخش تعزیرات این جرم و مجازات آن تعریف شده است و مجازات افراد توهین کننده طبق ماده ۶۰۸ ٬ شلاق تا ۷۴ ضربه و یا ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود. بنابراین در صورت بی‌توجهی مقامات دادگستری به جرم توهین کننده گان، در روزهای آتی، در اعتراض به این اتفاق و برای حمایت از همکاران خود، تجمع خواهیم کرد.

 امیدواریم با حضور و حمایت مسئولان، دیگر شاهد وقوع چنین وقایع غیرقابل قبول و هتک حرمت به مقام معلم و جامعه فرهنگیان نباشیم.

 شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت فاطمه الزهرا(س) اهواز.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار