شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۸

 

شوشان: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پتروشیمی گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تولید پتروشیمی در کشور 1 و 6 دهم میلیون تن بود و امروز این تولید به بالای 42 میلیون تن و ظرفیت منصوبه از 3 میلیون تن، امروز 54 و نیم میلیون تن رسیده است.

به گزارش شوشان، وی همچنین در مقایسه ارزش تولیدات صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب اسلامی با پس از آن، اظهار داشت: میزان صادرات محصولات پتروشیمی در سال گذشته تا مرز 14 میلیارد دلار بالا رفت.

بيات با اشاره به اهميت پتروشيمي هاي مستقر در استان خوزستان ادامه داد: 16 واحد پتروشیمی استان خوزستان در سال گذشته برابر با 16 و نیم میلیون تن محصول پتروشیمی تولید کرده اند که ضمن کسب سهم 4 میلیارد دلاری از صادرات غیر نفتی کشور، 5 و نیم میلیارد دلار به داخل کشور فروش داشته اند.

وي افزود:‌کسب ثروت 9 و نیم میلیارد دلاری پتروشیمی های مستقر در خوزستان در مقایسه با عایدی کمتر از 200 الی 300 میلیون دلار آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، نشان دهنده ی عمر پربرکت انقلاب اسلامی بوده است.

معاون وزير نفت در امور پتروشيمي، ضمن تاكيد بر توجه شديد وزارت نفت به برنامه های توسعه ای در سطح استان خوزستان، خاطر نشان كرد: امروز در تمام حوزه های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه، مذاکراتی صورت گرفته که امید است هر چه سریعتر با عقد قراردادهای لازم منابع ملی کشور را حفظ کنیم.

وي صنعت نفت را به عنوان صنعت بالادست بسیاری از صنایع دیگر عنوان كرد و تشريح كرد: حرکت و جهش صنعت نفت به معنی چرخش سریعتر و توسعه صنایع دیگر است و از این نظر صنعت نفت محور توسعه اقتصاد کشور محسوب می شود.

عبدالحسين بيات در بخش ديگري از اظهارات خود گفت: از جمله تلاشهای صنایع نفت و پتروشیمی این بوده که چه در مرحله طراحی و چه در اجرا و نیز در بهره برداری از تاسیسات خود استانداردها و اصول ایمنی و محیط زیست را رعایت کنند تا هر چه بیشتر سازگاری خود را با طبیعت افزایش داده و مطابق طراحی شاخص آلودگی ها را به صفر رساند.

وي انجام تعهدات اجتماعي صنایع نفت، از جمله پتروشیمی را يكي از وظايف اين صنايع دانست و افزود: توسعه زیرساختهایی چون مدرسه، جاده، پل، تاسیسات شهری و مساعدت به حوزه های مربوط به صنايع از جمله تعهدات اجتماعی آنهاست و در در اين خصوص سال گذشته شرکتهای پتروشیمی ماهشهر بیش از5 میلیارد تومان در حوزه خود هزینه کرده اند.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي در پایان سخنان خود با اشاره به اجرای اصل 44 در پتروشیمی گفت: امیدواریم در سال جاری به نقطه ای برسیم که تمامی پتروشیمی ها خصوص شوند و اولین مجموعه ای در کشور باشیم که به تمامی، اصل 44 را اجرا کرده باشد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار