شرکت لوله سازی اهواز توان تولید لوله های مورد استفاده و نیاز در این طرح را دارد اما مسئولان اجرایی این طرح از دورنقطه ترین شرکت های کشور بدون توجیه اقتصادی لوله وارد می کنند

"> مظلومیت شرکت لوله سازی اهواز در طرح غدیر
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷

اختصاصی شوشان/ شرکت لوله سازی اهواز توان تولید لوله های مورد استفاده و نیاز در این طرح را دارد اما مسئولان اجرایی این طرح از دورنقطه ترین شرکت های کشور بدون توجیه اقتصادی لوله وارد می کنند

 

شوشان : روز یکشنبه یازدهم تیرماه و همزمان با روز جوان، تحریریه پایگاه خبری شوشان میزبان یکی از جوان ترین و البته پرکارترین مدیران صنعتی خوزستان بود.

مهندس علیرضا کاظمی مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در دومین روز از هفته صنعت و معدن به منظور تشریح عملکرد و البته گپی خودمانی و صمیمانه با خبرنگاران به پایگاه خبری شوشان آمد. او از همان ابتدا اصرار داشت در الفاظی روایت گونه و به قول خود داستان وار اتفاقات روی داده در شرکت متبوع خود را شرح دهد.

این مدیر جوان اما باتجربه صنعتی معتقد است کلید شکوفایی صنعت را در جیب خود دارد و می تواند در صورت همیاری سایر مسئولان استان و کشور ایده های موفق خود را در اختیار آنان قرار دهد. کاظمی گفت: می توانیم استان را به نقطه ای برسانیم که حتی یک نیروی بیکار بومی در استان نداشته باشیم و حتی از استان های دیگر کشور جهت کار نیروی انسانی بپذیرم. اما به شرطها و شروطها.

کاظمی یکی از شروط تحقق این آرزو را دلسوزی و همیاری و مجاهدت اقتصادی مسئولان و نمایندگان مجلس عنوان می کند.

او گفت : اين شركت تنها تولیدکننده لوله های مقاوم گاز ترش است و از سال 72 تاکنون 1051 کیلومتر لوله برای انتقال گاز ترش به خصوص برای انتقال گاز ترش میدان گازی پارس جنوبی تولید کرده است.

وی ادامه داد :  قریب 3 هزار نفر در این شرکت اعم از نیروهای متخصص و غیر متخصص مشغول به کار هستند. کاظمی از تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکار خبر می دهد و می گوید : از تاریخ یکم فروردین ماه 90، 1350 نفر از نیروهای پیمانکاری خود را با حذف پیمانکاران قبلی نیروی انسانی شرکت قراردادی کرده ایم که انگیزه آنان را برای ادامه فعالیت در شرکت چند برابر کرد.

وی افزود : در این شرکت سعی وافری کردیم که نیروهای قراردادی و رسمی از لحاظ مزایای و استفاده از امکانات جانبی شرکت تفاوتی نداشته باشند.

کاظمی عنصر مشارکت در مدیریت را کاراتر از عنصر تطمیع و دستور از بالا به پایین می داند.

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز توانسته است از محل صرفه جویی سفر زیارتی مشهد مقدس را برای 300 نفر از کارکنان و خانواده تدارک ببیند.

او از برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان به منظور آشنایی با حق و حقوق خود ابایی ندارد و برگزاری اینگونه کلاس ها را حق آنها می داند.

کاظمی از دور زدن تحریم های خارجی خبر برایمان گفت که چگونه توانسته است دستگاه فرز لبه ورق که جزو اقلام تحریمی بود را خریداری و در شرکت لوله سازی بکار گرفته تا یک میلیون و هفتصدهزار یورو صرفه جویی شود.

كاظمي با انتقاد از روند واردات لوله گفت : متاسفانه در سال گذشته هزار كيلومتر لوله وارد كشور شده و امسال نيز قرار است 500 كيلومتر ديگر وارد شود. وی همچنین احداث كارخانه اسپيرال (لوله هاي قطور) و صرفه جويي هاي ارزي و ريالي در ساخت برخي تجهيزات آن اشاره كرد.

مهندس كاظمي ادامه داد: يكي ديگر از اقدامات مهم و مثبت اين شركت، آغاز عمليات اجراي لوله سازي اروند است كه با توجه به قرار گرفتن در منطقه آزاد اروند و استفاده از معافيت مالياتي و مجاورت با عراق، فرصت بسيار خوبي براي رونق توليد ملي و اشتغال در منطقه و استان ايجاد مي كند.

کاظمی همچنین در مورد طرح بزرگ آبرسانی غدیر گفت : شرکت لوله سازی اهواز توان تولید لوله های مورد استفاده و نیاز در این طرح را دارد اما مسئولان اجرایی این طرح از دورنقطه ترین شرکت های کشور بدون توجیه اقتصادی لوله برای این طرح وارد می کنند که باید منافع شرکت های استان و صرفه اقتصادی با خرید لوله از شرکت لوله سازی اهواز لحاظ شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار